خرید مسکن ارزان در تهران در سال‌های اخیر به عنوان یک دغدغه مهم مطرح شده است. سرمایه‌گذاران و متقاضیان خرید خانه و مسکن با قیمت ارزان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و نکات قابل توجه در خرید خانه ارزان، در ادامه مقاله با ما همراه باشند. همچنین در این مقاله یکی از معتبرترین منابع و مشاورین املاک در تهران برای خرید و فروش و معامله املاک ارزان به شما معرفی می‌شود.

خرید مسکن ارزان در تهران

شهر تهران یکی از بزرگترین مکان‌ها برای سکونت و زندگی است. افراد زیادی در سال‌های اخیر از شهرهای کوچک به این شهر برای زندگی مهاجرت و نقل مکان کرده‌اند. در این مهاجرت ها قسمتی از افراد سرمایه‌گذاران و افراد با منابع خوب مالی هستند. این افراد معمولاً به دلیل توانایی بالای مالی که دارند، به دنبال خرید مسکن ارزان نیستند و این موضوع اهمیت چندانی برای آن‌ها ندارد. اما قسمتی دیگر از افراد که طیف گسترده‌ای از آن ها نیز هست، به دلیل محدودیت‌ها و کمبود منابع مالی باید به دنبال پیشنهادهای ارزان تر برای خرید خانه در شهر تهران باشند.

خرید مسکن ارزان در تهران

در فرآیند خرید ارزان خانه در شهر تهران، طیف دوم افراد باید نکاتی مهم را مورد توجه قرار دهند که در ادامه مطلب به آن ها اشاره شده است.

۱- منطقه مسکن مورد نظر: شما باید بدانید که قیمت مسکن در تهران بر اساس سیاست‌های منطقه‌ای در این شهر تعیین می‌شود و یکسان نیست. می‎توان گفت که مناطق ۲۲ گانه این شهر از نظر قیمت دقیق، دارای مقادیر متفاوت هستند. اما اگر به صورت محدوده‌ای در نظر بگیریم، برای مناطق معمولی که در همسایگی یکدیگر قرار دارند و تفاوت فاحشی از نظر سطح زندگی طبقاتی بین آن‌ها نیست، قیمت‌ها معمولاً محدوده‌های یکسان و برابری دارد.
شما باید با توجه به متراژ ساختمان مد نظر و همچنین منطقه آن باید میان منطقه و متراژ تناسب برقرار کنید تا بتوانید در یکی از مناطق خوب یا متوسط تهران، مسکن ارزان بخرید.

۲- متراژ بنا: یکی از اصلی‌ترین عوامل در خرید مسکن ارزان در تهران، متراژ واحد آپارتمانی و خانه شما است. شما با سرمایه محدود معمولاً باید متراژ بین ۶۰ تا ۱۰۰ متر را برای خرید خانه در تهران در نظر بگیرید. البته اگر خانواده یا افراد ساکن همراه شما تعداد بیشتری است باید به دنبال متراژ بالاتری باشید که طبیعتاً این عامل باعث می‌شود تا با توجه به محدودیت سرمایه شما، در مناطقی با طیح کیفی پایین‌تر خانه یا آپارتمان خرید کنید. اما اگر یک یا دو نفر هستید بهتر است متراژ را پایین‌تر انتخاب کنید تا بتوانید با سرمایه خود در منطقه بهتری خرید مسکن را انجام دهید.

۳- سن و سال ساختمان و خانه: این عامل نیز به نوبه خود در قیمت مسکن در تهران تاثیرگذار است. به طور طبیعی هرچه سن و سال ساختمان و خانه شما بالاتر باشد، قیمت خرید آن نیز پایین‌تر بوده و ارزان تر از سایر پیشنهادها خواهد بود. خانه های نوساز با توجه به شوک قیمتی ناشی از افزایش شدید نرخ ارز در سال ۹۷، کمتر عرضه شده و یا در صورت عرضه دارای قیمت‌های بسیار بالایی می باشند.

۴- شرایط مسکونی ساختمان: این مورد نیز یک عامل بسیار مهم در خرید مسکن ارزان در شهر تهران است. ساختمان یا آپارتمان مورد نظر شما بسته به عواملی مانند آسانسور، تراس، حیاط، استخر، باغچه و …. دارای قیمت‌های متفاوتی است. همچنین یکی دیگر از موارد مهم در این قسمت، تعداد واحدها در هر طبقه و تعداد طبقات است. شما که ارزان بودن مسکن مورد نظر برای شما اهمیت فراوانی دارد، باید به دنبال ساختمان‌هایی با تعداد طبقات بالا و واحدهای بیش از ۲ واحد در هر طبقه باشید. زیرا طبقه‌های تک واحدی خود تاثیر به سزایی در قیمت ملک دارند.

۵- شرایط محله و حضور در طرح های مربوط به ترافیک و شهرداری: آپارتمان مورد نظر شما برای خرید، متاثر از این عامل نیز هست. یعنی اگر محله شما در محدوده طرح ترافیک یا طرح زوج و فرد باشد، به طور طبیعی قیمت پایین‌تری از پیشنهاد های مشابه خود در خارج از این محدوده خواهد داشت. دسترسی محله شما و میزان تقاضا برای خرید خانه در محله مورد نظر نیز در قیمت ملک بسیار موثر است.

آشنایی با مشاوره حقوقی ملکی 2

خرید مسکن ارزان در تهران با گروه ملکانا

گروه مسکن و املاک ملکانا، با سابقه طولانی و درخشان در زمینه خرید و فروش و انجام انواع معاملات مسکن در شهر تهران، می‌تواند با برقراری بالانس و تعادل بین تمامی موارد گفته شده از عوامل تاثیرگذار در خرید مسکن ارزان، بهترین پیشنهادها را به شما بدهد.
شما می‌توانید با استفاده از تور مجازی و ابزار دقیق تعیین قیمت طراحی شده در این سایت، قیمت‌های هر منطقه از شهر را برای متراژها و شرایط مختلف ساختمان بررسی کنید. همچنین بیش از ۱۴ هزار پیشنهاد آماده برای خرید مسکن در شهر تهران در تمامی مناطق در این سایت برای شما ارائه شده است. با ما تماس بگیرید.