خرید خانه در تهران امروزه به دلیل شرایط و اوضاع نابسامان مسکن به یک کابوس و دغدغه برای افراد تبدیل شده است و افراد به آسانی قادر به خرید واحدهای مسکونی مورد علاقه خود نخواهند بود. همانطور که می‌دانید کلانشهر تهران نسبت به سایر شهرهای دیگر از بازار مسکن و معاملات ملکی بزرگی برخوردار می‌باشد. از اینرو خرید خانه در تهران با یک قیمت مناسب به مشاوره و کمک مشاوران املاک و وکلای با تجربه نیاز دارد.

خرید خانه در تهران با قیمت مناسب به چه عواملی بستگی دارد؟

برای اینکه بتوانید در تهران یک خانه با قیمت مناسب و ایده‌آل را پیدا کنید باید یکسری نکات مهم و ضروری را رعایت کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. یکی از عوامل مهم برای خرید خانه در تهران با قیمت مناسب تعادل ایجاد کردن بین عوامل مهم خرید خانه می‌باشد.

در خرید واحدهای مسکونی باید توجه داشته باشید تنها به خاطر اینکه خانه‌ایی را با متراژ بالا خریداری کنید منطقه‌ی واقع شده را نادیده نگیرد زیرا بسیاری از افراد هستند تنها به دلیل اینکه یک خانه را با متراژ بالا خرید کنند اقدام به خرید خانه در مناطق دور افتاده یا پایین شهر می‌کنند. همچنین بهتر است نسبت به سرمایه‌ای که دارید اقدام به خرید نمایید.

یکی دیگر از نکات قابل توجه و مهم که در خرید خانه باید مورد توجه قرار گیرد این است که توجه به شرایط آپارتمان‌های مذکور در منطقه‌های مختلف است. زیرا در کلانشهر تهران قیمت بسیاری از خانه‌‌ها براساس منطقه واقع شده می‌باشد به طوریکه در تهران هرچه منطقه واقع شده خانه‌ها از مرکز شهر به سمت غرب و شمال تهران پیش رود به قیمت آن‌ها به طور چشمگیری افزوده خواهد شد و در صورتیکه از مرکز شهر به سمت مناطق پایینی و جنوب شهر پیش روید قیمت خانه نیز به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است که از طریق آژانس‌های مسکن و فعالان در زمینه‌ی املاک به خوبی می‌توانید با اطلاعات کامل مربوط به ملک و موقعیت واقع شده آن و همچنین با امکانات آن مانند مراکز خرید، درمانی، مناطق تفریحی و سیستم‌های حمل و نقل به خوبی آشنا شوید.

در هنگام انتخاب موقعیت مکانی ملک باید توجه داشته باشید که منطقه‌هایی که جرم و جنایت در آن‌ها بیشتر اتفاق می‌افتد مناطق بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود. اما از طرفی منطقه‌هایی که مستعد یکسری تحولات مناسب و بهبود محیط شهری هستند مناطق بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آیند.

آشنایی با نحوه‌ی جلوگیری دعاوی ملکی در هنگام تنظیم سند

زمان مناسب برای خرید خانه در تهران

با توجه به شرایط حاکم بر بازار مسکن و تحولاتی که در این بازار اتفاق افتاده است. بهترین کار این است که قبل از خرید خانه زمان مناسب برای خرید و فروش خانه را در نظر داشته باشید. همانطور که می‌دانید ملک جزء یکی از سرمایه‎های اصلی و مهم هر فرد به شمار می‌آید، از اینرو برای خرید آن باید دقت و توجه بیشتری را داشته باشید.

طبق نظر کارشناسان و متخصصان بهترین زمان برای خرید خانه در تهران زمانی است که بازار مسکن به دلیل عوامل مختلفی راکد است و قدرت خرید مردم به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. زیرا در این شرایط عرضه ملک و زمین به طور قابل توجهی بالا است اما تعداد خریداران ملک کم می‌باشد. بنابراین بهترین زمان برای خرید خانه و بهترین زمان سرمایه‌گذاری در این شرایط می‌باشد.

نکات مهم در خرید خانه در تهران

قبل از سرمایه‌گذاری در بازار مسکن بهتر است یکسری نکات ضروری و اصلی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین سرمایه‌گذاری را داشته باشید. یکی از این نکات توجه به موقعیت واقع شده ملک می‌باشد سعی کنید ملکی را انتخاب کنید که از لحاظ موقعیت‌های رفاهی، آموزشی، تفریحی و بهداشتی دارای شرایط مناسب و ایده‌آلی باشد. برای اینکه سرمایه‌گذاری خوبی را داشته باشید بهتر است اقدام به خرید آپارتمان‌های نوساز کنید.

حتی الامکان سعی کنید که از خرید آپارتمان‌هایی که از لحاظ سند دارای مشکل هستند و یا دارای سند موقوفی هستند خودداری کنید. همچنین به معماری و زیبایی ساختمان باید توجه کنید. یکی دیگر از موارد مهم دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد این است که اقدام به خرید ملک‌های کوچک نمایید. زیرا اینگونه املاک اولاً به سرمایه کمتری نیاز دارند و در صورتیکه قصد فروش آن را داشته باشید در دوره رکود بازار به آسانی به فروش می‌رسد و در زمان کمتری سرمایه شما به نقدینگی نزدیک می‌شود. همچنین قبل از انتخاب واحدهای مسکونی بهتر است آپارتمان‌هایی را با امکاناتی مانند انباری، پارکینگ و آسانسور انتخاب نمایید زیرا این امکانات در فروش آپارتمان دارای تاثیر زیادی هستند. در حالت کلی برای اینکه بتوانید بهترین خرید را داشته باشید بهتراست با مشاوران املاک و وکلای ملکی قبل از خرید مشاوره داشته باشید.