پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۱۳۹۸ بر اساس بسیاری از شاخص‌ها انجام می‌شود. شما باید بدانید که این عوامل مهم‌ترین عوامل تاثیرگذاری در قیمت مسکن در سال‌های اخیر بوده‌اند. شوک یکباره و شدید به بازار مسکن در سال ۹۷، به خودی خود تا اندازه زیادی شرایط قیمتی این بازار در سال ۹۸ را نیز تعیین می‌کند. بر این اساس بسیاری از عوامل افزایش قیمت مسکن در سال ۹۷، در سال ۹۸ تقریبا خنثی شده و تاثیر زیادی در بازار مسکن ندارند.

اما از طرفی دیگر باید نوسانات معمول بازار مسکن را نیز در نظر گرفت که تحت تاثیر شرایط قرار گرفته و باعث می‌شوند تا قیمت مسکن نوسان کند. در مجموع در این مقاله تمامی عوامل تاثیرگذار بررسی شده و سپس در مورد دقیق‌ترین پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۸ صحبت می‌شود.

در صورتیکه با ما تا انتهای مقاله همراه باشید، یک جمع‌بندی دقیق نیز در پایان به عنوان چکیده مطلب برای شما انجام می‌دهیم که بسیار موثر است. همچنین یک بنگاه معاملاتی مسکن برای انجام مشاوره املاک و پیش‌بینی قیمت مسکن نیز در تهران به شما معرفی خواهد شد. با ما همراه باشید.

وضعیت بازار مسکن

پیش‌بینی قیمت مسکن

به طورکلی، پیش‌بینی کردن قیمت مسکن امری سخت به نظر می رسد. این پیش‌بینی در شرایطی که در بازار بدون روال ایران نیز انجام شود، بسیار سخت‌تر خواهد شد. شما به عنوان یک فعال در صورتیکه بخواهید نوسانات قیمتی در سال ۹۸ را بررسی کنید، باید به تمامی پارامترهای نهان و آشکار موثر در بازار مسکن و میزان تاثیر آن‌ها اشراف داشته باشید.

این امر برای بسیاری از افراد غیر ممکن است. شما برای این امر باید از اطلاعات ارائه شده توسط یک بنگاه معاملاتی یا مشاور املاک مشهور استفاده کنید. مطلب و تحلیل ارائه شده در این بخش، توسط گروه املاک ملکانا و به صورت کلی برای سال ۹۸ ارائه شده است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، بهتر است با ما تماس بگیرید.

حال بیایید تا عوامل مختلف بر پیش‌بینی را بررسی کرده و تاثیر هرکدام را نیز بیان کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با وضعیت بازار مسکن و عوامل موثر بر آن 2

دقیق‌ترین پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۸

برای انجام هرچه دقیق‌تر این پیش‌بینی، شما به عنوان یکی از فعالان این حوزه باید بدانید که افزایش قیمت مسکن و یا کاهش آن در این سال، از عوامل خاصی پیروی می‌کند. مهم‌ترین این عوامل برای شما در این قسمت بررسی خواهد شد. این موارد عبارتند از:

مسکن مهر: در سال ۹۸ و به صورت ویژه در ماه‌های پایانی این سال، تحویل واحدهای مسکن مهر به گفته مسئولان دولت به پایان خواهد رسید. در زمان ۱ الی ۲ ماهه پایانی این تحویل ها، به دلیل تعداد بالای واحدهای بهره‌برداری شده، قطعا قیمت بالاتر نخواهد رفت مگر اینکه مانند سال ۹۷ یک شوک ارزی عجیب دیگر در راه باشد، که دور از انتظار است.

همچنین پس از تحویل این واحدها انتظار می رود تا شرایط رکود کوتاه مدت نسبی در شهرهای محل تحویل با تعداد بالای این واحدها بازهم ایجاد شود.

نرخ ارز: این عامل به عنوان یکی از مهم‌ترین پارامترهای پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۸، به احتمال زیاد تغییر چندانی را ایجاد نخواهد کرد. دلیل این پیش‌بینی نیز آن است که این عامل کشش خود را در سال ۹۷ به صورت کامل انجام داده و باعث افزایش قیمت ۹۰ الی ۱۰۰ درصدی مسکن در سال ۹۷ شده است. بنابراین و با توجه به این موضوع، نرخ ارز نخواهد توانست تا تغییر ویژه‌ای را در شرایط و قیمت‌های بازار مسکن ایجاد کند.

شرایط عرضه و تقاضا: این مورد یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده در پیش‌بینی قیمت مسکن بوده است. این عامل به عنوان یک مولفه اصلی در بازار مسکن از قبل وجود داشته و مانند سایر بازارها و حوزه‌های دیگر، در آینده نیز به تاثیرگذاری خود ادامه خواهد داد. پیش‌بینی می‌شود پس از گذراندن ۳ ماهه اول سال ۹۸ و پس از تثبیت نرخ ارز، شرایط معاملات بازار مسکن به شرایط قبل از رکود بازگشته و تقاضاها با میزان عرضه ها متناسب گردد. در چنین شرایطی قطعاً عرضه و تقاضا نقش مهمی را در تثبیت و یا کاهش نسبی برخی قیمت ها در بازار مسکن خواهد داشت.

حال و با توجه به بررسی سه عامل اصلی در پیش‌بینی دقیق قیمت مسکن در سال ۹۸ به نظر می رسد که شاهد افزایش قیمت قابل توجهی نیز در این حوزه نخواهیم بود. اما انتظار می رود که قیمت ها تثبیت شده و در مواردی خاص نیز تا حدودی کاهش پیدا کند.

بنگاه معاملات املاک ملکانا؛ مرجع دقیق ترین پیش بینی ها در حوزه مسکن

ملکانا یکی از بزرگترین مشاوران املاک در ایران است که سال‌ها سابقه فعالیت گسترده در بازار مسکن به خصوص در شهر تهران را در کارنامه دارد. شما می‌توانید در ارتباط با این مجموعه و صحبت با کارشناسان برای آگاهی از پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۸ به صورت دقیق، تماس بگیرید.