خرید آپارتمان

خرید آپارتمان به طور کل جزء پروسه‌های سخت محسوب می‌شود. تصور کنید که شما تمامی و یا بخش اعظمی از سرمایه خود را می‌خواهید برای خرید یک آپارتمان صرف کنید. در این حالت به طور حتم می‌خواهید تا بهترین را داشته باشید و با قیمتی که خریداری کرده‌اید در واقع یک سرمایه برای خودتان داشته باشید. دقت داشته باشید که خرید مسکن به هیچ وجه امر آسانی نخواهد بود و دارای ریزه‌کاری‌هایی است که عملاً سخت هستند و شما باید آن‌ها را به طور کامل به خاطر بسپارید تا بتوانید یک خرید موفقیت‌آمیز داشته باشید و منظور از موفقیت‌آمیز در اینجا این است که به هیچ‌وجه از آن پشیمان نشوید.

در واقع شاید در سال‌های اخیر خرید آپارتمان به حد امروزی ریزه‌کاری و دقت نداشت. نه اینکه در زمان‌های قدیم این کار، امر ساده‌ای بوده است اما به طور حتم امروزه سختی‌های بسیاری را شامل می‌شود که بخش اعظم آن ناشی از افزایش ناگهانی قیمت مسکن است. این افزایش قیمت در نقاط مختلف ایران رخ داده است و می‌توان اینطور گفت که هیچگونه نظارت خاصی نیز روی آن نیست و همین امر به نوبه خود باعث می‌شود تا قیمت مسکن روز به روز بالاتر رود و یا اینگونه باشد که قیمت ملک را خود شخص تعیین کند نه بنگاه‌دار. بعضاً دیده شده است که کلاهبرداری نیز به شدت زیادتر از گذشته اتفاق می‌افتد و به طور کل می‌توان گفت که بازار مسکن دچار یک نابسامانی شده است.

وضعیت خرید مسکن در ایران 1

نکات خرید آپارتمان

تمامی مواردی که ذکر شد در نتیجه باعث می‌شود تا شما نتوانید به آسانی برای خرید آپارتمان اقدام کنید بلکه به طور حتم نیاز به انجام کارهایی دارید که بتوانید توسط آن خرید خود را به نوعی تضمین کنید و یا از اتفاقاتی که ممکن است بعداً رخ دهد در امان باشید. یکی از کارهایی که می‌توانید در این زمینه انجام دهید این است که نکات طلایی خرید آپارتمان را بدانید. این نکات شامل موارد زیر است:

۱- در خرید آپارتمان به طور حتم به خانه‌های مجاور دقت کنید. همچنین موقعیت آپارتمان را نیز مورد بررسی قرار دهید. معمولاً خانه‌هایی که مجاور اتوبان‌ها و خیابان‌های اصلی هستند برای زندگی خانوادگی مناسب نیستند چراکه آلودگی صوتی آن‌ها بیش از اندازه است و ممکن است که باعث اذیت و آسیب به شما شوند. به ویژه اگر شغل مشا به گونه‌ای است که نیاز به آرامش دارید دقت داشته باشید که باید خانه‌ای را انتخاب کنید که از این مکان‌ها دورتر است.

۲- در انتخاب و خرید آپارتمان دقت داشته باشید که معمولاً اینطور بهتر است که درب واحدهای مقابل رو به روی هم نباشند چرا که ممکن است باعث بروز مشکل شوند.

۳- دقت داشته باشید که وضعیت مشاعات در ساختمان را به طور حتم مورد بررسی قرار دهید و این را بدانید که به طور حتم این نکته نشان دهنده فرهنگ اهالی ساختمان است و شما هم نمی‌خواهید وارد ساختمانی شوید که اهالی آن بویی از فرهنگ نبرده‌اند.

۴- در انتخاب آپارتمان خود به عرض ورودی ساختمان دقت کنید. همیشه اینطور گفته می‌شود که هرچه عرض ورودی بیشتر باشد بهتر است. این مورد درباره عرض راه پله هم صدق می‌کند و به طور حتم هرچه بیشتر باشد شما می‌توانید تردد راحت‌تری داشته باشید.

۵- شاید نمای خارجی ساختمان برای شما حائز اهمیت نباشد اما دقت داشته باشید که در واقع اولین چیزی که هر فرد از خانه شما می‌بیند در واقع همین نمای خارجی است و سپس مبحث نمای داخلی به میان می‌آید این است که شما باید به طور حتم نمای خارجی ساختمان را نیز مورد بررسی قرار دهید. برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل حتی می‌توانید مصالح به کار رفته را نیز پرس و جو کنید و بدانید که به طور حتم این مصالح می‌توانند در انتخاب ساختمانی که ایمن است به شما کمک کنند.

۶- معماری داخلی در واقع به قدری پر اهمیت است که شما باید برای طراحی آن از یک متخصص کمک بگیرید و یک فرد نابلد بهتر است که در این زمینه اظهار نظر نداشته باشد.

۷- دقت داشته باشید که در انتخاب و خرید آپارتمان معمولاً واحدهای بالایی بهتر هستند. این امر به ویژه برای ساختمان‌هایی که آسانسور داند حائز اهمیت هستند.

۸- فرقی نمی‌کند که شما ماشین دارید یا ندارید در هر صورت بررسی پارکینگ پیش از خرید یکی از کارهایی است که باید به طور حتم انجام دهید. در واقع اینکه شما بتوانید مکانی را خریداری کنید که پارکینگ مناسبی داشته باشد خود به نوعی برد محسوب می‌شود. در انتخاب پارکینگ دقت داشته باشید که شیب ورودی پارکینگ بیش از حدی که استاندارد است نباشد چراکه ممکن است باعث بروز مشکلات بی‌شماری شود.