سید ابوالفضل موسوی بیوکی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، اظهار داشت: با توجه به رشد قیمتی که در ماه های اخیر با بازار مسکن دست به گریبان شده است، انتظار می رود تسهیلات هم پای چنین رشد قیمتی، افزایش را تجربه کند حال آن که چنین اتفاقی نیفتاده و وام مسکن تغییری را شاهد نبوده است. وی ادامه داد: با توجه به عدم موافقت مجلس با افزایش سرمایه بانک مسکن، تسهیلات مسکن در سال آینده دستخوش تغییر نخواهد شد.

موسوی بیوکی با بیان این که در شرایط فعلی شرایط و وضعیت بازار مسکن بحرانی است اظهار داشت: قیمت مسکن  در شرایط کنونی سرسام آور است و تناسبی با وام و تسهیلات ارائه شده ندارد از این رو انتظار می رود تمهیداتی در این زمینه در نظر گرفته شود و راهکار هایی اندیشیده گردد.

نماینده مردم یزد در مجلس عنوان کرد: لازم است مجلس تمهیداتی را در نظر بگیرد تا میان رشد قیمت و تسهیلات موجود تناسبی برقرار گردد و شرایط برای مردم ساده تر شود. وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در این راستا می تواند نتیجه بخش باشد و شرایط بهتری را ایجاد نماید، رشد سقف تسهیلات مسکن می باشد که لازمه آن بالا بردن سرمایه بانک عامل بخش مسکن است.

موسوی بیوکی با بیان این که بانک مسکن از این امر استقبال می کند و خواهان افزایش پرداخت وام به متقاضیان است تصریح نمود: به زعم این که کمیسیون عمران با افزایش سرمایه بانک مسکن در لایحه بودجه سال ۹۸ موافقت خود را اعلام کرد اما در کمیسیون تلفیق با آن موافقت نشد و این امر سبب گردید این مهم از نظر دور بماند و در دستور کار قرار نگیرد.

وی ادامه داد: در نظر داشتیم رشد سرمایه بانک را از محل نقد شدن تسهیلات قبلی عملی سازیم و اگر آنچه کمیسیون عمران با آن موافقت کرده بود عملیاتی می شد سرمایه بانک مسکن تا بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان رشد را تجربه می کرد که این امر به تصویب نهایی نرسید و به مرحله پیاده سازی نرسید.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اذعان نمود: از آن جا که سرمایه بانک مسکن رشد را تجربه نکرده از این رو در سال آینده شاهد رشد میزان تسهیلات مسکن نخواهیم بود اما انتظار می رود دولت راهکاری بیندیشد و تمهیداتی را برای نیل به این هدف در نظر بگیرد.

  • منبع خبر : شهرخبر