وکیل ملک

وکیل ملک یک وکیل حرفه‌ای در حوزه املاک و مستغلات به شمار می‌آید که با  استفاده از دانش و تجربه خاص خود در زمینه امور حقوقی معاملات ملکی و دعاوی ملکی به مشتریان کمک می‌کند، تا با آگاهی کافی از مفاد موجود در قرار داد به امضای سند مربوطه بپردازند تا در نهایت مراجعین در انجام معاملات ملکی  با مشکلی مواجه نشوند.

لازم به ذکر است که این وکلا با مسائل مختلفی مانند نحوه واگذاری‌ها و خرید املاک و مستغلات و انواع قراردادهای اجاره و قوانین مربوط با وام‌های مسکن و همچنین بررسی پیشینه املاک تجاری و اداری به طور کامل آشنایی لازم را دارند و به این موضوعات اشراف کامل را دارند. در واقع وظیفه وکلای ملک این است که  مراجعین از انتقال قانونی و بدون مشکل املاک و مستغلات به بهترین نحو ممکن اطمینان خاطر پیدا کنند.

همچنین در صورتیکه قصد خرید و فروش املاک تجاری را دارید وکیل ملک خوب به بهترین نحو شما را با بندهای موجود در مفاد قرارداد آشنا می‌کنند و بهترین راه‌گشای شما در زمینه انجام معاملات ملکی خواهند بود. در واقع وکیل مدافع حق شخص در برابر هرگونه تعرضات به شمار می‌آید.

همانطور که می دانید معاملات ملکی دارای یکسری پیچیدگی‌ها خاصی می‌باشد که این ریزه‌کاری‌ها توسط افراد عادی قابل مشاهده نمی‌باشد و تنها وکلای با تجربه و کارآزموده با تخصص خاص خود می‌توانند مراجعین را به بهترین نحو راهنمایی کنند و بهترین راهکارها را به آن‌ها نشان دهند.

آشنایی با وکیل ملک و خصوصیات آن

خصوصیات وکیل ملک

بهتر است بدانید که یک وکیل ملک با تجربه دارای یکسری خصوصیات و توانایی‌هایی است که باعث تسلط  او در زمینه املاک می‌شود. یک وکیل توانا باید به صورت کامل از شرایط وام بانکی آگاهی لازم را داشته باشد تا بتواند به مراجعین خود برای خرید یا فروش املاکی که دارای وام هستند به بهترین نحو مشاوره لازم را بدهد.

همچنین یک وکیل با تجربه و توانا باید اطلاعات کافی در مورد چگونگی تنظیم اسناد ملکی را داشته باشد تا بتواند شرایط مالکیت را به خوبی بررسی کند. با انتخاب یک وکیل با چنین خصوصیاتی می‌توان از انجام درست معاملات خود به خوبی اطمینان پیدا کرد.

در حالت کلی یک وکیل مورد نظر باید دارای یک تسلط نسبی به کل قانون کشور باشد، تا با آگاهی‌های خود در زمان خرید و فروش املاک به مشتری این تضمین را بدهد تا با یک درک درست اقدام به خرید و فروش ملک نمایند. همچنین این نوع وکلا در زمان وارد شدن خسارت به ملک میزان خسارت را به خوبی برآورد می‌کنند و این مقدار خسارت را از فردی که باعث ضرر و زیان شده است را اخذ می‌کنند.

از دیگر خصوصیاتی که یک وکیل ملکی باید از آن بهره‌مند باشد این است که همیشه اطلاعات و آگاهي‌هاي خود را در مورد ملک افزایش می‌دهند تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانند آن را به راحتی بر طرف نمایند. زیرا همانطور که می‌دانید علم حقوق نیز مانند سایر علوم مدام در حال پیشرفت و گسترش است به همین دلیل ضرورت دارد که وکیل مورد نظر دانش خود را به روز کند تا براساس آن‌ها بتواند تمامی کارهای موکل خود را به بهترین نحو انجام دهد و از حقوق موکل خود به خوبی دفاع کند.

معرفی ویژگی‌های مشاور املاک تهران 2

خدمات مشاوره وکیل ملک

بهتر است بدانید که خدمات مشاوره وکیل شامل مواردی متعددی مانند طرح دعاوی حقوقی و طرح دعاوی کیفری می‌باشد. وکیل مربوطه با استفاده از تخصص و تجربه خاص خود تشخیص می‌دهد که مشکل به وجود آمده برای مراجعین در کدام حوزه  طرح دعاوی قرار دارد.

لازم به ذکر است که این نوع تشخیص در روال انجام پرونده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. زیرا تشخیص درست باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها خواهد شد و از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند.

در واقع  زمانیکه افراد قصد دارند در یک موضوع مربوط به املاک و مستغلات اقامه دعوی کنند و همچنین در زمان اجاره دادن یا خرید ملک داشتن یک وکیل ملک خوب بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد و به شخص کمک بسیاری خواهد کرد و در انجام تمام امور ملکی به مراجعین اعتماد به نفس و آرامش خاطر را می‌دهد.

زیرا با وجود چنین اشخاصی در زمان انجام معامله مطمئن هستید که وکیل مورد نظر پیگیری‌های لازم را در مورد ملک به بهترین نحو انجام خواهد داد. زیرا با حضور چنین فردی شما می‌توانید از انجام درست، قانونی و بدون مشکل معاملات خود اطمینان پیدا کنید. از طرفی در بسیاری از معاملات در زمینه خرید و فروش ملک وکیل مورد نظر پیگیری‌های لازم را به خوبی انجام خواهد داد تا از بروز هرگونه مشکل در انجام معامله جلوگیری شود که با این امر شما دغدغه فکری و مشغله کمتری در زمان انجام معامله خواهید داشت.