نایب رئیس انجمن انبوه سازان با بیان این که وزیر سابق راه و شهرسازی به زعم تمام تلاش هایی که برای طرح بزرگ مسکن مهر به عمل آمد آن را پروژه ای مزخرف، خطاب کرد اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده به اتمام ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ظرف دو سال امیدواریم مشروط بر این که نگاهی همچون گذشته به این طرح ملی و بزرگ وجود نداشته باشد.

ایرج رهبر درباره طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی و اثرات آن بر تعادل بخشی بازار مسکن این طور گفت: چنانچه وزارت راه و شهرسازی برنامه مدونی را برای ساخت این تعداد مسکن در کشور در نظر بگیرد، امید است طی دو سال، این پروژه به نقطه پایان رسیده و تمام شود.

وی با اشاره به این که در اجرای این طرح نباید سلیقه ای عمل کرد، عنوان نمود: نیل به این هدف در صورتی محقق می گردد که برنامه ای مدون وجود داشته باشد و پیوسته در حال تغییر دادن برنامه هایمان نباشیم. رهبر افزود: محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی فعلی، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را عمل مؤثری می داند و آن را در دستور کار قرار داده است حال اگ پیش از اتمام این طرح شاهد روی کار آمدن فرد دیگری باشیم که چنین طرحی را بی ارزش و مزخرف قلمداد کند باز هم حکایت مسکن مهر تکرار خواهد شد.

وی با بیان این که بیش از ۵ سال از امضای آخرین قرارداد مسکن مهر می گذرد عنوان نمود: اما شاید اتمام این طرح تا دو سال دیگر هم محقق نگردد که علتش به نگرش های موجود بر می گردد، چنانچه این اختلاف نظر ها وجود نداشته باشد کار سریع تر و بهتر پیش خواهد رفت.

رهبر افزود: توقف طرح مسکن مهر به دلیل اختلاف نظر هایی بود که بر سر این طرح وجود داشت، و نتوانستند مسکن مهر را بر اساس برنامه های مدون شده پیش ببرند.

ایرج رهبر اظهار داشت: چنانچه برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه های مدونی در نظر گرفته شود و مصوبه هایی ارائه گردد و ارائه این پروژه را بر اساس برنامه های تدوین شده پیش ببرند، آنگاه می توان امیدوار بود که این طرح در زمان مقرر و طی بازه ای دو ساله به نقطه پایان می رسد و خاتمه می یابد.

وی در خصوص عدم اتمام به موقع این طرح گفت: چنانچه اتمام این طرح در زمان مقرر عملی نشود آنگاه اعتماد از میان می رود ضمن این که خسارت هایی به سازندگان وارد می گردد. وی افزود: با این کار، تولید کنندگان و سازندگان اعتماد خود را به دولت از دست خواهند داد و در طرح های این چنینی دیگر حاضر به همکاری نخواهند بود.

ایشان در خصوص عوامل مؤثر بر موفق بودن این طرح گفتند: چنانچه برنامه ای تثبیت شده و مدون برای آن در نظر گرفته شود و سلیقه ای عمل کردن از این حوزه حذف گردد، ضمن این که بودجه و اعتبار مورد نیاز به آن اختصاص داده شود، آنگاه شاهد حضور فعال سرمایه گذاران خواهیم بود و نتایج این طرح در بهترین وجه نمود پیدا خواهد کرد.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز