حمیدرضا فولادگر به عنوان رئیس کمیسیون ویژه “حمایت از تولید ملی” عنوان نمود: یکی از مشکلاتی که سد راه تولید مسکن است و سبب بروز مشکلات در حوزه مسکن شده است، مسائل مربوط به اقتصاد است. وی افزود: زمانی که مشکلات اقتصادی بر کشور حاکم باشند، بانک ها نمی توانند آن طور که باید به حل و فصل مسائل موجود در حوزه مسکن بپردازند.

ایشان ضمن اشاره به این که نقش بانک ها در تأمین مسکن برای خانواده ها بسیار مهم و ضروری است اظهار نمود: بی تردید این بانک ها هستند که زمینه تولید و ساخت مسکن را هموار می سازند و با ارائه تسهیلات به مردم کمک می کنند صاحب خانه گردند که در شرایط حاکم بودن مشکلات اقتصادی، ایفای این نقش برای بانک ها دشوار می گردد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس این طور صحبت هایش را ادامه داد: نه تنها لازم است از بانک ها در راستای ساخت واحد های مسکونی حمایت شود بلکه لازم است انبوه سازان هم در کانون توجه قرار بگیرند تا بتوان تولید مسکن را رونق بخشیده و بازار مسکن را بهبود داد.

به گفته فولادگر، یکی از مسائلی که بر تولید مسکن اثرگذار است و سبب می شود ساخت واحد های مسکونی با مسائلی دست به گریبان شود، مشکلات مربوط به اقتصاد است به این دلیل که مشکل اقتصادی، بانک ها را برای ارائه تسهیلات و حمایت از تولید مسکن با مشکل همراه می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اذعان نمود: چنانچه بانک ها نتوانند در این حوزه به ایفای نقش بپردازند و وام و تسهیلات کمک کننده پرداخت کنند، مسکن گران می شود و نوسان قیمت اتفاق می افتد.

  • منبع خبر : شهرخبر