عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که رشد قیمت مسکن همچون گذشته مشاهده نخواهد شد اظهار داشت: پیش بینی ما این است که با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، قیمت مسکن کاهش می یابد.

از مهر ماه سال ۹۷، رشد سرسام آور قیمت مسکن آرام گرفت و این روند ادامه پیدا کرد تا جایی که در دی ماه، تورم ماهانه به عدد صفر نزدیک شد، با این حال اسفند ماه باز هم رشد تورم ملکی نمود پیدا کرد به طوری که میزان رشد قیمت مسکن در مقایسه با بهمن ماه ۸٫۸ درصد گزارش گردید. حجم معاملات مسکن از شهریور ماه تا بهمن ماه سال ۹۷ کمتر از ۱۰ هزار واحد گزارش شده است، این درحالی است که این رقم با رشد ۳۵ درصدی به ۱۱ هزار واحد نزدیک شده است.

بر اساس آمار های ارائه شده آخرین متوسط قیمت مسکن به ازای هر متر مربع، مرز ۱۱ میلیون تومان را هم پشت سر گذاشته است با این حالی سؤالی که در شرایط کنونی مطرح می شود این است که در آستانه ماه مبارک رمضان چه اتفاقی خواهد افتاد و قیمت مسکن چه تغییراتی را متوجه خواهد شد؟

حسین افضلی به عنوان یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: به زعم این که خشکسالی خسارت هایی را به بار آورده و شاهد تخریب واحد های مسکونی، تولیدی، باغی، زراعی و… بوده ایم با این حال ترسالی و بارش حجم بالای باران رونق چشمگیری را در حوزه کشاورزی در سال جدید موجب خواهد شد. وی ادامه داد: به واسطه این امر در سال ۹۸ شاهد رونق بخش کشاورزی خواهیم بود.

این مقام مسئول اظهار داشت: به واسطه سیل های اخیر، خشکسالی حاکم بر استان های ایران طی سال های اخیر از میان رفت به طوری که به دلیل خشکسالی در سال های گذشته برخی از خانواده ها استان ها و زمین های کشاورزی خود را رها کرده بودند که به دنبال باران های اخیر مجددا به استان هایشان برگشتند.

وی با بیان این که در سال جاری شاهد خشکسالی نخواهیم بود افزود: امسال می توان سرمایه ها را به سمت بخش کشاورزی سوق داد و این حوزه را برای رونق تولید نشانه گرفت. ایشان ادامه دادند: از این رو انتظار می رود تمایل برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن کاهش یافته و قیمت واحد های مسکونی افت پیدا کند.

وی با اشاره به این که میزان واحد های تخریب شده در اثر سیلاب های اخیر چندان زیاد نیست گفت: بنابراین میزان تقاضا برای واحد های مسکونی آنقدر نخواهد بود.

ایشان با بیان این که دور از انتظار است که قیمت مسکن همچون گذشته با رشد سرسام آور همراه باشد عنوان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، در آستانه ماه مبارک رمضان، قیمت مسکن افت پیدا خواهد کرد.

  • منبع خبر : شهرخبر