محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح مسکن امید در مناطق سیل زده، صحبت هایی ارائه نمود و اظهار داشت: بر اساس برآورد های صورت گرفته بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر ها و روستا های سیل زده، نیاز به تعمیر و بازسازی دارند که ساخت مجدد آن ها در دستور کار قرار گرفته است. به گفته این مقام مسئول، آسیب دیدگی واحد های واقع شده در مسیر رودخانه بیشتر بوده است.

اسلامی افزود: طرح مسکن امید را مدت ها پیش استارت زدیم که با رونمایی از یک پروژه، عظمت آن رؤیت گردید و مشاهده شد. بهره برداری از نخستین پروژه مسکن امید در تهران به حضور رئیس جمهور در ۱۸ فروردین ماه اجرا گردید که این پروژه بهاران شرقی نامگذاری گردید. در خصوص جزئیات این طرح باید این طور گفت که ۳۲۴ واحد مسکونی را شامل می شود و ۶۳ واحد تجاری را در ۹ بلوک در بر می گیرد ضمن این که محل احداث آن، بافت های فرسوده منطقه ۱۸ تهران است. بر اساس گزارش های ارائه شده، میزان بودجه اختصاص یافته به این طرح، ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار می باشد و سرمایه گذاری های انجام شده از طرف بخش های خصوصی نیز ۶۷۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

طرح مسکن امید که متعلق به دولت تدبیر و امید است با هدف بازسازی بافت های فرسوده شهری به مرحله اجرا رسیده است و بهبود مناطق فرسوده را نشانه گرفته است بلکه بتواند به نتایج پررنگ و مؤثری منتهی گردد. این پروژه بازسازی ۱۰۰ هزار مسکن محله ای و فرسوده را مدنظر قرار داده است.

محمد اسلامی درباره ساخت ۴۰۰ هزار مسکن تحت نام مسکن امید، این طور گفت: در شرایط فعلی این پروژه کاملا فعال می باشد و امور مربوط به آن در شهر های مختلف در حال کلید خوردن است. به گفته اسلامی، کلنگ زنی در شهر های مختلف در حال انجام است و این پروژه در نخستین گام های اجرایی قرار دارد.

ایشان در ادامه صحبت هایشان به سیل اخیر و آسیب های وارد شده اشاره نمودند و اظهار داشتند: بر اساس بررسی های انجام شده، میزان خسارت های وارد شده به مناطق سیل دیده در شهر ها و روستا ها برآورد شده اند و تعداد واحد های مسکونی تخریب شده چیزی حدود ۱۵۰ هزار واحد است که نیاز است مجددا تعمیر شده و بازسازی گردند. وی ادامه داد: واحد هایی که در مسیر رودخانه بوده اند، خسارت های بیشتری را متحمل شده اند که بازسازی و ساخت آن ها بر اساس نقشه های جدید در دست انجام قرار خواهد گرفت.

  • منبع خبر : برنا نیوز