مسکن در ایران مقوله‌ای تازه و جذاب است که این روز ها به بازاری داغ برای سودجویی تبدیل شده است. همانطور که می‌دانید قیمت مسکن در سال ۹۷ تا حدود ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد و شما نیز قادر نخواهید بود پیش‌بینی درستی از قیمت مسکن در سال ۹۸ داشته باشید. کمااینکه اینطور تصور می‌شد که قیمت مسکن افزایش خواهد یافت.

در واقع بررسی‌ها نشان داده است که قیمت مسکن به ویژه در آغاز سال ۹۸ دچار یک شوک نسبی خواهد شد چراکه هم اکنون با افزایش قیمت در واقع بسیاری از خریدها و همچنین رهن و کرایه‌ها کمتر شده است که این میزان در نهایت باعث رکود بازار مسکن می‌شود.

نکات خرید آپارتمان در تهران

شاید یکی از کارهایی که در این شرایط به شدت سخت باشد خرید آپارتمان در تهران باشد. در واقع اینطور نشان داده می‌شود که شهر تهران یک مکان جدا از سایر شهرها است و زمانیکه قیمت مسکن در سایر شهرها چندین برابر می‌شوند در شهر تهران این میزان دو برابر خواهد بود. بنابراین خرید آپارتمان در تهران با نکات بسیاری همراه است که شما باید به آن‌ها دقت داشته باشید. چراکه در نهایت عدم رعایت این نکات باعث یک خرید نادرست خواهد شد و این خرید نادرست به ضرر شما خواهد بود و نه شخص دیگری.

در واقع در خرید آپارتمان در تهران باید به نکات بسیاری توجه کنید. رعایت این نکات در نهایت باعث می‌شود تا شما بتوانید یک خرید امن داشته باشید و این نکته به نوبه خود بسیار در این شرایط اقتصادی حائز اهمیت است.

پروژه مسکن مهر در 5 استان به نقطه پایان رسیده است

برای خرید آپارتمان در تهران باید نکات زیر را رعایت کنید:

منطقه

شاید یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید آپارتمان در تهران باید به آن توجه کنید این است که منطقه مورد نظر شما کدام است. شهر تهران به ویژه از شهرهایی محسوب می‌شود که تغییرات قیمت را بسیار بیشتر نشان می‌دهد و همچنین جزء شهرهایی است که تفاوت بالاشهر و پایین شهر به وضوح دیده می‌شود. در این حالت بهتر است تا شما هم این شهر را جزء شهرهایی بدانید که باید در آن این تفاوت منطقه را مدنظر داشته باشید.

در نهایت انتخاب منطقه می‌توانید مکانی را که می‌خواهید آپارتمان خود را خریداری کنید نیز مشخص کنید چراکه در واقع توسط این بخش است که قیمت آپارتمان مشخص می‌شود و همانطور که می‌دانید قیمت آپارتمان یکی از مواردی است که باید بسیار به آن توجه داشته باشید چراکه اغلب موارد ممکن است که خانه انتخابی و مورد علاقه شما از آنچه که فکر می کنید گران‌تر باشد.

متراژ

پس از اینکه منطقه مورد نظر خود را برای خرید آپارتمان در تهران مشخص کردید هم اکنون زمان آن فرا رسیده است تا متراژ خانه خود را مشخص کنید. این نکته اگرچه امری بسیار سلیقه ای است اما باید به تعداد افراد نیز توجه کنید و برای یک خانواده پرجمعیت یک آپارتمان بسیار کوچک را خریداری کنید. باز هم این نکته تماماً به سلیقه شما بستگی دارد اما این نکته را همواره مدنظر داشته باشید که متراژ یکی از عوامل مهم در انتخاب آپارتمان است.

نوساز بودن آپارتمان

دقت داشته باشید که با گسترش صنایع ساخت و ساز امروزه اکثر آپارتمان‌هایی که می‌بینید نوساز هستند و اکثر هم اینگونه طراحی شده‌اند که بازسازی می‌شوند. شاید این نکته برای شما عجیب باشد اما هرچه آپارتمان نوسازتر باشد به مراتب قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. به ویژه در سال ۹۸ که اینگونه تصور می‌شود که قیمت مصالح بسیار زیادتر شود در واقع اینگونه تصور می‌شود که با افزایش قیمت مصالح مسکن نیز ناچارا افزایش قیمت داشته باشد. در نهایت نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که آپارتمانی را که مدنظر دارید نوساز است یا قدیمی ساخت.

در بین مواردی که ذکر شد تماماً به نمای ساختمان و بافت آن دقت شد. شاید خرید آپارتمان در تهران کار ساده‌ای نباشد اما غیرممکن هم نیست. شما باید زمان مناسب را برای گشتن و پیدا کردن خانه‌هایی که مدنظر شماست فراهم کنید. همچنین می‌توانید از وبسایت مشاورین املاک کمک بگیرید.

امروزه اغلب این وبسایت‌ها دارای یک سامانه هوشمند هستند که شما می‌توانید در آن‌ها مسکن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. شما در واقع توسط این سامانه‌های هوشمند می‌توانید زمانی را که باید صرف گشت و گذار در مشاورین املاک داشته باشید را صرف پیدا کردن خانه‌های مناسب کنید و سپس آن‌ها را بازدید کنید و مسکن مورد نظر خود را انتخاب کنید. امید است که در سال ۹۸ بازار مسکن نیز به یک ثبات نسبی برسد تا خرید برای همگان آسان شود.