شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که منظور از دعاوی ملکی چیست؟

دقت داشته باشید امروزه و در شرایط کنونی که قیمت مسکن به صورت روزانه در حال افزایش است در واقع شاید خرید و فروش مسکن یک کار ریسکی به شمار بیاید و ممکن است که حتی عواقب خوبی نیز به دنبال نداشته باشد چرا که امکان کلاهبرداری نیز بسیار زیاد است.

در اینگونه موارد شما پیش از اینکه اقدام به خرید و یا فروش یک ملک کنید می‌توانید از یک وکیل ملکی کمک بگیرید. در برخی اوقات اما شاید شما رشته کار را از دست دهید و نتوانید پیش از خرید راهنمایی‌های لازم را در این زمینه از یک متخصص بخواهید. در این نوع معاملات ممکن است که به نسبت بسیار زیادی کلاهبرداری انجام شود و به همین دلیل هم هست که راهروهای دادگاه‌ها معمولاً مملو است که از کسانیکه برای دعاوی ملکی آمده‌اند و به همین دلیل هم باید پیش از اینکه اینگونه مشکلات رخ دهد تمامی مشکلات را مدنظر داشت.

آشنایی با وکیل ملکی

دعاوی ملکی و نقش وکیل ملکی

تجربه نشان می‌دهد که در طول مراحل مختلفی از خرید و فروش یک ملک ممکن است که نیاز به وکیل ملکی دیده شود. در واقع وکیل ملکی زمانی به درد شما خواهد خورد که درگیر یک پیچیدگی و دشواری در مسیر خود باشید. در زمانیکه امکان ضایع شدن حق شما وجود دارد در واقع باید بتوانید تا با یک انتخاب مناسب و در واقع حضور یک وکیل ملکی تمامی امور مربوط به املاک و اراضی خود را بررسی کنید و هرگونه مشکلی را به آسانی حل کنید.

وکیل ملکی در واقع به شخصی گفته می‌شود که قوانین مختلف و همچنین آیین نامه‌های قانونی مربوط به مسکن را به خوبی می‌داند و قادر است تا مسائل بسیار پیچیده را در این زمینه حل کند. اینطور در واقع تصور می‌شود که عدم حضور یک وکیل ملکی باعث می شود تا ایرادات و همچنین مشکلات بسیاری در زمینه‌های مختلف به آسانی حل شود.

وکیل ملکی و همچنین دعاوی ملکی در واقع دارای انواع مختلف و گوناگونی است که در اینجا به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. دعاوی ملکی در واقع به موارد مختلفی گفته می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم تخلیه عین مستاجر، الزام به تنظیم سندهای رسمی در زمینه املاک، دعاوی تصرف عدوانی، خلع ید و همچنین تقسیم ترکه و اثبات مالکیت غیرمنقول اشاره کرد.

دعوای تصرف در واقع به مواردی همچون ممانعت از حق، و همچنین ایجاد مزاحمت است. در اینگونه دعاوی معمولاً باید طبق ترف‌ها و همچنین درخواست خواهان و خوانده به پرونده رسیدگی شود. در اینگونه دعاوی در واقع توجه به این نکته ضروری است که اگر فرد خوانده شده هرگونه اجازه کتبی از طرف مالک داشته باشد باعث می‌شود تا دعاوی مربوطه از بخش دعاوی تصرف منتفی شود و باید از طریق سایر دعاوی ملکی اقدام شود.

در دعاوی‌ای که به آن‌ها خلع ید گفته می‌شود، شخص برای اثبات ادعای خویش باید سند مالکیت خود را ارائه دهد و در صورتیکه ارائه سند چه از سمت فرد خوانده شده و چه از سمت خواهان نشانی بر سبق تصرف باشد؛ ممکن است که شخص در این دعاوی بازنده باشد و با شکست روبرو شود.

وکیل دعاوی ملکی در تهران

وکیل ملکی

در واقع یکی از راه‌هایی که میتوان توسط آن در یک دعاوی ملکی به موفقیت دست پیدا کنید، البته در صورتیکه واقعا حق با شما باشد، این است که از وکیل ملکی بخواهید تا شما را در این امر یاری کند. توجه داشته باشید که برای دعاوی ملکی در واقع اموال غیر منقول حساب می‌شوند و بنابر اموال منقول این دعاوی صورت نمی‌گیرند. اینطور گفته می‌شود که مرجع رسیدگی به دعاوی تصرف عدوانی در دادگاه‌های مختلف در واقع اموال غیرمنقول هستند.

در واقع وکیل ملکی نیز مانند سایر کسانیکه در زمینه وکالت توانسته‌اند تخصص داشته باشند می‌توانند در تمامی موارد حقوقی به شما کمک کنند. در واقع وکیل ملکی به شما این امکان را می‌دهد که توسط یک فرد خبره با مشکلات خود رو به رو شوید. همانطور که گفته شد یکی از مشکلاتی که امروزه و امسال گریبانگیر اغلب مردم بوده است افزایش قیمت مسکن به طور ناگهانی بوده است.

این افزایش قیمت اگرچه برای صاحبان املاک بسیار خوشایند بوده است اما برای برخی دیگر نوید از تخلیه خانه و حتی فروش آن بوده است. در این حال و در این بازار آشفته اغلب افرادی که در این زمینه فعالیت داشته‌اند اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. امید است که در روزهای آتی و همچنین نظارت مستقیم بر قیمت مسکن اینگونه دعاوی به حداقل خود برسند اما در صورتیکه با اینگونه دعاوی مواجه شده اید به طور حتم از یک وکیل ملکی خبره در این زمینه کمک بگیرید.