سید هادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: ۹۷ یکی از پرچالش ترین سال ها برای بازار مسکن بود و بعید می دانم در سال جدید شاهد رشد قیمت محسوس در بازار مسکن باشیم. ایشان با اشاره به این که بازار مسکن یک بازار پلکانی قلمداد می شود عنوان کرد: تغییر پلکانی قیمت مسکن طی سال های اخیر ۲ یا ۳ ساله بوده است اما سال ۹۷ شاهد شرایط متفاوتی بودیم و تغییرات قیمت مسکن در این سال کاملا محسوس مشاهده گردید. بهادری اظهار داشت: رشد قیمت مسکن در سال ۹۷، بالغ بر ۹۰ درصد بوده است که بحرانی بودن شرایط را به خوبی نشان می دهد.

ایشان با بیان این که سال ۹۷، سال پرجهشی برای رشد قیمت بوده است اذعان نمود: بعید می دانم در سال جدید شاهد رشد محسوس قیمت مسکن باشیم.

به گفته این مقام مسئول شرایط اقتصادی و بازار مسکن در سال ۹۸ به ثبات و تعادل خواهد رسید. بهادری اذعان نمود: بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال جدید شاهد متعادل شدن قیمت مسکن خواهیم بود و بازار مسکن فروکش خواهد کرد.

به گفته بهادری، اوایل سال جدید، بازار مسکن از گرداب رکود خارج خواهد شد و افت قیمت ها به چشم خواهد خورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اذعان نمود: در اردیبهشت امسال، مشکلات فروش نفت بیش از پیش خواهد بود که به این واسطه اثرات روانی برجسته تر خواهد شد و به واسطه این امر نوسانات قیمت قدعلم خواهند کرد با این حال روش های مدیریتی و کنترلی صحیح در متعادل سازی قیمت ها نقش شایانی خواهند داشت.

به گفته بهادری برای حل مشکلات نفت تمهیداتی در نظر گرفته شده است و اقداماتی در دست انجام قرار دارند که این فشار روانی را کاهش می دهند از این رو نگرانی از بابت گران شدن قیمت ها وجود ندارد.

بهادری اذعان نمود: به واسطه نوسان قیمت در حوزه های مختلف بازار مسکن هم با نوسان هایی همراه بوده است اما به واسطه برنامه ریزی های دقیق انجام شده و رشد تولید مسکن انتظار می رود این مشکلات کنترل و مدیریت شوند. به گفته بهادری، تعادل عرضه و تقاضا به بهبود شرایط فعلی کمک شایانی خواهد کرد.

این عضو کمیسیون عمران مسکن عنوان کرد: بهتر است تسهیلات و وام مسکن در زمینه تولید واحد های مسکونی مورد استفاده قرار بگیرند تا از این طریق به تقاضا های موجود پاسخ داده شود.

  • منبع خبر : شهرخبر