مشاوران املاک عنوان می کنند عرضه واحد های مسکونی در اسفندماه با روندی نزولی همراه بوده است و فروشندگان از عرضه واحد هایشان امتناع می ورزند اما توأمان اعلام می کنند در مقایسه با بازار سرد مسکن در فصل پاییز، شرایط بهتری دارد.

به زعم این که پیرو نوسان قیمت مسکن در بهمن ماه، در نخستین روز های اسفندماه، قیمت مسکن افت را تجربه کرد این درحالی است که این شرایط پایدار نماند و در روز های پایانی اسفند ماه، رشد قیمت مسکن چیزی از بهمن ماه، کم نداشته است.

آمار های منتشر شده حاکی از آن است که رشد حجم معاملات مسکن در روز های پایانی اسفندماه، به دلیل حضور فعال هر دو سمت عرضه و تقاضا بوده است، با این حال یکی از مشکلات اساسی که در این بازار مشاهده می شود جنس عرضه است که سبب می شود بازار مسکن با رونق بیگانه باشد. به عبارتی کمبود واحد های مسکونی کوچک متراژ برای عرضه سبب شده است بسیاری از متقاضیان واحد های مسکونی نتوانند آنچه را بدان نیاز دارند پیدا کرده و در راستای خریدش اقدام نمایند. به عبارتی قدرت خرید متقاضیان واحد های مسکونی به ویژه خانه اولی ها و کاهش واحد هایی با متراژ های کمتر از ۶۰ متر مربع سبب شده بسیاری از متقاضیان در جستجوی واحد های مورد نیاز خود با درب بسته مواجه شوند که این امر شرایط را دشوارتر نموده است.

مشاوران املاک عنوان می کنند در شرایط کنونی بهترین روزنه امید خانه اولی ها این است که در میان آپارتمان هایی با سن ۱۰ تا ۲۰ سال بتوانند واحدی انتخاب نمایند و از این رو صاحب خانه شوند ضمن این که نگاهشان به خانه هایی با حداکثر ۶۰ متر مربع است چرا که خرید دیگر واحد های مسکونی از توان و قدرت مالی خریداران خارج است. با این حال آمار ها نشان می دهد نه تنها واحد هایی با متراژ های کوچک کمیاب است بلکه حتی واحد هایی که دارای ۱۰ تا ۲۰ سال ساخت هستند هم به ندرت در میان دیگر واحد های عرضه شده به چشم می خورند.

بازار مسکن در اسفند گرم تر از پاییز است

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز