مشاوره حقوقی املاک

مشاوره حقوقی املاک یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از یکسری مشکلات در زمینه معاملات ملکی می‌باشد. با توجه به اینکه معاملات املاک معمولاً جزء معاملات گران‌بها و با ارزش هستند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. از اینرو استفاده از خدمات مشاوره حقوقی املاک یک نیاز ضروری و اساسی برای تضمین انجام این معاملات به شمار می‌آید. این نوع مشاوره به افراد کمک می کند تا بتوانند با یک آگاهی به انجام معامله و قرارداد امضای آن بپردازند.

با توجه به اینکه انجام معاملات مربوط به پیش فروش املاک، خرید و فروش املاک و رهن و اجاره از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است، بنابراین بدون داشتن آگاهی و اطلاعات کافی در این زمینه امکان بروز یکسری مشکلات مانند کلاهبرداری وجود خواهد داشت. از اینرو مشاوره حقوقی املاک می‌توانند به عنوان بهترین ابزار و وسیله برای جلوگیری از بروز این مشکلات خواهد شد. زیرا همانطور که می‌دانید در قرارداد، اجاره‌نامه و یا مبایعه‌نامه مفادهای قانونی بسیار زیادی وجود دارد که عدم آگاهی از هر کدام ممکن است برای خریدار و فروشنده مشکلات زیادی را به وجود آورد. همچنین این امر به شما کمک می کند تا از صحت قانونی قراردادها به خوبی مطلع شوید.

مشاوره حقوقی املاک 2

انواع خدمات مشاوره حقوقی املاک

بهتر است بدانید که خدمات مشاوره حقوقی دارای انواع مختلفی می‌باشد. یکی از انواع آن مشاوره حقوقی قبل از معامله و حین فرآیند خرید می‌باشد که در این حالت مشاوران و وکلای با تجربه به بررسی مفاد و تبصره‌های قرارداد می‌پردازند و با اضافه کردن یکسری مفاد جدید به این تبصره‌ها از بروز مشکلات در آینده جلوگیری می‌کنند. ن

وع دیگر خدمات مشاوره حقوقی طرح و اقامه دعوی پس از بروز مشکل بین طرفین است، که در این حالت با توجه به مشکل پیش آمده وکیل اقدام به طرح اقامه دعوی کیفری و یا حقوقی می‌کند و سپس نسبت به احقاق حقوق موکل خود با توجه به دانش و تجربه خود اقدام می‌نماید. به جرات می‌توان گفت مشاوره حقوقی املاک یک انتخاب دقیق برای تمامی کسانی است که دوست دارند معاملات خود را به بهترین نحو و با خیالی آسوده‌تر انجام دهند.

مراحل انجام خدمات مشاوره حقوقی املاک

اولین قدم ضروری و اساسی که از سوی مشاورین و وکلای با تجربه با دقت بررسی می‌شود اطمینان حاصل کردن از مالکیت قانونی ملک می‌باشد. زیرا در بسیاری از موارد کوتاهی در این امر باعث بروز مشکلات و سوء استفاده  افراد متقلّب از ناآگاهی خریدار می‌شود که استفاده از مشاوره حقوقی املاک خیال شما را از این بابت آسوده می‌کند.

همانطور که می‌دانید سند فروش حقوق طرفین معامله را به طور کامل در بر می‌گیرد که مشاورین این سند را به بهترین نحو ممکن تنظیم می‌کنند و آن را به گونه‌ایی که حقوق هر دو طرف معامله به خوبی در آن رعایت شود تنظیم می‌کنند. مشاوران و وکلای با تجربه به شما کمک می‌کنند تا بندی یا تبصره‌ای بر خلاف میل شما به این سندها اضافه نشود.

در واقع قبل از انجام هرگونه معاملات مربوط به خرید و فروش مسکن مشورت کردن با وکلای مجرب و مشاوران کارآزموده و مشاورین املاک امری ضروری و اساسی به شمار می‌آید. مشاوره حقوقی املاک برای هر معامله‌ای یک کد رهگیری صادر می‌کند تا از بروز کلاهبرداری و مشکلات در زمینه معاملات ملکی جلوگیری کند.

لازم به ذکر است که مشاوره حقوقی املاک در بسیاری از زمینه‌ها کار گشا می تواند باشد یکی از این زمینه‌ها  موقعی است که شرکای ملک مشاعی تمایل دارند ملک خود را از این حالت مشاع در بیاورند. در این حالت مشاوره حقوقی املاک می‌تواند از طریق اداره ثبت محلی که ملک در آن واقع شده تقاضای افراز ملک را می‌کنند.

آشنایی با مشاوره حقوقی املاک

استفاده از مشاوره حقوقی املاک برای ملک مشاع

مشاوره حقوقی املاک در بسیاری از موارد می‌تواند راه‌گشا باشد. یکی از این موارد زمانی است که شرکای ملک مشاعی می‌خواهند ملک خود را از حالت مشاع در بیاورند. در این مورد مشاوره حقوقی املاک می‌تواند به شما کمک کند با مراحل انجام این کار به خوبی آشنا شوید.

در چنین مواردی املاک باید از اداره ثبت محلی که ملک در آن واقع شده است، تقاضای افراز ملک را دریافت نمایند. ممکن است در حالت‌های مختلف و به دلایل گوناگون ملک غیر قابل افراز تشخیص داده شود که برای رفع این مشکل باید به مراجع قانونی و دادگاه مراجعه کنند و بعد از یکسری بررسی‌های خاص دادگاه موضوع دستور فروش ملک را صادر می‌کنند. همچنین ملک مورد نظر را  که قیمت آن  از طریق کارشناسان مربوطه تعیین می‌شود به مزایده گذاشته می‌شود. لازم به ذکر است که برای انجام افراز ملک باید مالکیت آن به صورت اشاعه باشد و در زمان افراز تعداد مالکان این ملک باید بیش از دو نفر باشد.