املاک تهران

بدون شک شما هم از افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن در سال ۹۷ آگاه هستید. در این سال در واقع اینطور تصور می‌شد که در نهایت قیمت مسکن به یک ثبات نسبی برسد. در پی این افزایشات نامتعارف که دلایل متعددی نیز داشتند مسکن جزء بخش‌هایی بوده است که فرای تصور تاثیر پذیرفته است. با اینکه اغلب تصورات اینگونه است که مسکن باید همچون سایر بخش‌ها تاثیر نپذیرد و قیمت‌ها به اینصورت افزایش پیدا نکنند اما در اردیبهشت ماه سال ۹۷ این میزان حدود ۴۰ درصد تخمین زده شده است که به نوبه خود رقمی بی‌سابقه بوده است. شاید وضعیت املاک تهران بیش از سایر شهرها در معرض این تاثیر بوده است و به گونه‌ای محسوس رخ داده است که بسیاری از مناطق را حدود دو الی سه برابر بیشتر کرده است.

پیش‌بینی‌هایی که در زمینه مسکن انجام گرفته است اینگونه نشان می‌دهد که وضعیت املاک تهران در سال ۹۸ بهتر از سال ۹۷ نخواهد بود و این تغییرات در ماه‌های آینده نامتعارف تر و بیشتر نیز خواهد شد. به گزارش اقتصاد آنلاین شاید افزایش قیمت مسکن چه در سال ۹۷ و چه در سال ۹۸ به دلیل افزایش بی دلیل قیمت سایر اجناس بوده باشد اما نکته‌ای که واضح و مبرهن است این است که در صورت خرید قیمت‌ها افزایش مجدد نیز خواهند داشت.

اخبار مسکن در سال 98

املاک تهران یا شهرهای اطراف

یکی از شهرهایی که بیش از سایرین در معرض این تغییرات بوده است تهران است. املاک تهران هم اکنون حدود دو الی سه برابر افزایش قیمت داشته است که به نوبه خود در این سال‌ها بی‌سابقه بوده است. هم اکنون شاید یکی از دلایل این افزایش قیمت را بتوان عدم نظارت نیز دانست چرا که هریک از مشاورین املاک و یا بهتر است بگوییم صاحبان هر قیمتی را که مایلند برای این منظور انتخاب می‌کنند و شما به عنوان خریدار هیچگونه نقشی در انتخاب قیمت نخواهید داشت. شاید این امر بیشتر به دلیل عدم نظارت اتفاق بیفتد. اکثرا بر این باورند که وضعیت قیمت املاک تهران ثابت نخواهد ماند و به طور کل در سال ۹۸ سه فرضیه برای قیمت املاک تهران محتمل است.

کاهش قیمت املاک تهران

اول اینکه قیمت مسکن کاهش پیدا می‌کند. این امر همینقدر که رویایی بنظر می‌رسد غیر ممکن نیز هست. علاوه بر تهران، شهرهای دیگر نیز مشمول این قضیه هستند اما اینطور نشان داده می‌شود که قیمت مسکن در سال ۹۸ کاهش پیدا نخواهد کرد.

ثبات قیمت

یکی دیگر از فرضیه‌هایی که بسیار علاقه‌مند آن هستیم این است که قیمت مسکن به یک ثبات نسبی برسد. با اینکه اینگونه تصور می‌شود که قیمت مسکن کاهش پیدا نخواهد کرد اما فرضیه‌ی دیگری در مورد ثبات آن وجود دارد. ممکن است تصور کنید که قیمت مسکن ثابت نمی‌شود اما دقت داشته باشید که در صورت اینکه قیمت مسکن و املاک تهران همینطور سیر صعودی داشته باشد در نهایت به جایی خواهیم رسید که مردم دیگر جوابگوی این قیمت‌ها نخواهند بود و به طور کل این قیمت‌ها در عین بالا بودن باعث می‌شوند تا قدرت خرید کاهش پیدا کند و به همین دلیل نیز املاک تهران ناچار به یکسان نگه داشتن قیمت‌ها خواهند بود. امید است که با رد فرضیه‌ی قبل، این فرضیه محتمل‌تر باشد.

افزایش قیمت

شاید در بین هر سه این فرضیه‌ها، افزایش قیمت از همه ممکن‌تر باشد و از همه منفورتر. در واقع بخش مسکن همچون سایر بخش‌ها دارد از افزایش قیمت ارز و همچنین افزایش قیمت سکه و طلا تاثیر می‌پذیرد. همانطور که گفته شد اینگونه تصور می‌شود که مسکن همچون سایر بخش‌ها حداقل برای چندین ماه ثابت بماند اما وضعیت مسکن و به ویژه املاک تهران اینگونه نشان داده است که برای این افزایشات بی دلیل هیچگونه پایانی نخواهد بود و محتمل است که در سال ۹۸ نیز قیمت مسکن افزایش پیدا کند. در عین اینکه نظرات در خصوص پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۸ بسیار متفاوت است اما محتمل‌ترین قضیه افزایش قیمت است که حتی با هرگونه پیش‌بینی مثبت اندیشانه نیز نمی‌توان آن را مهار کرد.

همه چیز درباره افزایش قیمت مسکن

افزایش قیمت املاک تهران؛ دلیل چیست؟

شاید اما این سوال برای شما هم پیش بیاید که دلیل اینهمه افزایش قیمت چیست؟

مسکن نیز مانند سایر بخش‌ها از قیمت ارز و همچنین طلا تاثیر می‌پذیرد. شاید اما این گفته به واقعیت نپیوندد اما اینگونه تصور می‌شود که افزایش قیمت مسکن با توجه به افزایش قیمت ارز و طلا بسیار محتمل است.

دلیل دیگری که امروزه بسیاری از املاک و به ویژه املاک تهران در مورد آن صحبت می‌کنند این است که قیمت مصالح افزایش پیدا کرده است و بهمین دلیل نیز قیمت مسکن به صورت روزانه افزایش خواهد داشت. امید است که در سال ۹۸ وضعیت املاک تهران به یک ثبات نسبی برسد.