رسیدگی به دعاوی ملکی روش‌های مختلف و متعددی دارد. در این فرآیند شما باید چه به عنوان مالک و یا چه به عنوان معترض، از قوانین ملکی و ساختمانی و همچنین مقررات مربوط به سندها اطلاع کافی و لازم داشته باشید. به این وسیله شما قادر خواهید بود تا تمامی مشکلات و تعارضات موجود در زمینه ملک و مسکن خود را حل کنید.

اما آیا این امکان برای همه وجود دارد که به این قوانین مسلط شوند؟ زمان به شما اجازه چنین کاری را می‌دهد؟ بهترین راهکار در چنین شرایطی چیست؟ در این مقاله به تک تک سوالات مطرح شده پاسخ خواهیم داد. همچنین در صورتیکه تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید، بهترین مشاور رسیدگی به دعاوی ملکی را در تهران به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

وکیل ملک در تهران

دعوی ملکی

کلمه فوق تنها در زمینه‌های مشخص سندی برای املاک و ساختمان‌ها نیست. بلکه شامل موارد مهم دیگر در تعارض با سایر سازمان‌ها به خصوص شهرداری و نظام مهندسی و… می‌شود. به همین دلیل فرد زمانی که در چنین شرایطی قرار می‌گیرد، باید تسلط کاملی به شرایط و قوانین ملکی داشته باشد. در چنین شرایطی است اکثر افراد با توجه به عدم تسلط و کار در این حوزه، دچار مشکل شده و نمی‌توانند از حق خود دفاع کنند.

یکی از گزینه‌ها این است که فرد خود را از نظر حقوقی تقویت کرده و بتواند پاسخگوی دعوی و مدافع حق خود باشد. این مورد با توجه به اینکه در دعاوی مسکن و ملک شما باید با تجربه و مسلط باشید و به هیچ وجه زمان را از دست ندهید، نمی‌تواند گزینه خوب باشد. همچنین رسیدگی به دعاوی ملکی در این روش حتی در صورت امکان، زمان زیادی را از شما خواهد گرفت و باعث ایجاد اختلال در سایر کارهای شما خواهد شد.

در چنین شرایطی شما باید از یک مشاور خوب استفاده کنید. یک مشاور خوب در حوزه املاک و مسکن باید دارای ویژگی‌هایی خاص باشد. این فرد یا مجموعه باید بتواند تمامی جوانب اعتراضات و دعاوی حقوقی شما را در حوزه مسکن پاسخ دهد.

گروه املاک ملکانا برای این منظور با استفاده از کادر حقوقی بسیار قوی شامل وکلای مطرح دادگستری و کارشناسان رسمی دادگستری توانسته است تا خدمات حقوقی را در دعاوی ملکی شما در حوزه مسکن و ساختمان به صورت دقیق و کامل پاسخ دهد. از تنظیم سند تا انواع ادعای مالکیت‌ها توسط این مجموعه رسیدگی شده و به شما به عنوان مالک اطمینان داده می شود تا حق خود را دریافت کنید.

رسیدگی به دعاوی ملکی

هر دعوی ملکی منشا و ریشه ای دارد. طبق آمار ثبت شده در سال های اخیر، مهم‌ترین مواردی که بیشترین دعاوی برای آن‌ها در حوزه مسکن و ملک ثبت شده است، عبارتند از موارد و مسائل مربوط به تنظیم سندهای مالکیت، اختلافات بر سر شرایط کلی ملک و ایجاد تغییرات در آن با سازمان‌های شهرداری و…. و انشعابات و مواردی همچون ایوان ملک، پارکینگ، انبار و…

در هر یک از موارد شما، مشاور املاک و یا مجموعه حقوقی مذکور باید بتواند با توجه به اسناد موجود، بهترین شیوه حقوقی رسیدگی را در پیش گیرد و تا حد امکان از کشیده شدن پرونده به دادگاه و مراجع قضایی رسمی جلوگیری کند. زیرا دعاوی ملکی در این مراجع در صورت پیچیده بودن، حتی تا چندین سال ممکن است طول بکشد. البته شما باید بدانید که در این فرآیند هزینه‍‌های متعددی را نیز متقبل خواهید شد.

معرفی ویژگی‌های مشاور املاک تهران 2

موارد و نکات مهم در خصوص رسیدگی به دعاوی ملکی در گروه املاک ملکانا

مهم‍ترین خدمات قابل ارائه توسط مجموعه های تخصصی املاک مانند گروه املاک ملکانا در زمینه رسیدگی به انواع دعوی در حوزه املاک و مسکن، در این قسمت از مطلب بیان شده است:

تنظیم و بررسی انواع قراردادهای مالکیت و رهن یا اجاره املاک برای متقاضیان و یا خریداران: در این مجموعه و با استفاده از تیم متخصص حقوقی املاک ملکانا شما خواهید توانست تا تمامی انواع قراردادها و اسناد خود را با مشاوره و راهنمایی کامل این گروه به ثبت برسانید. با توجه به حضور وکلای پایه یک و کارشناسان دادگستری در تیم حقوقی ملکانا، احتمال ایجاد هر دعوی و مشکل حقوقی به کمترین حالت ممکن می‌رسد.

مشاوره در خصوص خرید و فروش املاک: در گروه املاک ملکانا شما می‌توانید قبل از خرید و یا فروش هر ملک در شهر تهران با استفاده از تیم حقوقی ویژه این گروه، از آزاد بودن سند، ملک، وام و سایر موارد و نکات مهم در این خصوص اطلاع پیدا کنید. این مورد نیز باعث می شود تا تمامی مشکلات و موضوعات حقوقی ملک قبل از خرید و معامله مشخص شده و تا قبل از بسته شدن قرارداد رفع شود.

رسیدگی به دعاوی در مراجع قضایی: همانطور که گفته شده ترجیحاً بهتر است که دعاوی ملکی به دادگاه و مراجع رسمی کشیده نشود، زیرا وقت قابل توجه و هزینه‌های متعددی از شما را صرف می‌کند. اما در صورتیکه این اتفاق هم بیفتد، وکلای ملکانا آمادگی رسیدگی به دعاوی ملکی شما در محاکم رسمی را نیز دارا هستند.