علی نبیان به عنوان مدیرعامل سازمان کلی زمین و مسکن اظهار داشت: تاکنون موفق به اتمام پروژه مسکن مهر در ۴ استان کشور شده ایم ضمن این که در فروردین ماه سال آینده نیز پرونده مسکن مهر در استان خراسان جنوبی هم به نقطه پایان خواهد رسید.

این مقام مسئول با اشاره به این که تکمیل واحد های مسکونی مهر در شهر هایی با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر در برنامه کاری سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد اظهار داشت: تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت که تکمیل این واحد ها با سرعت قابل قبولی محقق گردد و بتوانیم در تمام استان ها اتمام پروژه مسکن مهر را جشن بگیریم. وی ادامه داد: تاکنون در ۴ استان کشور موفق شده ایم اتمام ساخت واحد های مسکونی را جشن بگیریم ضمن این فروردین ماه این مهم در استان خراسان جنوبی محقق خواهد شد.

علی نبیان ادامه داد: تعداد زمین و اراضی دولتی که رفع تعرض و تصرف شده اند به ۲ هزار و ۹۸۵ مورد و بالغ بر ۹۸۲ هکتار می رسد، که ارزش ثبت شده برای آن چیزی حدود ۱۳۶۴ میلیارد تومان می باشد، که این تعداد رفع تصرف شده اند و به حوزه امول دولتی برگردانده شده اند.

وی ادامه داد: به یگان های حفاظتی فرامینی ارائه شده است مبنی بر این که در تمام روز های سال و ایام نوروز، محافظ چنین اراضی و سرمایه هایی باشند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن عنوان نمود: تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن در دستور کار قرار گرفته است که در خصوص حاشیه نشینی در استان سیستان و بلوچستان است که نتایج آن را در سال ۹۸ شاهد خواهیم بود.

ایشان به مسئولیت سازمان متبوعش اشاره نمودند که عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را شامل می شود و عنوان کردند: ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر های جدید در حیطه وظایف ما قرار ندارد اما در راستای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار مسکن در مناطق فرسوده، برای اعطای زمین و اراضی مورد نیاز تمهیدات لازم را به عمل خواهیم آورد. وی ادامه داد: در قسمت هایی که خود بنیاد مسکن دارای زمین است نقشی بر عهده نداریم اما در قسمت های دیگر زمین و اراضی مورد نیاز را در اختیار این سازمان ها قرار خواهیم داد که این امر به واسطه تفاهم نامه های صورت گرفته محقق می گردد.

  • منبع خبر : شهرخبر