بازار مسکن ایران به شدت طی این روزها دچار یک نابسامانی و آشفتگی شده است. شاید تصور کنید که در این شرایط خرید و فروش آپارتمان به ویژه در شهر تهران کار آسان و همچنین عاقلانه‌ای نیست اما در واقع این امر باعث می‌شود تا خرید آپارتمان کار سخت تری نسبت به گذشته باشد.

شاید شما هم در جریان این افزایش قیمت‌های اخیر بوده‌اید و می‌دانید که قیمت اجناس به صورت روزانه اضافه می‌شود و این امر هم ناشی از افزایش قیمت دلار و طلاست. در این بین بازار مسکن بیش از سایرین دچار آشفتگی شده است و این امر به نوبه خود باعث شده تا افزایش قیمت‌ها یک ساکن شدن بی‌سابقه را برای بازار مسکن به ارمغان بیاورد.

در نهایت اما بازار مسکن در مرداد ماه امسال به یک ثبات نسبی رسید و اینگونه تصور می‌شود که دیگر افزایش قیمت ناگهانی نخواهد داشت اما این امر نیز صحیح نبود و با گذشت چندین وقت و رسیدن بهمن ماه طوفانی در بازار مسکن به پا شد که نه تنها خرید و فروش آپارتمان تهران را دچار مشکل کرد بلکه باعث شد تا در تمامی نقاط ایران خرید مسکن به یک امر غیر ممکن تبدیل شود.

آشنایی با فروش آپارتمان 2

خرید و فروش آپارتمان تهران

فروش آپارتمان در تهران شاید به مراتب از خرید آن سخت‌تر باشد. اینکه شما بتوانید با آگاهی تمام ملک خود را به شخصی بفروشید که مطمئن باشید هیچگونه سوءاستفاده‌ای در کار نیست و تنها هدف از فروش آپارتمان رسیدن به یک سرمایه نسبی است.

فروش آپارتمان تهران اما از سایر شهرها سخت‌تر است چراکه معمولاً در این شهر، بیش از سایر شهرها دلال و کلاهبردار ملک وجود دارد و به همین علت است که شما باید بسیار در فروش ملک خود محتاط باشید. زمانیکه اقدام به فروش آپارتمان در شهر تهران دارید دقت داشته باشید که تمامی وبسایت‌های املاک را در جست و جوی املاک مورد اعتماد خود چک کنید.

نکته‌ای که در خرید آپارتمان باید مد نظر داشته باشید 3

نکات فروش آپارتمان تهران

شاید تصور کنید که خرید آپارتمان از فروش آن راحت‌تر است اما فروش به مراتب سخت‌تر از خرید است. دقت داشته باشید که در فروش آپارتمان بهتر است که نکات زیر را مورد بررسی قرار دهید و سپس با رعایت ایمنی‌های لازم اقدام به فروش آپارتمان خود کنید.

منطقه

بدون شک یکی از مهم‌ترین نکات برای فروش آپارتمان تهران منطقه است. شاید منطقه حتی از متراژ نیز مهم‌تر باشد. تهران در بین تمامی شهرهای ایران یکی از شهرهایی ست که بسیار تفاوت منطقه‌ای در آن دیده می‌شود. دقت داشته باشید که منطقه مورد نظر شما باید پیش از فروش آپارتمان و حتی آگهی آن مورد بررسی قرا گیرد.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگرچه منطقه حائز اهمیت است اما این بدین معنی نیست که شما می‌توانید قیمت مدنظر خود را تا حد بسیار زیادی بالا ببرید. بهتر است که پیش از اینکه ملک خود را برای فروش بگذارید با چندین مشاور املاک در خصوص قیمت مشورت کنید و سپس قیمتی را انتخاب کنید که نه شما ضرر کنید و نه خریدار. اکثر اوقات اغلب کسانیکه در مناطق بالا ملکی را خریداری می‌کنند هدفی به غیر از سرمایه‌گذاری ندارند و فروش آپارتمان برای آن ها غیر ضروری خواهد بود.

متراژ

نکته‌ی دیگری که در فروش آپارتمان تهران باید به آن دقت داشته باشید متراژ است. شاید تصور کنید که متراژ را می‌توانید به طور غیر واقعی اعلام کنید اما اغلب مشاورین املاک پیش از اینکه آگهی یک ملک و به ویژه آپارتمان را برای فروش در اختیار عموم قرار دهند از اطلاعاتی نظیر متراژ اطمینان حاصل می‌کنند. با توجه به اینکه امروزه حتی یک متر از زمین و زیربنا نیز ارزشی معادل با سه الی پنج میلیون دارد پس تاثیر بسزایی در قیمت نیز خواهد داشت و بهتر است که شما هم این مورد را در نظر بگیرید.

سن بنا

یکی از مواردی که برای فروش آپارتمان تهران بسیار حائز اهمیت است سن بنا است. سن بنا را شما می‌توانید توسط مدارکی که مربوط به ساختمان است به طور کامل در اختیار خریدار قرار دهید. همانطور که می‌دانید در خرید و فروش آپارتمان تهران شاید سن بنا هم جزء نکات مهمی باشد که همواره به چشم می آید و برای همگان مهم است.

مصالح

یکی دیگر از مواردی که حین خرید ممکن است به ذهن خریدار خطور کنید مصالحی است که در ساخت آپارتمان مورد استفاده قرار گرفته است. این مصالح همچنین می‌توانند در مقاومت ساختمان نقش بزرگی را ایفا کنند و به همین جهت است که یکی از موارد مهم در قیمت ساختمان به شمار می‌آیند. شما می‌توانید تمامی این اطلاعات را پیش از خرید و فروش آپارتمان تهران از مالک بپرسید. امید است که در روزهای آتی بازار مسکن به یک ثبات نسبی برسد و بدین صورت خرید و فروش آپارتمان برای همگان راحت‌تر شود.