محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه جدید شورای پول و اعتبار در راستای افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن اظهار داشت: پرداخت چنین تسهیلاتی سبب می شود عرضه و تولید مسکن شرایط بهتری را تجربه کند و بهبود بیابد. وی اظهار داشت: به عنوان سه مورد از مهم ترین مشوق هایی که می توانند بر تولید و عرضه مسکن اثربگذارند می شود به وام ساخت مسکن، کارت اعتباری مصالح و عرضه زمین و اراضی اشاره کرد.

این مقام مسئول ضمن بازدید از مترو هشتگرد-گلشهر و در آیین نامه افتتاحیه ۱۲۱۲ واحد مسکن، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اولویت ها و برنامه هایی که در دستور کار قرار داده ایم رونق بخشی به ساخت و تولید واحد مسکونی می باشد از این رو در این مسیر تسهیلاتی در اختیار سازندگان قرار گرفته که قابلیت انتقال به خریدار دارد و بر اساس مصوبه شورای عالی پول و اعتبار سقفش به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

ایشان در ادامه مجددا به روش هایی اشاره کردند که به عنوان مشوق سبب افزایش تولید و عرضه مسکن می شوند و عنوان کردند: کارت اعتباری مصالح ساختمانی به همراه ارائه زمین و همچنین افزایش سقف تسهیلات مسکن، مشوق هایی هستند که چرخ تولید مسکن را با سرعت بیشتری به گردش در می آورند.

ایشان ادامه دادند: این شرایط ساخت مسکن را برای اقشار کم درآمد و افرادی با درآمد های متوسط سریع تر می کند. وی ادامه داد: اطمینان داریم که اجرای چنین اقداماتی به تورم دامن نمی زنند ضمن این که برای کنترل بازار مسکن کافی خواهند بود و بر قیمت تمام شده مسکن هم اثر مثبت خواهند گذاشت.

اسلامی با اشاره به مترو هشتگرد، اظهار داشت: این پروژه از دیگر پروژه های مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است با این حال مقدماتی باید برای آن در نظر گرفته شود که از جمله آن ها می توان به آزادسازی مسیر و امکانات فنی در نظر گرفت که گاها فراهم نمودن آن ها به زمان زیادی نیاز دارد با این حال نتیجه بخش است و اثرات مثبتی را به همراه خواهد داشت.

اسلامی با تأکید بر این مسئله که پیشرفت این پروژه به اندازه ۷۷ درصد می باشد گفت: تاکنون بخش اعظمی از تجهیزات و امکانات مورد نیاز این پروژه تأمین شده اند و به دست پیمانکاران سپرده شده اند تا فرآیند های مربوط به آن را عملیاتی نمایند.

ایشان عنوان کردند: امید است با نقدینگی ها و برنامه ریزی هایی که برای این پروژه صورت گرفته است، بتوانیم تا نیمه های تابستان آن را عملیاتی کرده و به مرحله اجرا برسانیم. وی ادامه داد: شاهد هیچ توقفی در اجرای این پروژه نخواهیم بود و همه دست اندر کاران از استانداران تا نمایندگان و شرکت عمران شهر های جدید در این راستا گام های محکمی خواهند برداشت.

وی به راه آهن کرج-قزوین هم اشاره کرد و اظهار نمود: در حال کامل کردن این پروژه هستیم با این امید که در روز های آتی شاهد مشکلات و ترافیک های سنگین تهران به قزوین نباشیم.

  • منبع خبر : شهرخبر