خرید آپارتمان در هر جایی از ایران که باشد باید با توجه به نکات خرید در آن منطقه و شرایط آن صورت گیرد. یکی از مهم‌ترین نکات در این موضوع، منطقه و محله ملک یا آپارتمان مورد نظر است. این عامل می‌تواند در صورتیکه به درستی مورد توجه قرار گیرد، می‌تواند باعث شود تا هم در حال و هم در آینده ارزش مالی ملک حفظ شده و حتی افزایش یابد. علاوه بر این مورد شما باید در این خرید به نکات و موارد مهم دیگری نیز دقت کنید تا در آینده از خرید خود رضایت داشته باشید. چه برای سکونت و چه برای سرمایه‌گذاری، شما باید این موارد را رعایت کنید تا از خرید خود رضایت داشته باشید.

در این مقاله می‌خواهیم مهم ترین نکات در خرید آپارتمان را در مناطق مختلف برای شما بررسی کنیم. همچنین در صورتیکه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، می‌توانید با یکی از بهترین مشاورین املاک ایران برای انجام تمامی خرید و فروش های ملکی خود آشنا شوید. با ما در این مطلب همراه باشید.

خرید مسکن و آپارتمان

شما به عنوان یک خریدار پس از آنکه از توان ملی متناسب با نیاز خود برای خرید مسکن یا آپارتمان مطمئن شدید، باید با توجه به رعایت نکاتی خاص، برای این منظور اقدام کنید. شما باید بدانید که درکلان شهرهای بزرگ مانند تهران، فرآیند خرید آپارتمان دارای شرایط و قیمت‌های متفاوتی با سایر شهرها است و تفاوت قیمت املاک در مناطق ۲۲ گانه این شهر ممکن است تا هر متر ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان هم برسد. این به دلیل سیاست قیمت‌گذاری منطقه ای املاک در این شهر است.

در عین حال این شرایط به نسبت در تمامی شهرهای ایران برقرار است. اما تفاوت کلان شهرها با شهرهای کوچک‌تر در محدوده اختلاف قیمتی در این فرآیند است. این بازه در شهرهای کوچک تر نزدیک تر است و اختلاف قیمت آپارتمان در این شهرها پایین است.

آیا می‌توان به خرید آپارتمان در تهران مبادرت ورزید؟ 2

نکات مهم در خرید آپارتمان در مناطق مختلف

همانطور که گفته شد شما باید برای یک خرید رضایت بخش در حوزه املاک و آپارتمان، نکات مهمی را رعایت کنید. در این قسمت از مطلب به مهم‌ترین موارد آن اشاره می کنیم. این موارد عبارتند از:

۱- یکی از مهم‌ترین موارد در خرید آپارتمان منطقه و محله مورد نظر شماست. مثلاً برای شهر تهران، تفاوت بسیار زیادی از نظر قیمت و شرایط بین خرید واحد آپارتمان در شهرک غرب با خرید واحد آپارتمان در تهرانپارس وجود دارد. شما باید بدانید که در چنین شرایطی هرچه به سمت مناطق گران‌تر شهرها بروید، دست شما در انتخاب متراژ بالاتر بیشتر بسته می‌شود و همچنین ممکن است امکانات کمتری را برای آپارتمان خود داشته باشید.

۲- مورد بعدی در خرید آپارتمان در شهرهای بزرگ، طرح‌های مهم مانند طرح ترافیک و یا طرح زوج و فرد و نزدیکی یا دوری از مراکز و مجتمعات مهم است. طرح‌های ترافیک در صورتیکه در منطقه مورد نظر شما برای خرید ملک آپارتمانی وجود داشته باشند، می‌توانند باعث شوند تا شما در رفت و آمدهای خود، دچار محدودیت‌های شدیدی شوید.

۳- مورد بعدی مهم در خرید آپارتمان در تمامی شهرها، شرایط آپارتمان از جمله تعداد طبقات، طبقه واحد مورد نظر و متراژ آپارتمان است. در این مورد شما باید بدانید که به صورت طبیعی هرچه متراژ بالاتر باشد، قیمت نیز بالاتر خواهد رفت و همچنین شما باید بدانید که در صورتیکه واحد مورد نظر شما با توجه به طبقه‌ای که در آن قرار دارد، می تواند دارای قیمت متفاوتی با سایر واحدها باشد.

در این مورد، یکی دیگر از مهم‌ترین موارد، تعداد واحدها در هر طبقه است. این مورد یک عامل مهم در آسایش شما در سکونت خواهد بود. اختلاف قیمت ساختمان‌های دارای یک واحد با ساختمان‌های دارای چند واحد در هر طبقه قابل توجه است.

۴- یکی از مهم‌ترین موارد دیگر در خرید آپارتمان که شما به عنوان خریدار باید به آن توجه کنید، موارد مهم و جانبی ساختمان مانند کابینت، تراس، پارکینگ، انباری و… است. برای مثال شما در صورتیکه بخواهید یک واحد آپارتمانی در هر جای تهران خریداری کنید، باید به مورد مهمی همچون دارا بودن یا نبودن پارکینگ را در نظر داشته باشید. زیرا در این شهر مشکلات عدیده ای برای پارک کردن خودروها وجود دارد.

نگاهی دقیق به وکیل ملکی 2

مشاور املاک ملکانا، یکی از بهترین مشاوران املاک در ایران برای خرید آپارتمان

گروه املاک ملکانا به عنوان اولین ارائه کننده خدمات مجازی در حوزه خرید و فروش ساختمان، علاوه بر دارا بودن سیستم قدیمی مشاوراملاک برای معاملات اپارتمان به خصوص در تهران، توانسته است تا با فراهم کردن امکاناتی همچون تور مجازی در سایت خود، خرید و فروش آپارتمان در تهران را بسیار ساده کند. این مجموعه همچنین با دارا بودن وکلای قهار، می‌تواند مدافع شما در تمامی دعاوی ملکی باشد. ملکانا همچنین برای خرید آپارتمان در شهر تهران در مناطق ۲۲ گانه این شهر، بیش از هزاران پیشنهاد دارد.