خرید مسکن

در سال ۹۷ بازار مسکن با ناملایمات زیادی همراه بوده است ولی اینطور که پیش‌بینی می‌شود این بازار در سال ۹۸ به یک ثبات نسبی خواهد رسید اما همچنان پیش‌بینی‌های مختلفی نیز در زمینه افزایش قیمت وجود دارد چرا که تا به امروزه هیچگونه بهبودی در قیمت‌ها دیده نشده است و همچنین قیمت طلا و ارز نیز به صورت روزانه افزایش پیدا کرده است که همین امر خرید مسکن را با مشکلات بسیاری همراه کرده است.

در واقع خرید مسکن با نکات بسیار زیادی همراه کرده است چرا که باید بتوانید بودجه و همچنین سایر نکات را به گونه‌ای مدیریت کنید که در خرید مسکن با مشکل مواجه نشوید.

بهترین سایت املاک ایران کدام است

 نکاتی که باید در خرید مسکن به آن دقت کنید شامل موارد زیر است:

به هزینه‌های جانبی دقت کنید.

شاید تصور کنید که مبلغی که باید در خرید مسکن پرداخت کنید تنها محدود به قیمت مسکن است اما اینطور نیست و در واقع خرید مسکن هزینه‌های دیگری را نیز شامل می‌شود که باید پیش از خرید آن‌ها را برآورد کنید تا بتوانید با مدیریت صحیح این هزینه‌ها را نیز پرداخت کنید. این هزینه‌ها شامل موارد بسیاری هستند که از حمله آن‌ها می‌توان به هزینه سند، محضر و همچنین مالیات و کمیسیون کار اشاره کرد.

مقاومت ساختمان را بررسی کنید.

یکی از نکته‌های مهمی که در خرید مسکن باید به آن دقت کنید این است که مصالح ساختمان از چه نوعی هستند چرا که در واقع این موارد هستند که در نهایت حین بروز حوادث مختلف به کار می‌آیند و مقاومت ساختمان را نشان می‌دهند. این مورد در واقع شاید تنها در حین بروز مشکل اهمیت خود را نشان دهد اما شما پیش از خرید مسکن باید به مقاومت سازه در برابر حوادث طبیعی نیز توجه کنید.

مهم‌ترین نکته در خرید مسکن؛ بازدید

شاید مهم‌ترین نکته در خرید مسکن بازدید باشد چرا که در نهایت شما با بازدید یک محل به نقاط ضعف و همچنین نقاط قوت آن واقف خواهید شد و می‌توانید تصمیم نهایی را اتخاذ کنید. در حین خرید مسکن حتماً به نکاتی نظیر واحدهای ساختمانی دقت کنید چرا که در نهایت واحدهای زیاد ممکن است که شما را اذیت کنند. تعداد واحد‌های مطلوب در واقع بین ۱۵ الی ۳۰ عدد هستند. ممکن است که کمتر از این تعداد مدیریت ساختمان را دشوار کند و تعداد بیشتر نیز در نهایت باعث شلوغی بیش از حد خواهد شد که در نهایت مشکل‌ساز می‌شود.

سیستم گرمایش و سرمایش

شاید یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن دقت کنید سیستم گرمایش و سرمایش و همچنین کیفیت آن است. این امر به ویژه در فصل زمستان و تابستان که گرما و سرمای کلافه کننده‌ای را ممکن است به دنبال داشته باشد حائز اهمیت است. اگر شما این موارد را چک نکنید و سپس اقدام به خرید خانه کنید ممکن است که در نهایت پس از خرید مسکن مورد نظر به برخی از نقاط ضعف آن‌ها پی ببرید و این در حالی باشد که دیگر راهی برای جبران و تصحیح آن‌ها وجود ندارد که این امر به نوبه خود میتواند برای شما مشکل‌ساز شود.

عرض راه پله و پارکینگ

عرض راه پله هم از نکاتی است که باید به آن دقت کنید چرا که ممکن است عرض راه پله آنقدر کم باشد که شما نتوانید از آن رد شوید و یا آنقدر زیاد باشد که دیگر زیبایی خاصی را شامل نشود. در واقع از اعداد دیگری که باید بدانید عرض درب ورودی است که نباید از حد مشخصی کمتر باشد چرا که ممکن است در نهایت مشکل ساز شود. شما همچنین باید به مواردی همچون ورودی و خروجی پارکینگ نیز دقت کنید چرا که ممکن است پارکینگ شما ورودی منسابی نداشته باشد. حتی اگر ماشین هم ندارید همچنانی این نکته به حدی قابل توجه است که مجبور باشید آن را مورد بررسی قرار دهید.

آسانسور

برای خانه‌هایی که بیش از چهار طبقه هستند وجود آسانسور یک امر ضروری است چرا که عدم وجود آن می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری شود و همچنین می‌تواند عبور و مرور را برای شما سخت‌تر کند در نتیجه بهتر است که برای آپارتمان‌های بالای چهار طبقه به طور حتم آسانسور را مدنظر داشته باشید در غیر این صورت باید عبور و مرورهای طاقت فرسا را تحمل کنید.

اعتبار سند

نکته‌ی دیگری که باید به آن دقت کنید این است که سند شما تا چه میزان معتبر است. در واقع با توجه به اینکه امروزه سندها به صورتی تنظیم می‌شوند که اصل و جعل آن‌ها قابل تشخیص نیست شما باید به طور حتم به اصل بودن سند هم دقت کنید.