اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به این که مصوباتی در راستای جبران خسارات ناشی از سیل در بخش مسکن، ابلاغ گردیده است، عنوان کرد: در حوزه دامداری و کشاورزی هم تمهیداتی در نظر گرفته شده و راهکار هایی اندیشیده شده است.

ایشان در شامگاه یکشنبه همزمان با ورود به استان لرستان، با بیان این که باران، نعمتی است الهی که کشور بدان نیاز دارد اظهار داشت: با این حال بارش شدید باران در برخی مناطق، خرابی به بار آورده و سبب تخریب اموال مردم و تأسیسات کشور شده است.

وی اذعان نمود: در دو جلسه برگزار شده در سال جاری، بیش از هر چیز پیرامون سیل و خرابی های آن بحث کرده ایم و مصوباتی را در خصوص نحوه جبران خسارت های وارده در حوزه مسکن، ابلاغ نموده ایم.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای خسارت های وارده به بخش های کشاورزی و دامداری هم تمهیداتی لحاظ گردیده است که امید است از همین امروز تدابیر اندیشیده شده در دستور کار قرار گرفته و عملیاتی گردند.

وی افزود: طی سال های اخیر به دلیل خشکسالی ها، علیه سدسازی، یک جو روانی به راه شده بود که امروز در می یابیم سد های ساخته شده در مهار کردن سیلاب چه نقش مهمی داشته اند. بسیاری از تخریب های احتمالی به واسطه حضور سد ها مهار گشتند.

به گفته این مقام مسئول سد ها نقش مهمی در ذخیره سازی حجم انبوهی از آب ها دارند، و امید است تمام مواردی که به حیث زیست محیطی فاقد مشکل هستند افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار بگیرند.

  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجو