وکیل ملکی کسی است که دارای دانش و آگاهی کافی در تمام زمینه های مربوط به امور ملکی مانند تنظیم قرارداد، مبایعه‌نامه، قوانین مدنی و حقوقی در خرید و فروش املاک و قانون مالک و مستاجر بوده و دارای تجربه و تخصص خاصی در امور حقوقی و وکالت است. در واقع انتخاب یک وکیل با این خصوصیات بهترین گزینه برای راهنمایی و مشاوره در زمینه انجام معاملات ملکی به شمار می‌آید.

همانطور که می‌دانید در هنگام انجام معاملات ملکی ممکن است یکسری مشکلات در زمینه معاملات به وجود آید که خود شخص به راحتی نتواند مشکلات به وجود آمده را حل کند و حق خود را اثبات نماید. در اینگونه موارد یک وکیل خبره و با تجربه به راحتی می‌تواند مشکلات به وجود آمده را حل و یک راهگشا در این زمینه برای شما باشد.

وکیل ملکی قادر است کارهای شما را در کمترین زمان و با دقت بسیارخاصی انجام دهد. در حالت کلی با توجه به جرائمی که امروزه در زمینه انجام معاملات ملکی شاهد آن بوده‌اید بهتر است در خرید و فروش املاکی که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند از یک وکیل ملکی با تجربه و متخصص استفاده کنید و با او مشورت‌های لازم را انجام دهید تا در آینده دچار مشکل در این زمینه نشوید.

زمینه فعالیت وکیل ملکی

بهتر است بدانید که یک وکیل ملکی در دعاوی و پرونده‌های ملکی دارای یک تخصص و تجربه خاص در این زمینه می‌باشد. این وکیل می‌تواند بهترین راهنما و مشاور در زمینه‌های مختلفی مانند دعوی تخلیه ملک، فروش ملک مشاع، الزام به تنظیم سند رسمی، دعوی خلق ید، دعوای تصرف عدوانی، دعوی رفع مزاحمت، دریافت مجوز پایان کار، تقسیم و افراز املاک مشاع و الزام به تحویل مبیع می‌باشد و به حل شدن مشکلات در روند دادگاه به بهترین نحو ممکن به شما کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است که دعاوی ملکی به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم می‌شوند. مواردی مانند فروش ملک غیر، جعل سند ملکی، تصرف عدوانی، خیانت در ملکی که به امانت گذاشته شده است در رده دعاوی ملکی کیفری قرار دارند، جالب است بدانید که در اینگونه موارد نقش وکیل کمتر خواهد بود زیرا بیشتر به خود شخص مربوط می باشد. امروزه با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و اطلاعات موجود بیشترین مشکلات پیش آمده در زمینه پرونده‌های تصرف عدوانی و ایجاد مزاحمت و ممانعت در حق می‌باشد که در این مورد نیاز به وکیل به شدت احساس می شود و کار را باید به یک وکیل با تجربه و متخصص بسپارید.

وکیل دعاوی ملکی در تهران

نقش وکیل در پرونده‌های تصرف عدوانی و ایجاد مزاحمت

بهتر است بدانید که تصرف عدوانی در انجام معاملات ملکی زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی به هر دلیلی ملک را از تصرف صاحب اصلی آن خارج کند و بدون اجازه وارد آن شود و در آن اقامت کند. در واقع تصرف عدوانی به معنی تسلط و استیلای قانونی به یک نوع ملک خاص توسط فرد به شمار می‌آید.

در بروز همچنین مشکلی متصرف سابق ملک می‌تواند به وکیل ملکی مراجعه نماید و مشکل به وجود آمده را با او در میان بگذارد، در این حالت  وکیل مربوطه می‌تواند با بررسی پرونده و پیگیری شکایات از جانب فرد شاکی مراحل بررسی پرونده را در مراجع قضایی پیگیری نماید و نسبت به رفع مشکل اقدام کند.

همچنین در بعضی موارد ممکن است یکی از طرفین معامله برای دیگری ایجاد مزاحمت کند. برای مثال ممکن است صاحب ملک اقدام به قطع جریان برق و آب برای مستاجر نماید و یا اینکه صاحب خانه با ورودهای بی‌مورد و بدون اجازه خود برای مستاجر ایجاد مزاحمت کند. در اینگونه موارد حق با متصرف فعلی ملک است و او می‌تواند از شخصی که برای او ایجاد مزاحمت کرده است در مراجع  قضایی شکایت کند و برای حل مشکل به وجود آمده و روند بهتر پرونده باید به یک وکیل ملکی متخصص و با تجربه مراجعه نماید.

همچنین در بعضی مواقع نیز شخص مزاحم  مانع استفاده‌ی کامل شخص از ملک خود می‌شود، در چنین موردی نیز باید به وکیل با تجربه مراجعه کرده و مشکل را از طریق او پیگیری نمایید. امروزه این نوع مشکلات ذکر شده یکی از رایج‌ترین و عمومی ترین مشکلات به شمار می‌آید که برای حل شدن به یک وکیل با تجربه و آگاه به مسائل حقوقی و ملکی نیاز دارد.

لازم به ذکر است که برای انجام معامله‌های ملکی و در هنگام بروز چنین مشکلاتی متقاضیان می‌توانند به دفاتر مشاوره حقوقی یا دفاتر وکالت مراجعه کنند و مشکلات خود را با آن‌ها در میان بگذارند. این دفاتر با استفاده از گروه وکلای با تجربه و متخصص خود اقدام به راهنمایی و مشاوره افراد می‌کنند و بهترین راهکارها را به آنان آموزش می‌دهند و به عنوان یک همراه تا پایان کار متقاضیان را یاری می‌کنند.