معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی درخصوص روش های تأمین مالی، صحبت هایی ارائه نمود و این طور گفت: این روش ها پس از این که توسط شورای مسکن به تصویب برسند، از طریق رئیس جمهور در شورای عالی مسکن مطرح خواهند گردید. ایشان اشاره ای هم به مسئله افزایش تسهیلات مسکن داشتند و عنوان کردند: در شرایط فعلی این موضوع مدنظر قرار ندارد.

مازیار حسینی در خصوص این که آیا سقف تسهیلات خرید مسکن با رشد همراه خواهد بود یا خیر، اظهار داشت: بر اساس آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار، بیشترین رقمی که برای تسهیلات فردی خرید مسکن در کلانشهر ها در نظر گرفته شده است به ۸۰ میلیون تومان می رسد به طوری که زوجین قادرند ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار را در قالب تسهیلات خرید مسکن دریافت کنند با این وجود در شرایط فعلی، افزایش این رقم مطرح نیست.

به گفته این مقام مسئول، در وضعیت فعلی، رشد تسهیلات خرید مسکن راه گشا نیست و افزایش قدرت متقاضیان مسکن را به همراه نخواهد داشت.

ایشان با بیان این که بازنگری صندوق پس انداز مسکن با مشارکت بانک مسکن در دست اجراست، عنوان نمود: پس از این که تهیه و نهایی شد، در جلسه شورای مسکن مطرح خواهد گردید که این جلسه به ریاست وزیر راه و شهرسازی مدیریت می شود. وی افزود: چنانچه روش های تأمین مالی مشخص گردد و به تصویب برسد برای نهایی شدن در شورای عالی مسکن به مدیریت رئیس جمهور مطرح خواهد گردید.

معاون مسکن و ساختمان، وزیر راه و شهرسازی، صحبت هایش را این طور ادامه داد: از جمله فاکتور هایی که در روش های تأمین مالی، پیش بینی می شود، جهش قدرت خرید متقاضیان است، به عبارتی چنانچه این روش ها تصویب شوند، رشد قدرت خرید متقاضیان رقم خواهد خورد که پس از نهایی شدن آن، شیوه رشد قدرت متقاضیان را تشریح خواهیم نمود.

ایشان در خصوص تنوع بخشی سخن به میان آوردند و عنوان کردند: در روش های تأمین مالی، تنوع بخشی وجود دارد که این امر توانایی خرید افراد مختلف را افزایش می دهد. وی اظهار داشت: به عنوان نمونه می توان شرایطی را مثال زد که شخص بودجه مورد نیاز برای خرید یک واحد مسکونی را ندارد اما با کمک گرفتن از صندوق های تأمین مالی می تواند هزینه مورد نیاز برای تهیه ۱۰ متر از واحد مسکونی یک پروژه ساختمانی را تهیه کرده و در ادامه، زمانی که بودجه بیشتری در اختیار داشت، یک واحد ۵۰ متری را طلب نماید.

ایشان در پاسخ به این سؤال که در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، عنوان نموده بودند که زوج ها قادرند تحت عنوان تسهیلات خرید مسکن در شهر های جدید، وام ۱۶۰ میلیون تومانی اخذ نمایند، گفت: اشتباهی صورت گرفته، آنچه بنده در این مصاحبه مطرح کرده ام تنها متن مصوبه شورای پول و اعتبار بوده است با این وجود کاملا مشخص است که سقف تسهیلات برای زوجینی که مایل به خرید مسکن در شهر های جدید هستند از ۱۶۰ میلیون تومان کمتر خواهد بود.

  • منبع خبر : شهرخبر