مشاوره حقوقی ملکی

مشاوره حقوقی ملکی امروزه یک امر ضروری و غیر قابل اغماض در زمینه انجام معاملات ملکی به شمار می‌آید. به طوریکه اهمیت آن در این زمینه به هیچ‌وجه قابل انکار نیست. همچنین در مواردی که افراد با قوانین حقوقی ملکی به اندازه کافی آشنایی لازم را نداشته باشند و یا در مواردی که سهل‌انگاری آن‌ها باعث بروز برخی مشکلات در معاملات انجام شده در زمینه خرید و فروش املاک شود نیاز به مشاوره حقوقی املاک توسط وکلای ملکی به شدت احساس می‌شود.

مواقعی که افراد از مشاوره حقوقي ملكي بهره و کمک می‌گیرند با خیالی آسوده می‌توانند به انجام معاملات مورد نظر خود بپردازند و آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و از همه‌ی صدمات و كلاهبرداري‌هاي ملكي موجود در امان باشند. در واقع مشاورین با مشاوره حقوقی خود می‌توانند تمام اطلاعات مربوط به ملک و زمین مورد نظر را به خوبی بررسی کنند و در صورت بروز اختلاف بین خریدار و فروشنده مشکلات بین آن‌ها را به خوبی برطرف می‌کند. به جرات می‌توان گفت مشاور حقوقی ملكی، اولین و مهم‌ترین ابزار برای رهایی و دوری از مشکلات حقوقی و تضمین کننده صحت قراردادهای ملکی به شمار می‌آید.

آشنایی با مشاوره حقوقی ملکی 1

انواع خدمات مشاوره حقوقی ملکی

مهم‌ترین مشاور حقوقی ملكی عبارتند از طرح دعوی تحویل مورد معامله که در این نوع طرح فروشنده بعد از فروش ملک موظف است آن را در یک زمان مشخص به خریدار تحویل دهد، از اینرو در صورت امتناع فروشنده از تحویل خانه به خریدار در وقت مقرر شده طرح دعوی تحویل مورد معامله از طرف مشاورین حقوقی فروشنده را به تحویل فوری خانه به خریدار مجبور و موظف می‌کند.

طرح دعوی خلع ید یکی دیگر از انواع خدمات مشاوره حقوقی محسوب می‌شود که در این حالت شخص متصرف بعد از تمام شدن مدت قرارداد ملک را تخلیه نمی‌کند و اقدام به تصرف غیر قانونی آن می‌نماید. در اینصورت مالک از مستاجر جهت تصرف غیر قانونی ملک خود شکایت می‌کند.

همچنین در بسیاری موارد فروشنده از انتقال سند رسمی به خریدار به دلایل مختلفی خودداری می‌کند و تنها با یک مبایعه‌نامه که یک سند عادی و بی‌ارزش است معامله را انجام می‌دهد. از اینرو در طرح دعوی الزام به تنظیم سند رسمی خدمات مشاور حقوقی ملكی که به وادار کردن فروشنده برای تنظیم و انتقال سند منوط می‌شود،  انتقال رسمی سند از طرف فروشنده به خریدار انجام می‌شود و از این طریق مشکل بین خریدار و فروشنده به بهترین نحو ممکن از طریق وکلای با تجربه و کارآزموده برطرف می‌شود.

لازم به ذکر است که دیگر انواع دعاوی متداول و رایج در زمینه معاملات خرید و فروش مسکن شامل دعوی تخلیه ملک، الزام به فک رهن، ابطال و فسخ قرارداد، رفع تصرف عدوانی، دعاوی مربوط به مطالبه سرقفلی و تخلیه اماکن تجاری و فروش ملک مشاع می‌شود. که تمامی این موارد به راحتی و به بهترین شکل توسط وکلای مربوطه مشاورین املاک برطرف خواهد شد.

مزایای استفاده از مشاوره حقوقی ملکی

بهتر است بدانید که خرید و فروش ملک همیشه به راحتی و بدون هیچ مشکلی قابل انجام نیست. زیرا خرید و فروش املاک معامله‌ای است که امکان کلاهبرداری و سوء استفاده در آن بسیار زیاد است. یکی از مشکلاتی که  در زمینه انجام معاملات پیش بیاید این است که یک ملک ممکن است چندین مالک را داشته باشد برای مثال مالکان وارث یک ملک هستند و در صورت بروز مشکل در یکی از واحدها یا قسمتی از ملک مالکان به توافق نرسند در این صورت مراجعه به مشاور حقوقی ملكی به بهترین نحو می‌تواند مشکل به وجود آمده را برطرف نماید.

همچنین در هنگام معامله آپارتمان‌های پیش فروش ممکن است بین خریدار و فروشنده مشکلاتی را به وجود آورد. برای مثال ممکن است در نحوه پرداخت قسط و زمان تحویل آپارتمان مشکلاتی پیش بیاید که با کمک خدمات مشاوره‌ای می‌توان این مشکلات را حل نمود. از دیگر مزیت‌های استفاده از مشورت‌های حقوقی ملکی در هنگام انجام معاملات داشتن یک اطمینان خاطر و آسودگی خیال می‌باشد.

این دفاتر مشاوره با در اختیار داشتن وکلای مجرب و کارآزموده از هرگونه سوءاستفاده و کلاهبرداری‌ها در زمینه انجام معاملات جلوگیری می‌کنند. همچنین این وکلا با بررسی مدارک و پیگیری ابهامات موجود در رابطه با سند و مالکان یک مکان امن و آسوده را برای مشتریان فراهم می‌کنند. همچنین این وکلا می‌توانند به عنوان یک ثبات کننده و نرمال کننده قیمت املاک نیز محسوب شوند. از اینرو اگر افراد قصد سرمایه‌گذاری در زمینه مسکن را دارند ضروری است که با یک مشاور ملکی با تجربه مشورت کنند و سپس اقدام به سرمایه‌گذاری کنند زیرا در این صورت می‌توانید به راحتی یک ملکی را که دارای پروانه معتبر است و هیچگونه منعی برای خرید و فروش ندارد به راحتی خریداری کنید زیرا وکلای مورد نظر با دقت همه‌ی موارد ملک را به خوبی بررسی می‌کنند.