فروش مسکن نیز همانند خرید آن دارای دانستنی‌های بسیاری است که بهتر است پیش از تعیین قیمت و دیگر اقدامات آن‌ها را بدانید. به ویژه اینکه در شرایط کنونی قیمت مسکن جزء مواردی است که به صورت روزانه تغییر می‌کند و ممکن است که شما با دیدن این تغییرات وسوسه شوید که ملک خود را نفروشید و یا با قیمت‌های نجومی به فروش برسانید.

ممکن است که حتی با دیدن قیمت‌ها برای خرید خانه خود شک کنید اما باید بدانید که طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته قیمت مسکن در سال ۱۳۹۸ به یک ثبات نسبی خواهد رسید و این افزایش قیمت‌ها به صورت موقت خواهد بود. با اینکه اینطور تصور می‌شود که قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. اما اینطور نیست چرا که با افزایش قیمت‌ها به صورت روزانه، قدرت خرید اغلب مردم کاهش پیدا می‌کند و اینجاست که بازار مسکن راکد خواهد شد و ناچاراً قیمت ها کاهش پیدا می‌کند.

معرفی ویژگی‌های مشاور املاک تهران 3

فروش مسکن و نکات آن

اگر شما جزء آن گروهی هستید که مسکنی را خریداری کرده‌اید و هم اکنون قصد فروش آن را دارید بهتر است که به نکات فروش مسکن دقت داشته باشید. ممکن است مشکلاتی که حین فروش خانه گریبان‌گیر شما می‌شود سخت‌تر از بررسی این نکات باشد پس بهتر است که پیش از فروش تمامی این نکات را بدانید تا مشکلات جدی‌ای برای شما پیش نیاید.

هزینه بازسازی را قرار نیست از خریدار بگیرید

شاید تصور کنید که هزینه بازسازی خانه حین فروش آن به طور کامل باز می‌گردد. دقت داشته باشید که شما در زمان فروش مسکن نمی‌توانید تمام هزینه‌ای که برای بازسازی خانه صرف کرده‌اید برگردانید بلکه ممکن است که نصف بیشتر این هزینه را نتوانید از مشتری دریافت کنید.

هزینه‌ای که شما برای بازسازی خرج کرده‌اید را در واقع نمی‌توانید به هزینه فروش خانه اضافه کنید. اگر قصد دارید که با نوسازی خانه و تغییر آن مشتریان بیشتری را برای خانه خود پیدا کنید باید بدانید که تغییرات کوچک اما کاربردی معمولاً ممکن است که به اندازه‌ای که تصور کرده‌اید دیده نشوند، در نتیجه بهتر است که چندین تغییر بزرگ را در نمای ساختمان که دیده می‌شود انجام دهید.

برای مثال اگر یک تغییر عمده را در آشپزخانه انجام دهید به طور قطع می‌توانید بیشتر هزینه‌ای را که صرف کرده‌اید بازگردانید اما اگر این تغییرات به گونه‌ای نیستند که قابل دیدن باشند باید بدانید که با اضافه کردن آن به قیمت مسکن نیز نمی‌توانید آن را جبران کنید.

اینکه خانه همسایه گران‌تر است، دلیل گرانی مسکن شما نیست

بهتر است بدانید که یک خریدار معمولاً قیمتی را برای ملک شما خواهد پرداخت که توسط مشاور املاک تعیین شده باشد. ممکن است که شما ندانسته قیمت خانه همسایه خود را برای فروش مسکن خود نیز استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که شاید این خانه نوسازی شده باشد. اگر خانه را از نمای داخلی مورد بررسی قرار نداده‌اید به طور حتم دلیل گرانی و همچنین ارزان بودن خانه را نخواهید فهمید اما اینکه فکر کنید چون خریداران برای خانه مجاور شما مبلغ پانصد میلیون پرداخت کرده اند، خانه شما نیز باید به همین قیمت فروخته شود تصوری غلط است.

فروش مسکن توسط دلالان ممنوع

برای فروش مسکن خود هیچگاه به دلالان اعتماد نکنید. شاید یکی از آشنایان و نزدیکان شما حتی بدون پرونده مشاور املاک بخواهد اقدام به مشارکت در فروش مسکن شما به عنوان یک دلال را داشته باشد. به شما توصیه می‌کنیم که اگرچه این فرد از نزدیکان شما هم باشد اما به دلالان در زمینه املاک اعتماد نکنید. شاید همیشه نه گفتن کار آسانی برای شما نباشد اما در زمینه املاک به طور حتم باید یک مشاور املاک معتبر و متبحر را انتخاب کنید تا بتوانید خانه خود را به بالاترین قیمت و با بهترین شرایط به فروش برسانید.

مسکن و سایت املاک تهران

فروش مسکن و بازدید

شاید تصور کنید که بازدید خانه بخش مهمی از فروش خانه به شمار نمی‌رود. شاید اینگونه بپندارید که تنها بازدید با عکس کافی است اما برخی از خریداران علاقه دارند تا خانه را وارسی کنند و حق طبیعی آن‌ها نیز هست چراکه در صورت بروز هرگونه مشکل آن ها باید مسئولیت خرید خود را برعهده بگیرند. بهترین راه این است که شما مسکن مورد نظر را برای بازدید آماده کنید.

بهتر است که حتی در زمان بازدید نیز وسواس به خرج دهید چراکه ممکن است خانه نورگیر و دلباز شما نزدیکی غروب اندکی گرفته به نظر برسد. اگر کارمند هستید بهترین راه این است که پیش از خروج از خانه آن را مرتب و تمیز کنید. به طورکل منظور این است که حس راحتی و انتخاب درست را به مشتریان خود القاء کنید تا بتوانید مسکن خود را به راحتی به فروش برسانید.