شرایط فروش آپارتمان در تهران ممکن است با توجه به نوع و مشخصات منطقه و ساختمان آپارتمان کاملاً متفاوت با یکدیگر باشد. در این مقاله می‌خواهیم عوامل موثر در فروش آپارتمان تهران و همچنین شرایط آن را با یکدیگر بررسی کنیم. همچنین شما در صورتی که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، می‌توانید با یکی از بزرگ‌ترین و برترین سایت‌های املاک ایران آشنا شوید.

فروش آپارتمان در تهران

شهر تهران بدون توجه به اینکه پایتخت و مهم‌ترین شهر ایران است، دارای مراکز متعدد فرهنگی، ورزشی، بیمارستانی و درمانی و…. در ایران می‌باشد که با توجه به مرجع بودن هرکدام از این مراکز، از این شهر یک غول در همه زمینه‌ها ساخته است. به همین دلیل است که همواره سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و املاک این شهر، به عنوان یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها شناخته شده است.

در این میان، خرید و فروش آپارتمان تهران با توجه به شرایط ویژه و کیس‌های متعددی که دارد، یک مورد استثنایی و کاملاً ویژه است. همین عامل باعث شده است تا این قسمت از بازار املاک ایران، به صورت مستقل دارای سهم عمده و فراوانی در معاملات مسکن بوده است. اما به نظر شما خرید و فروش آپارتمان تهران باید در چه شرایطی باشد؟ به چه نکاتی باید در این موضوع توجه کنیم؟ در ادامه مطلب، به این سوالات پاسخ داده شده است. با ما همراه باشید.

تعداد متقاضیان خرید مسکن به 10 میلیون نفر می رسد

عوامل موثر و شرایط فروش آپارتمان تهران

این عوامل و شرایط با توجه به نحوه تاثیرگذاری و اهمیت، هر کدام می‌توانند درصدی به نسبت قدرت خود در معاملات فروش آپارتمان تهران شما داشته باشند. این عوامل عبارتند از:

محله و منطقه آپارتمان: این عامل یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل موثر بر معاملات آپارتمان در تهران است. قسمت عظیمی از قیمت هر آپارتمان در تهران، بستگی به منطقه قرارگیری آپارتمان دارد. به طورکلی هرچه به سمت مناطق غرب و شمال تهران نزدیکتر شویم، قیمت‌ها بیشتر شده و هرچه به سمت جنوب و شرق تهران حرکت کنیم، قیمت‌ها تعدیل شده و کاهش می‌یابد. در این مورد همچنین باید گفت که حضور منطقه و ساختمان آپارتمان مورد نظر در طرح‌های شهرداری و ترافیکی همچون طرح ترافیک و طرح زوج و فرد بسیار مهم است.

متراژ، زیربنا و سن ساختمان: این عوامل نیز همانطور که می‌دانید از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در شکل معاملات شما هستند. متراژ آپارتمان مورد نظر شما هرچه بیشتر و بالاتر باشد، به طور طبیعی ارزش آن نیز بالاتر خواهد بود. سن ساختمان اما با ارزش آن رابطه معکوس دارد؛ یعنی شما هرچقدر که ساختمانی با سن بالاتر داشته باشید، قطعاً ارزش مالی آن به صورت طبیعی کمتر خواهد بود.

عوامل برتری و اضافی: از جمله این اِلمان‌ها می‌توان نوع نما، استخر، نوع کابینت، کولر، پکیج، گرمایش از کف، تراس و…. را نام برد. البته امروزه با توجه به نیاز، آسانسور و انبار نیز جزء این موارد به حساب آمده و تاثیر زیادی در قیمت ملک مد نظر شما دارند. هرچه تعداد و کیفیت این اِلمان‌ها در آپارتمان مد نظر شما بالاتر باشد، شرایط برای فروش آپارتمان تهران مناسب‌تر بوده و حاشیه سود بالاتر می‌رود.

تعداد اتاق‌ها، تعداد واحد در هر طبقه، تعداد طبقات ساختمان: این عوامل نیز از جمله مهم‌ترین موارد در قیمت و خرید و فروش آپارتمان تهران هستند. هرچه تعداد اتاق‌ها در یک واحد بیشتر و بزرگتر باشد، قیمت آن بالاتر است. همچنین اگر ملک و اپارتمان مورد نظر شما به صورت تک واحد در طبقه باشد، این عامل تاثیر زیادی در قیمت خواهد داشت. در مورد تعداد طبقات و طبقه ملک نیز هرچقدر که پایین‌تر باشند بهتر است.

مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در فروش آپارتمان تهران و شرایط آن بررسی شد. اما شما باید بدانید که درصد تاثیرگذاری این موارد اصلا با یکدیگر برابر نیست. برای مثال و مقایسه برای درک بهتر شما، ملکی با متراژ ۱۲۰ متر در تهرانپارس شاید نتواند به قیمت یک ملک با همین متراژ و حتی منهای خیلی از امکانات دیگر در شهرک غرب برسد. این مورد خود نشان دهنده شرایط و وضعیت تاثیرگذاری عوامل روی یکدیگر است.

آشنایی با سایت املاک تهران 1

سایت املاک و خرید و فروش آپارتمان تهران

گروه املاک ملکانا با دارا بودن سال‌ها سابقه در زمینه معاملات حوزه مسکن در شهر تهران، توانسته است تا به عنوان مرجع املاک تهران، بهترین شرایط را برای معاملات و سوددهی آن‌ها فراهم کند. ملکانا در سال‌های اخیر با بکارگیری روش‌های نوین و ابزار آنلاین توانسته است خدماتی بی‌سابقه را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مشاوران املاک ایران ارائه کند.

از جمله این ابزار خلاقانه طراحی شده توسط ملکانا می‌توان مواردی همچون تور مجازی، ابزار تعیین قیمت دقیق ملک در شهر تهران، سپردن آنلاین ملک و بیش از ۱۴ هزار پیشنهاد مختلف برای انواع معاملات ملک و مسکن به خصوص در زمینه فروش آپارتمان تهران را نام برد. همچنین تمامی خدمات قضایی و دعاوی ملکی شما نیز به وسیله مشاورین و وکلای پایه یک ملکانا قابل رسیدگی و مشاوره است.