نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: با تسهیلات کنونی متقاضیان نمی توانند برای خرید واحد مسکونی اقدام کنند.

ابوالفضل موسوی اذعان نمود: زمانی که قرار است تسهیلاتی برای خرید مسکن در اختیار متقاضیان قرار بگیرد، لازم است این تسهیلات متناسب با قیمت ملک و توان خریدار باشد، همچنین باید هم سطح با نرخ تورم در نظر گرفته شود این درحالی است که اختصاص ۸۰ میلیون تومان به عنوان تسهیلات خرید مسکن به هر کدام از زوجین هرگز پاسخگو نیاز ها نیست و کافی به نظر نمی رسد.

وی با اشاره به این که نرخ تسهیلات مسکن در شهر های متفاوت لازم است مختلف باشد اذعان نمود: در شرایط کنونی در هیچ جای تهران نمی شود با ۱۶۰ میلیون تومان به خرید مسکن دست زد.

به گفته این مقام مسئول یکی از روش هایی که می تواند وضعیت بازار مسکن را با بهبود همراه سازد افزایش سقف تسهیلات مسکن است. وی ادامه داد: به زعم این که بانک مسکن مایل است سقف تسهیلات را افزایش دهد با این حال موانعی بر سر راه این تصمیم قرار دارند که از جمله آن ها می شود به کمبود نقدینگی و همچنین کمبود منابع موجود اشاره کرد از این رو برای محقق نمودن آن لازم است در جهت افزایش منابع صندوق مسکن بانک مسکن گام برداریم.

وی در ادامه اظهار داشت: لازم است دولت تمهیداتی را در نظر بگیرد که به واسطه آن بتوان تسهیلات مسکن را با کارایی بیشتری همگام کرد، ضمن این که مجلس هم در این زمینه همکاری ها و مشارکت های لازم را به عمل خواهد آورد.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز