بدون شک شما هم از این نابه سامانی اقتصادی که در نهایت باعث شده است تا خرید آپارتمان و مسکن به طور کل منحل شود آگاه هستید. در سال ۹۷ اینطور تصور می‌شد که قیمت مسکن با افزایش ناگهانی که در ابتدای سال اتفاق افتاد دیگر افزایش پیدا نکند اما در نهایت دیدیم که در پایان سال ۹۷ طوفانی سهمگین از تغییرات قیمت رخ داد که در نهایت باعث شد تا قیمت مسکن به صورت ناگهانی و کاملاً غیرمنتظره مجدداً افزایش پیدا کند.

در نهایت این افزایش اما اینگونه تصور می‌شود که در سال ۹۸ قیمت مسکن به یک ثبات نسبی برسد چراکه قدرت خرید به شدت کاهش خواهد یافت و در پی این کاهش قدرت خرید به طور قطع قیمت‌ها نیز ناچاراً به یک ثبات خواهند رسید چراکه در این غیر این صورت بازار مسکن به یک رکود کامل می‌رسد.

خرید آپارتمان در سال ۹۸

در واقع با اینکه خبرهای امیدوار کننده و فرضیه‌های مختلفی در زمینه مسکن وجود دارد می‌توان اینطور گفت که سال ۹۸ سالی خواهد بود که از نظر مسکن حداقل شاید نگرانی‎های سال ۹۷ وجود نداشته باشد. در این میان خرید آپارتمان و مسکن جزء مواردی است که همواره باید به آن توجه شود و هیچگونه جای بحثی در این زمینه وجود ندارد.

شاید شما هم دیده باشید که دیگر با افزایش قیمت‌ها نظارت بر روی قیمت مسکن مانند قبل نیست و اینطور تصور می‌شود که در واقع در هر شهر و هر استانی یک دولت جدا برای قیمت‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند. در این میان با توجه به اینکه مسکن جزء مواردی است که خرید آن نیازمند تحقیقات بسیار زیادی است چراکه شما در واقع می‌خواهید پول زیادی را به عنوان سرمایه‌گذاری خود خرج کنید و بهتر است که حین خرید آپارتمان تمامی نکات مهم را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه اینگونه تصور می‌شود که خرید آپارتمان از خرید خانه مسکونی راحت‌تر است اما اینطور نیست و در واقع خرید آپارتمان نکات بسیار بیشتری دارد که در اینجا به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

دانستنی‌های خرید آپارتمان در تهران در سال 98

محل آپارتمان

شاید یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید آپارتمان باید به آن دقت کنید این است که آیا محل آپارتمان شما نزدیک به مرکز شهر، محل کار و … هست یا نه. شاید تصور کنید که در خرید آپارتمان اولین نکته‌ای که به ذهن می‌آید قیمت است اما در واقع اینطور نیست و شما باید به طور حتم محل آپارتمان خود را در محدوده خاصی مشخص کنید چراکه در نهایت ممکن است که بیشتر هزینه‌های خود را صرف کرایه تاکسی و یا بنزین کنید. پس در خرید آپارتمان اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید محل آپارتمان است.

متراژ آپارتمان

نکته‌ی دومی که در خرید آپارتمان حائز اهمیت است این است که آیا خرید آپارتمان شما برای یک خانواده ۵ نفری است یا یک خانواده دو نفری؟ بله… در واقع متراز هم یکی از مهم‌ترین نکاتی است که حین خرید آپارتمان باید به آن دقت کنید. دقت داشته باشید که شاید برخی از این نکات در نظر شما خیلی مهم نباشند اما اینطور نیست و شما باید به طور حتم به متراژ خانه دقت کنید. در نهایت ممکن است که شما به یک فضای بزرگ نیاز داشته باشید اما با خرید یک آپارتمان کوچک که راه برای تعویض آن بسیار سخت است خود را گرفتار یک فضای کوچک کنید.

متراژ آپارتمان در واقع پس از محیط و مکانی که انتخاب می‌کنید مهم‌ترین نکته به حساب می‌آید.

نوساز بودن

خرید آپارتمان شاید بیشتر بر این اساس نیز انجام گیرد چراکه معمولاً آپارتمان‌هایی که فروخته می شوند نوساز هستند و با توجه به اینکه این صنف به سرعت در حال رشد است همچنان هم آپارتمان‌های نوساز ساخته می‌شوند. بدیهی است که هرچه خانه انتخابی شما نوسازتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است و ممکن است که برای خرید مشکل ساز شود.

شهر شما

شاید تصور کنید که شهر خیلی تاثیر خاصی بر قیمت مسکن و به ویژه در خرید آپارتمان ندارد. بهتر است بدانید که به طور معمول در شهرهای بزرگ قیمت مسکن بسیار بیشتر است و حتی ممکن است که به طور کل با بودجه شما جور نباشد. معمولاً خرید آپارتمان در شهرهایی مثل تهران که شهری بزرگ است معمولاً سخت‌تر است و همچنین با ریزه‌کاری‌های بیشتری نیز همراه است. دقت داشته باشید که برای اجتناب از هدر دادن وقت می‌توانید از سامانه‌های آنلاینی که در زمینه خرید و فروش مسکن و آپارتمان فعالیت می‌کنند استفاده کنید. این سامانه‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا مسکن مورد نظر خود را پیش از خرید از جهات مختلف بررسی کنید.