فروش آپارتمان ارزان قیمت امروزه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم به طور چشمگیری در بین آن‌ها رواج پیدا کرده است. همانطور که می‌دانید ساختن یک آپارتمان با تعدادی واحد مسکونی به عوامل مختلفی و زیادی بستگی دارد تا بتواند در نهایت باعث ساختن واحدهای مسکونی با کیفیتی شود.

در مرحله اول انتخاب یک زمین مناسب برای ساخت واحدهای مسکونی دارای تاثیر بسیار زیادی می‌باشد. همچنین استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت و مرغوب و مهندسی که کار نظارت بر ساخت و ساز ساختمان را به عهده دارد نیز  دارای تاثیر بسیار چشمگیری بر روی ساخت واحدهای مسکونی می‌باشند.

از اینرو زمانیکه یک واحد مسکونی با قیمت پایینی به فروش می‌رسد دلیل بر این است که در ساخت آن از مواد و مصالح ساختمانی با کیفیت و مرغوب استفاده نشده است. از طرفی بیشتر افرادی که در کار ساخت و ساز هستند برای سود بیشتر خود از مواد نامرغوب و بی‌کیفیت جهت ساختن واحدهای مسکونی استفاده می‌کنند.

بنابراین کسانیکه قصد خرید واحدهای مسکونی را دارند باید به این نکات توجه و دقت لازم را داشته باشند. زیرا بی‌توجهی به این نکات ممکن است برای افراد خسارت مالی و جانی زیادی را به دنبال داشته باشد به دلیل اینکه واحدهای مسکونی که با مصالح نامرغوب و بی‌کیفیت ساخته می‌شوند در برابر زلزله، سیل و… مقاومت کافی را نخواهند داشت.

وضعیت مسکن مهر در سال 97 به چه صورت بود؟

بررسی فروش آپارتمان‌های ارزان قیمت

شاید یکی از سوالاتی که در ذهن افراد پیش بیاید این است که آیا فروش آپارتمان‌های ارزان قیمت به نفع خریدار است یا نه؟ بهتر است بدانید با توجه به شرایط حاکم بر بازار مسکن و افزایش بی‌رویه قیمت واحدهای مسکونی تعدادی زیادی از افراد توانایی خرید واحدهای مسکونی را ندارند و قدرت خرید آن‌ها در این شرایط به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. در این شرایط بسیاری از افراد قادر به خرید واحدهای مسکونی مورد دلخواه خود نیستند. از اینرو به سمت خرید و فروش آپارتمانهای ارزان قیمت تمایل پیدا می‌کنند.

بهتر است بدانید دلیل قیمت پایین این نوع واحدهای مسکونی این است که مصالح ساختمانی به کار رفته در ساخت آن‌ها کاملاً بی‌کیفیت و نامرغوب بوده است و به نوع برق‌کشی، لوله‌کشی، جنس دیوارها، بتن‌ها و … به خوبی دقت نشده است.

شاید در ابتدای معامله به دلیل اینکه قیمت واحد مسکونی پایین است بسیار خوشحال باشند اما مسلماً به مرور زمان  افراد را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. از اینرو نباید فریب قیمت پایین و ظاهر زیبا و شیک اینگونه واحدهای مسکونی را خورد. در حالت کلی  با توجه به مطالب گفته شده نباید به سمت خرید خانه‌های با  قیمت ارزان رفت، زیرا در همه‌ی موارد فاقد کیفیت می‌باشد.

تاثیر فروش آپارتمان‌های ارزان قیمت بر روی بازار مسکن

بهتر است بدانید که امروزه به دلیل افزایش قیمت واحدهای مسکونی و کاهش قدرت خرید مردم بسیاری از افراد به سمت خرید آپارتمان‌های ارزان قیمت تمایل پیدا کرده‌اند. از اینرو بازار فروش آپارتمان‌های با کیفیت و مناسب دچار یک نوع رکود و کساد شده است. زیرا افراد به دلیل نداشتن قدرت خرید مجبور به خرید آپارتمان‌های ارزان قیمت می‌شوند و همچنین به سمت خرید واحدهای آپارتمانی که در اطراف شهر و در منطقه‌های پرت واقع شده است تمایل پیدا می‌کنند.

از طرفی باید توجه داشت که خرید واحدهای مسکونی در این گونه مناطق به نوبه خود باعث صرف هزینه‌های زیادی برای رفت و آمد می‌شود و افراد مجبور هستند ساعت‌ها رفت و آمد را به خاطر دوری این مناطق از محل کار خود تحمل کنند.

خرید مسکن ارزان در تهران

بهترین زمان فروش آپارتمان

بهتر است بدانید که بهترین زمان برای فروش آپارتمان موقعی است که قیمت واحدهای مسکونی در عین اینکه در حال افزایش است از یک ثبات نیز برخوردار می‌باشد. با توجه به شرایط  حاکم بر بازار مسکن در سال ۹۷ شاهد یک افزایش بی‌رویه قیمت واحدهای مسکونی بوده‌ایم و این امر به طور قابل توجهی باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است. طبق نظر کارشناسان و متخصصان در این زمینه بهترین زمان برای خرید و فروش واحدهای مسکونی نیمه دوم سال می‌باشد زیرا در این زمان قیمت واحدهای مسکونی از یک نوع ثبات برخوردار می‌باشد. لازم به ذکر است که فروش واحدهای مسکونی همیشه با یکسری فراز و نشیب همراه بوده است و دستخوش نوسانات حاکم بر این بازار بوده است.

همانطور که می‌دانید تغییر نرخ دلار و افزایش قیمت سکه به طور چشمگیری بر روی این بازار تاثیرگذار بوده است. از طرفی برای فروش واحدهای مسکونی و آپارتمان باید از طریق سایت‌های تخصصی املاک اقدام نمایید. زیرا خرید و فروش آپارتمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. نا آگاهی افراد از قوانین حاکم بر خرید و فروش واحدهای مسکونی باعث به وجود آمدن یکسری مشکلات در این زمینه خواهد شد.