خرید خانه در تهران

بدون شک شما هم جزء آن دسته کسانی هستید که تغییرات قیمت را در سال ۹۸ در زمینه‌های مختلف به طور قطع حس کرده‌اید. در این حال بهتر است بدانید که قیمت مسکن نیز به طور مقطعی و ناگهانی افزایش یافته است و اینطور می‌نماید که شما نمی‌توانید از رشد آن جلوگیری کنید. چراکه در واقع قیمت این بخش نیز تاثیرپذیری بالایی از قیمت ارز و طلا دارد. در نهایت بررسی‌هایی که در سال ۹۷ انجام گرفته است پیش‌بینی‌های مختلفی در زمینه مسکن در سال ۹۸ انجام گرفته است.

خرید خانه تهران و همچنین سایر نقاط کشور آن چنان کاهش یافته است که اینطور تصور می‌شود که قیمت مسکن در نهایت به یک ثبات برسید و مقدار معینی را در بر بگیرد. یکی از سختی‌های خرید خانه تهران و همچنین سایر شهرها این است که به طور قطع و واضح هیچ نظارت خاصی روی قیمت‌ها اعمال نمی‌شود و در واقع همین امر است که مشکل‌ساز شده و باعث شده است تا شما نتوانید یک قسمت خاص را برای یک محله خاص در نظر داشته باشید.

همه چیز درباره قیمت مسکن ایران

خرید خانه در تهران و مشکلات

شاید تهران به دلیل اینکه پایتخت است و همچنین به دلایل مختلفی همچون موقعیت آن به گونه‌ای باشد که نظارت بر آن سخت باشد. به همین دلیل در اکثر مواقع شاهدیم که قیمت مسکن در این نقطه از سایر نقاط کشور بیشتر بوده است و هم اکنون که هیچ نظارت خاصی هم روی آن انجام می‌گیرد به دلیل وجود املاک مختلف در سطح شهر همچنین این شهر نتوانسته است تا یک قیمت واحد را برای یک محله واحد ارائه کند واین به نوبه خود بسیار مشکل‌زا بوده است.

در نهایت اما جالب است بدانید که در سال ۹۸ پیش‌بینی قیمت مسکن اینطور نشان می‌دهد که با افزایش بی‌رویه قیمت در نهایت بازار مسکن و حتی خرید خانه تهران نیز به صفر خواهد رسید و همین امر به نوبه خود باعث کسادی کار مشاورین املاک می‌شود که در نهایت نه کاهش قیمت اما ثبات آن را به دنبال خواهد داشت. برای خرید خانه تهران باید به نکات بسیار زیادی توجه کنید که در بخش بعد به بررسی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

خرید خانه در تهران و نکات آن

شاید تصور کنید که خرید خانه تهران نیز مانند سایر نقاط کشور است و هیچ تفاوتی ندارد اما اینطور نیست و در واقع شما باید تمامی تلاش خود را به کار ببرید تا بتوانید مسکنی را پیدا کنید که با توجه به قیمت و بودجه شما مناسب باشد و همچنین تمامی امکاناتی که از یک مسکن سراغ دارید را برآورده کند.

نکات مهم در خرید آپارتمان

نکاتی که حین خرید مسکن در تهران باید به آن دقت داشته باشید:

محله و موقعیت

شاید مهم‌ترین نکته، حتی پیش از متراژ این باشد که خرید خانه تهران در چه محلی و موقعیتی قرار است انجام شود. به بیان دیگر، تهران جزء شهرهایی است که تفاوت مکانی در آن بسیار دیده می‌شود و ممکن است خانه‌ای که شما انتخاب می‌کنید جزء آن دسته‌ای باشد که حد و مرز خاصی ندارند و یا بین خانه‌های بالاشهر باشد که در این صورت به طور قطع باید بهای بسیار زیادی برای آن بپردازید. چراکه قیمت در اینجا ملاک نیست و به طور قطع تا حد بسیار زیادی به موارد دیگری وابسته است. در اینگونه کیس ها بیشتر قیمت مسکن به سلیقه مالک تعیین می‌شود و نه بر مبنای قیمت اصلی آن.

متراژ

هم اکنون که شهر تهران از نظر جمعیتی شهری شلوغ محسوب می‌شود به طور قطع می‌دانید که متراژ خانه‌ها در حال کاهش است چراکه در واقع اگر هر خانه‌ای بنا بر متراژهای خاص زیاد و به صورت غیر اصولی ساخته شود دیگر جایی برای زندگی باقی نخواهد ماند و با کمبود مسکن مواجه می شویم. در انتخاب و خرید خانه تهران باید به طور قطع به متراژ نیز دقت کنید چراکه شاید امری مهم برای آسایش و راحتی زندگی آینده شما باشد.

محله

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب و خرید خانه تهران باید به آن دقت کنید محله مورد نظر است. شاید شما هم جزء آن دسته از کسانی باشید که به شلوغی علاقه‌مند هستند و یا شاید سکونت و آرامش را ترجیح می‌دهید. در هر دو صورت باید پیش از خرید خانه محله آن را مورد بررسی قرار دهید. حتی می‌توانید از همسایگان خود سوال کنید تا بدانید که محله‌ها به چه صورت هستند و چه ویژگی‌ها و نکات مثبت و منفی دارند.

در نهایت…

خرید خانه تهران و یا در هر شهر دیگری می‌تواند جزء تصمیمات مهمی باشد که شما در زندگی خود می‌گیرد چراکه طبیعتاً پول زیادی برای آن پرداخت می‌کنید. با یک انتخاب مناسب و با راهنمایی‌های مناسب، خانه‌ای مناسب را برای خود انتخاب کنید.