بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی بانک مسکن، میزان وام پرداخت شده از طرف بانک مسکن از نخستین روز های سال جاری تا انتهای بهمن ماه ۹ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان بوده است.

بانک عامل بخش مسکن، جزئیات عملکرد خود تا روز های پایانی بهمن ماه را منتشر کرده است، بر این اساس، تعداد تسهیلات پرداخت شده از سوی این بانک در بخش مسکن و ساختمان و دیگر بخش های اقتصادی ۴۵۸ هزار فقره عنوان شده است.

این بانک بیشتر تسهیلات خود را در قالب وام ساخت و خرید مسکن پرداخت می کند، که تعداد انواع تسهیلات پرداخت شده در یازده ماه نخست سال جاری، ۱۷ هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان بوده است.

به رغم این که حجم خرید واحد های مسکونی در سال ۹۷ تعریف چندانی نداشته است و در تهران که به عنوان پایتخت ۳۰ درصد از حجم معاملات مسکن را شامل می شود، افت ۲۰ درصدی حجم معاملات در مقایسه با سال گذشته را شاهد بوده است، با این حال آمار منتشر شده در خصوص وضعیت پرداخت وام مسکن به متقاضیان در سال جاری روندی صعودی را نشان می دهد.

مقایسه آمار منتشر شده در ۱۱ ماه نخست سال جاری با آن چه برای ۱۱ ماه نخست سال گذشته به ثبت رسیده است، نشان می دهد امسال حجم وام های پرداختی به متقاضیان با رشد ۳۱ درصدی همراه بوده است. ضمن این که ارزش مبالغ پرداخت شده به متقاضیان نیز رشد ۱۹ درصدی را پشت سر گذاشته است.

میزان وام خرید مسکن که از سوی این بانک در بازه ای مشابه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است به ۹ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان می رسد که از نظر تعداد و به حیث ارزش رشد ۳۳ و ۲۶ درصدی را تجربه کرده است.

تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان در قالب مشارکت ساخت به سازندگان و تولید کنندگان مسکن ۲۵ هزار و ۸۰۰ فقره بوده است که ارزش کلی این تسهیلات ۲ هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان برآورد شده است.