محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش وام ساخت مسکن به ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.

این مقام مسئول در حاشیه افتتاح اسکله ۵۰ هزار تنی جزیره نگین بوشهر، در خصوص ثبات و تعادل بازار مسکن این طور گفت: مهم ترین برنامه ای که وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار داده است، ساخت و تولید مسکن می باشد، و تقویت ساخت واحد های مسکونی با در پیش گرفتن سه نوع مدیریت محقق خواهد شد.

اسلامی افزود: در نظر داریم ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را عملیاتی کنیم ضمن این که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مهر را تکمیل خواهیم کرد و در تمام شهر ها به اختصاص زمین و اراضی خواهیم پرداخت. این مقام مسئول، صحبت هایش را این طور ادامه داد: تسهیلاتی در شورای عالی پول و اعتبار به تصویب رسیده است که برای فرد و زوجین لحاظ می گردد.

به گفته اسلامی با مجوز بانک مرکزی و همچنین بانک مسکن، کارت اعتباری مصالح ساختمانی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد تا شرکت های کارگزاری بتوانند مصالح ساختمانی را در حجم های انبوه تهیه و خریداری نمایند.

اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: مصوبه شورای عالی پول و اعتبار مبنی بر افزایش وام ساخت مسکن به ۱۰۰ میلیون تومان به بانک مشکل ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش قدرت خرید مالی متقاضیان مسکن در نظر داریم عرضه واحد های مسکونی را ارتقا بخشیم.

ب گفته اسلامی لازم است تولید و عرضه مسکن بر اساس جامعه هدف صورت بگیرد و عملیاتی شود.

بندر بوشهر به راه آهن متصل خواهد شد

ایشان به عنوان یکی از مهم ترین اولویت ها به متصل کردن بندر بوشهر به راه آهن اشاره کردند و تصریح نمودند: نخستین گام های این پروژه برداشته شده است. وی ادامه داد: بخش های خصوصی در حال رونق و ارتقای جزیره نگین و همچنین بندر بوشهر هستند با این هدف که ظرفیت بندر را به کشتی های ۵۰ هزار تنی ارتقا دهند که نیل به این هدف میسر گشته است.

به گفته اسلامی بندر بوشهر عاری از پس کرانه است و لازم است که ظرفیت و توان تولید بار تصاعدی رونق بیابد.