نکانی در مورد خرید آپارتمان در تهران

همانطور که می‌دانید شاید وضعیت خرید آپارتمان در تهران امروزه به قدری بغرنج است که برای خرید نیاز به راهنمایی‌های متعددی باشد. در اینجا می‌خواهیم شما را با ۱۰ نکته طلایی که برای خرید آپارتمان در تهران به آنها نیاز دارید آشنا کنیم.

۱- برای خرید آپارتمان در وهله اول به نقطه‌ای که می‌خواهید آپارتمان خود را خریداری کنید دقت داشته باشید و به طور حتم آن را از پیش معین کنید. در واقع شاید در سایر نقاط کشور این مسئله مهم نباشد اما در تهران در واقع هر متر جدای دیگر مسکن است و ممکن است قیمت آن متفاوت باشد و همانطور که می‌دانید قیمت یکی از موضوعات اصلی به شمار می‌آید.

۲- خرید آپارتمان در تهران و به ویژه در تهران از حیث دسترسی نیز بسیار حائز اهمیت است، چراکه ممکن است دسترسی آپارتمان شما به مرکز شهر تا حدی طولانی باشد که ترجیح دهید آپارتمانی نزدیک‌تر خریداری کنید. دقت داشته باشید که در خرید آپارتمان در تهران تنها به ظاهر آپارتمان دقت نکنید و ویژگی‌های این چنینی را نیز مدنظر داشته باشید.

۳- نور ساختمان از دیگر عوامل مهمی است که در خرید آپارتمان در تهران باید به آن توجه کنید. دقت داشته باشید که معمولاً نور ساختمان را باید در دو زمان مورد بررسی قرار دهید. نور ساختمان در روز و نور ساختمان در شب بسیار با هم متفاوت‌اند. برای اینکه بتوانید مقوله نور را به طور کامل بررسی کنید بهتر است که یک بار در روز و یک بار در شب آپارتمان را ببینید.

۴- پارکینگ آپارتمان را بررسی کنید. دقت داشته باشید که یکی از نکات مهم در انتخاب و خرید آپارتمان در تهران پارکینگ است. تفاوتی ندارد که شما ماشین دارید یا نه. در هر صورت باید پارکینگ آپارتمان خود را بررسی کنید. در واقع اینکه پارکینگ شما مکانی برای خودرو مهمان و یا اضافه داشته باشد نیز جزء نکات ضروری محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکته‌های خرید آپارتمان همین پارکینگ است چرا که به طور حتم نمی‌توانید اتومبیل خود را در خارج از محدوده پارکینگ قرار دهید چراکه احتمال دارد ماشین شما دزدیده شود.

دانستنی‌های خرید آپارتمان در تهران در سال 98

۵- یکی از مزایا هر ساختمانی در واقع بالکن آن است که می‌تواند یکی از نکته‌های مثبت ساختمان باشد. در واقع بالکن و وجود آن جزء مواردی است که روزانه به اهمیت آن پی خواهید برد و می‌دانید که در نهایت این بالکن به کار می‌آید و شما می‌توانید از آن استفاده کنید تا بسیاری از وسایل اضافه خود را در آن قرار دهید. همچنین می‌توانید از این فضا به عنوان یک فضای کوچک برای آرامش استفاده کنید و آن را با تزییناتی مانند چندین گلدان کوچک زینت ببخشید.

۶- انباری نیز یکی از نکات مهمی است که باید به آن دقت کنید. در واقع شما می‌توانید ابزار و وسایل اضافه خود را در انباری قرار دهید. انباری در واقع باعث می شود که شما به جز خانه یک فضای مجزا داشته باشید که بتوانید توسط آن تمامی ابزار و وسایل بدون استفاده اما نسبتا مهم خود را نگهداری کنید.

۷- شاید اولین چیزی که از خانه شما به چشم می‌آید نمای ساختمان شماست و بدون شک شما باید در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید. دقت داشته باشید که در واقع نما علاوه بر اینکه می‌تواند یک عامل مهم در جذابیت و زیبایی ساختمان شما به شمار آید یکی از عواملی است که مقاومت ساختمان را نیز نشان می‌دهد. نمای ساختمان باید در عین زیبایی دوام نیز داشته باشد. در خرید آپارتمان در تهران باید به طور حتم به این نکته توجه کنید.

۸- یکی دیگر از نکات مهم حجم و فشار آب و کیفیت برق است. در بسیاری از موارد دیده شده است که زمانیکه یک ساختمان بلند و در واقع چندین واحد مختلف دارد نمی‌تواند تمامی آن‌ها را در آن واحد هماهنگ کند و ممکن است که آب و برق فشارهای متفاوتی داشته باشند.

۹- یکی دیگر از نکاتی که به طور حتم در کنار آب و برق باید به آن دقت شود سیستم سیم کشی و همچنین لوله‌کشی آب و برق و گاز است. این سیستم اگرچه ممکن است در ابتدا بدون اهمیت جلوه کند اما زمانیکه مشکلات مدیدی پدید آیند خواهید دید که جزء موارد مهم هستند.

۱۰- کیفیت و نصب درهای ورودی و خروجی ساختمان را به طور حتم چک کنید. این مورد در واقع برای موارد اضطراری نیز حائز اهمیت است. همچنین یکی دیگر از عوامل مهم سرایداری خانه است که در نهایت می‌تواند امنیت ساختمان را تضمین کند و شما می‌توانید توسط آن در واقع خیالتان از جانب بسیاری از کارهایی که باید در ساختمان انجام بگیرد راحت باشد، پس به سرایدار و نگهبانی ساختمان نیز توجه کنید. در خرید آپارتمان در تهران باید به طور حتم به این نکته توجه کنید.