آخرین آمار های منتشر شده توسط اتحادیه مشاوران املاک تهران حاکی از آن است که بازار مسکن به ویژه در تهران تحت تأثیر رکود و شرایط بحرانی است. حجم مبایعنامه ها در نخستین نیمه اسفند ماه سال ۹۷ در مقایسه با همین برهه زمانی در سال ۹۶ با افت ۳۰ درصدی همراه بوده است.

آمار و ارقام گزارش شده توسط اتحادیه مشاوران املاک در ۱۷ اسفند ماه نشان می دهد این بازار با رکود دست به گریبان است. کل قرارداد های تنظیم شده در این بازه زمانی در تهران در مقایسه با این برهه زمانی در سال ۹۶ با افت ۲۴ درصدی همراه بوده است، تنها تهران نیست که با چنین رکودی دست و پنجه نرم می کند و میزان قرارداد های اجاره نیز در کشور با افت ۱۵ درصدی گزارش شده است. قیمت مسکن در این بازه زمانی کماکان گزارش نشده است.

آمار های منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت بازار مسکن در بهمن ماه حاکی از آن است که حجم معاملات مسکن رشد ۴۰ درصدی را شاهد بوده است، متوسط قیمت مسکن در این ماه، ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان گزارش شده است که رشدی ۸۶ درصدی را در مقایسه با بهمن ماه سال ۹۶ نشان می دهد. در اینفوگرافیک زیر می توانید تغییرات بازار مسکن در اسفند ماه را شاهد باشید.

آخرین آمار از حجم معاملات مسکن

  • منبع خبر : شهرخبر