همه چیز درباره قیمت مسکن ایران در این مطلب برای شما بررسی می‌شود. شما می‌توانید برای اطلاع از شرایط قیمتی مسکن در سال‌های اخیر، در این مقاله تا انتها با ما همراه باشید. در تعیین قیمت بازار مسکن در این سال‌ها در ایران، عوامل متعددی نقش آفرین و تاثیرگذار بوده است. البته هر کدام از این عوامل به میزان اهمیت خود در این بازار تاثیر گذاشته و باعث تغییر و نوسان قیمت مسکن شده‌اند.

در این مقاله ضمن بررسی عوامل و موارد متعدد، یکی از مراجع اصلی تعیین قیمت بازار مسکن در ایران را به شما معرفی کنیم. با توجه به حضور گسترده دلالان و واسطه‌ها در این بازار، لزوم وجود و اعلام قیمت دقیق در این مراجع در ایران ضروری به نظر می‌رسد. گروه املاک ملکانا به عنوان یکی از برترین مشاورین املاک ایران و تهران، اقدام به راه‌اندازی ابزار آنلاین و ویژه‌ای کرده است که شما با استفاده از آن می‌توانید محدوده دقیق قیمت هر ملک و مسکنی را به دست آورید. این مجموعه در پایان مطلب به شما معرفی خواهد شد. با ما همراه باشید.

عوامل مهم و تاثیرگذار در تعیین قیمت مسکن

قیمت در بازار مسکن تابع عوامل مختلف و متعددی است. این عوامل با توجه به شرایط بازار در هر سال هر کدام به نحوی و به مقداری در تعیین قیمت‌های مسکن تاثیر می‌گذارند. در این قسمت از مطلب مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت بازار مسکن در سال‌های اخیر را به صورت اجمالی مورد بررسی قرار می‌دهیم:

۱- نرخ ارز: این عامل هر چند سال یکبار با نوسان یکباره و وحشتناک خود، بدون شک مهم‌ترین عامل افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر بوده است.

۲- شرایط عرضه و تقاضا: تحت شرایط قیمتی در بازار مسکن، عدم عرضه و یا عرضه فراوان مسکن در بازار، یک عامل مهم در تغییر و نوسان قیمت‌ها در این حوزه است.

۳- ساخت و سازهای جدید: به صورت کلی هرچه ساخت و سازها کاهش پیدا می‌کند، نوسانات افزایشی قیمت در حوزه مسکن بیشتر خود را نشان می‌دهند.

۴- شرایط اختصاصی ملک و مسکن: در هر شهر و برای هر ملک، عواملی همچون منطقه و محله ملک، سال ساخت، متراژ، نما و…. می‌تواند به صورت اختصاصی قیمت مسکن را تحت تاثیر قرار دهد.

همه چیز درباره خرید آپارتمان در سال 98

همه چیز درباره قیمت مسکن ایران

در سال‌های اخیر و به خصوص در سال های ۹۶، ۹۷ و ۹۸؛ بازار مسکن ایران از نظر قیمتی شرایطی بسیار متفاوت را تجربه کرده است. برای هر یک از سال‌های اخیر در این قسمت از مطلب به صورت کلی وضعیت قیمتی بازار مسکن بیان شده است.

سال ۱۳۹۶: در این سال و تحت تاثیر رکود نسبی ایجاد شده در سال‌های قبلی در حوزه مسکن تحت تاثیر عواملی همچون طرح دولتی مسکن مهر و سایر عوامل، معاملات و قیمت‌ها در این حوزه با رکود مواجه بوده و به صورت کلی نوسان قابل توجهی در این حوزه مشاهده نشد. اما به عقیده کارشناسان تجمیع اثرات نهان رکود در قیمت بازار مسکن در این سال و سال‌های قبلی، در آینده خود را نشان خواهد داد.

سال ۱۳۹۷: قیمت مسکن در این سال و از ماه مرداد تحت تاثیر نوسانات شدید قیمت ارز، به صورت سرسام‌آوری افزایش یافت. ۶۰ درصد از این افزایش قیمت را می‌توان متعلق به تغییرات نرخ ارز و عوامل غیر مستقیم آن دانست. درصد دیگری از این افزایش به دلیل آزاد شدن نوسانات رکودی چندین سال قبل در بازار بوده که قیمت مسکن را افزایش داد.

سال ۱۳۹۸: در این سال با توجه به افزایش ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصدی قیمت مسکن تحت تاثیر عوامل یاد شده، بازار مسکن از نظر قیمتی ثبات نسبی را تجربه می‌کند. با توجه به اینکه اکثر عوامل قیمتی در سال‌های قبلی تاثیرگذاری خود را روی قیمت مسکن انجام داده‌اند، کشش افزایش قیمت‌ها کاهش یافته و حتی در برخی شرایط و مقاطع کاهش قیمت پیش می‌آید.

پیش‌بینی بازار مسکن به صورت دقیق

ابزار هوشمند تعیین قیمت انواع مسکن در گروه املاک ملکانا!

گروه املاک ملکانا در سال‌های اخیر به عنوان یکی از برترین مشاورین املاک در ایران توانسته است تا خدمات ویژه‌ای را به صورت مجازی و حقیقی به فعالان حوزه مسکن بدهد. تور مجازی بازدید بیش از ۱۴ هزار مسکن برای معاملات در تهران، مشاوره حقوقی و…. از برترین خدمات این مجموعه بوده است.

اما این مجموعه به عنوان اولین مشاور املاک ایران، اقدام به راه‌اندازی سامانه هوشمند تعیین قیمت مسکن در شهر تهران کرده است. این سامانه با توجه به منطقه ملک، قیمت روز مسکن و در نظر گرفتن تمامی شرایط به صورت هوشمند و در کمتر از ۱ دقیقه و با پر شدن اطلاعات مسکن توسط شما، قیمت دقیق و بدون حباب مسکن شما را به همراه دیگر پارامترها همچون وام و اجاره و رهن مشخص می‌کند.

شما می‌توانید برای این منظور به صفحه تعیین قیمت مسکن گروه املاک ملکانا مراجعه کنید.