ابوالقاسم رحیمی انارکی به عنوان مدیرعامل بانک مسکن ضمن حضور در مناطق سیل دیده استان گلستان اظهار داشت: تسهیلات نوسازی واحد های تخریب شده در اثر سیل با سود چهار درصد در اختیار واجدین شرایط قرار می گیرد.

ایشان در مناطق سیل زده استان گلستان از جمله شهرستان های آق قلا، بندر ترکمن و دیگر روستا های تابعه حضور یافتند و اظهار داشتند: به واسطه سیل اخیر در استان گلستان شاهد شرایط سخت و دشواری برای مردم این منطقه هستیم، از این رو بانک مسکن تمام تلاشش را به کار گرفته است تا در نخستین روز های این حادثه تلخ، مردم را تنها نگذارد و برنامه ریزی ها و اقدامات دقیقی را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: بودجه ای برای تأمین غذا و اسکان سیل زدگان در نظر گرفته شده است، تا بخشی از نیاز های مصیبت زدگان مرتفع شده و نیاز هایشان تأمین گردد.

مدیرعامل بانک مسکن اذعان نمود: سعی کردیم به صورت حضوری و میدانی، در مناطق سیل زده حضور بهم برسانیم تا هم شرایط را از نزدیک بررسی کرده و کنار مردم باشیم و هم این که بر اساس شرایط موجود، برنامه ریزی هایی را برای اجرای اقدامات امدادی در دستور کار قرار دهیم. وی ادامه داد: در تلاشیم تا بودجه ای را برای جبران خسارت های وارده در اختیار مردم بگذاریم و بدین واسطه بخشی از آلام و درد های آن ها را جبران نماییم.

این مقام مسئول اظهار کرد: میزان تخریب وارد شده به ساختمان ها و واحد های مسکونی طی سیل اخیر به واسطه بنیاد مسکن و دیگر نهاد های مربوطه برآورد می شود و واحد هایی که دچار تخریب شده اند و نیازمند بازسازی هستند مشمول دریافت تسهیلات می گردند تا قسمتی از این تسهیلات به صورت کمک های بلاعوض از محل اعتبار های بنیاد مسکن در اختیار واجدین شرایط قرار بگیرد.

به گفته رحیمی انارکی، برای واحد هایی که نیازمند بازسازی کامل هستند، تسهیلاتی که در نظر گرفته شده است از نوع قرض الحسنه بوده و میزان سود آن ۴ درصد گزارش شده است.

این مقام مسئول پس از بازدید از مناطق سیل زده، در محل مدیریت شعب گلستان، در جلسه ای حاضر گردید و در خصوص نحوه ارائه تسهیلات به سیل زدگان و مدیریت و نظارت آن، سخنانی را ارائه نمودند.

بر اساس تصمیم گیری های انجام شده در این نشست، ستاد هایی در مکان های معین شده، مستقر می گردند تا برای واجدین شرایط پرونده تشکیل داده و بر این اساس تسهیلاتی را در سریع ترین زمان ممکن در اختیارشان بگذارند.

  • منبع خبر : مهر نیوز