حمیدرضا کاظمی به عنوان نماینده مردم شریف پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: توأمان با سیل اخیر در دو شهرستان معمولان و پلدختر، شاهد رشد اجاره بها در این دو شهر هستیم از این رو خواسته ما از وزارت کشور این است که کانکس های مناسبی را در اختیار مردم قرار دهند تا سیل زدگان بتوانند به طور موقت در چنین اسکان هایی اقامت داشته باشند.

ایشان درباره آخرین وضعیت سیل در پلدختر و معمولان این طور گفتند: ۲۰ روستا و بخش هایی از این دو شهر تخریب شده اند و ساکنان آن ها نیازمند محلی برای اسکان موقت هستند بنابراین خواسته ما تأمین اقامتگاه های موقت برای اسکان این دست از افراد می باشد.

وی با بیان این که دین پرست به عنوان معاون امور اقتصادی کشور از مناطق سیل زده بازدید داشته است اظهار کرد: توضیحات و گزارشاتی در خصوص وضعیت محل های سیل دیده در اختیار وزیر کشور قرار گرفته است، ضمن این که دین پرست نیز گزارشی از بازدید خود را در اختیار وزیر کشور قرار خواهد داد تا وی را از جدیدترین اخبار مطلع سازد.

ایشان با اشاره به این که امکاناتی برای طبخ غذا در میان سیل زدگان وجود ندارد اظهار داشت: با وجود این که توزیع اقلام های مختلف کالا از پتو و چادر گرفته تا مواد غذایی از شرایط اضطراری خارج شده است با این حال کماکان به عنوان یک نیاز ضروری از آن یاد می شود.

ایشان از رشد اجاره بها در دو شهرستان پلدختر و معمولان سخن به میان آوردند و اظهار داشتند: با توجه به این که سیلاب اخیر بسیاری از واحد های مسکونی را تخریب کرد، تقاضا برای اجاره واحد های مسکونی افزایش یافته است که به دنبال این امر شاهد رشد نرخ اجاره بها در این دو شهرستان هستیم. وی افزود: خواسته ما از مسئولان پیگیری و مدیریت شرایط موجود است.

کاظمی عنوان کرد: با توجه به تخریب روی رودخانه کشکان، انتظار می رود از پل های متحرک برای رفع نیاز مردم استفاده شود. ایشان با اشاره به این که ساخت پل ممکن است یکسال به درازا بینجامد، اظهار داشت: لازم است پل های متحرک لحاظ شوند تا ساکنان روستا های پلدختر برای عبور و مرور حل و فصل گردد. وی عنوان کرد: چنانچه این امر در دستور کار قرار بگیرد نیاز ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر مرتفع می شود و حل می گردد ضمن این که مسیر پلدختر به خرم آباد هم باید مجددا بازسازی و درست شود. وی افزود: باتوجه به ناهمواری ها و پستی های ایجاد شده در اثر سیل، چون این پستی ها در حال حاضر با خاک پر شده اند در اثر وقوع مجدد سیل، تخریب خواهند شد.

  • منبع خبر : شهرخبر