محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از برآورد های اولیه در خصوص سیلاب های اخیر خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برآورد های انجام شده، نیاز به ۵۵ هزار مسکن در اثرسیلاب های اخیر احساس می شود.

این مقام مسئول با بیان این که نیاز به مسکن در اثر سیلاب های اخیر، ۵۵ هزار مسکن برآورد شده است اظهار داشت: با عنایت به این که سال جدید از سوی مقام معظم رهبری، سال رونق تولید نام گرفته است و باتوجه به این که، نقش وزارت راه و شهرسازی در تولید بسیار مهم و حیاتی است، از این رو انتظار می رود برنامه های ابلاغ شده به سرعت در دستور کار قرار بگیرند و عملیاتی گردند.

ایشان با اشاره به این که خودباوری، رمز رسیدن به خواسته هاست و بهره برداری از منابع داخلی مانع از رکود در کشور می شود اظهار داشت: در شرایط کنونی، نیاز به ساخت یک میلیون واحد مسکونی در هر سال احساس می شود.

وی افزود: مهم ترین وظیفه وزارت راه و شهرسازی، تحرک تولید مسکن از طریق تشویق انبوه سازان و تولید کنندگان مسکن است تا با تمایل بیشتری دست به ساخت و ساز واحد های مسکونی بزنند و در این زمینه ایفای نقش کنند. وی عنوان کرد: چنانچه این مهم محقق گردد، شاهد رونق در بخش های مرتبط با مسکن، نظام کاردانی و جامعه مهندسی خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی لازم است مانع از ساخت و ساز های بی قاعده و غیراستاندارد شود و از این طریق جلوی اتلاف منابع را بگیرد.

وی افزود: می توان سال ۹۷ را سالی مهم در حوزه حمل و نقل دانست که شاهد سه اتفاق مهم در این سال بودیم. ایشان در خصوص جزئیات اتفاقات صورت گرفته گفتند: امضای مبادله تفاهم نامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری یکی از موارد مزبور بود ضمن این که می توان به تفاهم نامه اجرای طرح ملی افزایش ظرفیت ساخت و تعمیر شناور در کشور اشاره کرد و امضای تفاهم نامه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای را نام برد. به گفته این مقام مسئول، هر کدام از موارد یاد شده، قسمت مهمی از حمل و نقل کشور را تشکیل می دهند و اثر مهمی بر این حوزه به جا می گذارند.

ایشان با تأکید بر این که چهار مرکز استان طی سال گذشته  به شبکه ریلی متصل گردیدند، عنوان کردند: تقاضا برای سفر زیاد است و انتظار می رود، سرویس ها و خدمات دهی به سطح بهتری رسیده و شرایط مناسب تری را تجربه نماید. محمد اسلامی گفت: تنظیم تفاهم نامه های مزبور بر ارتقای صنعت ریلی کشور، نقش بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان این که ایران کشوری مستقل و باعزت است، تصریح کرد: ایران را می توان از معدود کشور هایی دانست که امریکا و اسرائیل در آن دخیل نیستند و تصمیم گیری های خود را تحمیل نمی کنند. اسلامی افزود: از جلوه های شعار استقلال و حاکمیت ملت ایران می توان به سلطه ستیزی این ملت اشاره کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همراه شدن دولت و ملت در نوروز ۹۸ بار دیگر همبستگی و ریشه های فرهنگ و انقلاب را به رخ کشید و این دولت است که مهم ترین وظیفه اش را خدمتگزاری می داند و خود را موظف به تحرک و پاسخگویی قلمداد می کند تا به این واسطه فرصتی برای سوء استفاده ضدانقلابی ها و حرکت های سلطه پذیری باقی نماند.

وی خطاب به تمام عوامل دخیل در وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در روز های پیش رو باید بر فعالیت های خود بیفزاییم و اقدامات بیشتر را در دستور کارمان قرار دهیم.

  • منبع خبر : فارس نیوز