محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ضمن حضور در شورای مدیریت بحران مازندران اذعان نمود: تعداد واحد های خسارت دیده در حادثه اخیر ۶۴۰۰ واحد بوده است که تعداد واحد های قابل تعمیر به ۵۷۰۰ واحد می رسد و برای جبران خسارت های وارده، بنیاد مسکن وام کم بهره در اختیار خسارت دیدگان جهت بازسازی واحد هایشان قرار خواهد داد.

ایشان با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای نیرو، کشاورزی، اقتصاد و همچنین مسئولانی که در رأس امور استانی قرار دارند در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران حاضر شدند و اذعان نمودند: تعداد نقاط حادثه خیز و رانشی که تاکنون در استان مازندران شناسایی شده اند به ۴۰۰ نقطه می رسد که پیش بینی می شود این نقاط برای مردم منطقه حادثه و دردسر بیافرینند.

به گفته این مقام مسئول، مهم ترین دلیل سیلاب اخیر، بارندگی های اخیر بوده است که زمینه تعرض به حریم رودخانه ها را فراهم نموده است. این مقام مسئول ادامه داد: طی روز های اخیر به دلیل طغیان رودخانه اصلی، مسیر رودخانه ها کاملا عوض شده و حجم وسیعی از آب ها روان شده اند.

ایشان با اشاره به این که میزان خسارت وارده در استان بالغ بر ۶ هزار و ۴۰۰ مسکن بوده است اذعان نمود: از این رقم حدود ۵ هزار و ۷۰۰ واحد را می شود تعمیر کرد که بنیاد مسکن برای بازسازی واحد های آسیب دیده وام هایی با بهره اندک پرداخت خواهد کرد.

ایشان اذعان نمودند: دیواره های ایمنی برای رودخانه ها در نظر گرفته شده است و وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات، ساخت چنین دیوار های محکمی را در دستور کار قرار خواهد داد.

  • منبع خبر : برنا نیوز