بررسی بازار مسکن در تهران حاکی از آن است که در شرایط کنونی خریداران مسکن دچار سردرگمی شده اند و شرایط را در هاله ای از ابهام می بینند. درحالی روز های پایانی فروردین ماه رو به اتمام است که از یکسو به نظر می رسد فروشندگان به دنبال بالا بردن قیمت ها هستند و از طرفی خریداران نمی توانند واحد های مورد نظر خود را از میان فایل های عرضه شده، مشاهده کنند، این عامل بر نگرانی خریداران افزوده است و آنان را دچار سردرگمی نموده است.

کارشناسان بازار مسکن عنوان می کنند مهم ترین ویژگی خریداران در فروردین ماه سال جاری سردرگمی آن هاست. برخی از این خریداران، خانه اولی هستند و تعدادی نیز با هدف خریداری واحدی بهتر در بازار مسکن حضور دارند، با این حال شرایط کنونی این بازار به نوعی است که خریداران از خرید منصرف می شوند و خرید خود را به زمان بهتری موکول می کنند.

فعالان حوزه مسکن اظهار می کنند در وضعیت کنونی برخی از مالکان و فروشندگان از فروش واحد خود اجتناب می کنند و یا قیمت هایی را به عنوان قیمت فروش واحد مسکونی عنوان می کنند که بسیار بیشتر از ارزش واقعی ملک است. این وضعیت بیشتر در میان واحد هایی مشاهده می شود که نوساز هستند و کلید نخورده معرفی می شوند. گزارش ها حاکی از آن است که قیمت واحد های نوساز حتی در جنوب تهران هم قرمز رنگ بوده است به این معنا که بسیار گران تر از ارزش واقعی آن اعلام شده است.

در شرایط کنونی تنها فروشندگانی دست به فروش واحد هایشان می زنند که یا قصد دارند واحد های مناسبی خریداری کنند و یا این که در فکر راه اندازی یک پروژه ساختمانی جدید هستند. بسیاری از مشاوران املاک بر این باورند در شرایط فعلی قیمت گذاری واحد های نوساز و کلید نخورده بسیار فراتر از آنچه باید صورت می گیرد که علت آن را افت قدرت خرید متقاضیان عنوان می کنند. در جدول ارائه شده، قیمت های پیشنهادی را می توان مشاهده کرد که برخی از آن ها با رنگ قرمز مشخص شده اند.

  • منبع خبر : شهرخبر