اخبار مسکن

همانطور که می‌دانید سال ۹۷ از لحاظ اقتصادی و مسکن سال پرباری نبوده است. در واقع اینطور گفته می‌‎شود که بازار مسکن در سال ۹۸ وضعیت نگران کننده‌ای خواهد داشت. نایب رئیس اول اتحادیه مسکن در استان تهران اینگونه بیان کرده است که بازار مسکن در سال ۹۸ به دلیل کاهش قدرت خرید مردم تا حد بسیار زیادی نگران کننده خواهد بود. در این بخش می‌خواهیم اخبار مسکن را در سال ۹۸ مورد بررسی قرار دهیم.

عقبایی در این باره می‌گوید: بازار اجاره ملک و مسکن در سال ۹۸ به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت در سال گذشته و همچنین از بین رفتن قدرت خرید در بین خریداران وضعیت بسیار نگران کننده‌ای خواهد داشت. طبق گزارشی که از تجارت نیوز اعلام شده است، حسام عقبایی که نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران است اینگونه بیان کرد که: با توجه به اینکه قیمت مسکن از ابتدای تیر ماه تغییرات بسیاری را به خود دیده است و همچنین وابستگی‌های بسیاری به وضعیت اقتصادی دارد اینطور تصور می‌شود که با افزایش قیمت طلا و ارز، به طور روزانه قیمت مسکن نیز افزایش پیدا کند. وی همچنین اضافه کرد در صورتی که این بازارها تغییرات عمده‌ای را به خود ببینند در نهایت بازار مسکن نیز دچار یک تحول عمده خواهد شد.

او ادامه داد: حتی اگر بازار مسکن در سال ۹۸ افزایش قیمت نیز نداشته باشد در نهایت خواهیم دید که یک رکود و تورم خاص در این بازار دیده می‌شود چرا که اگر هم افزایش قیمتی به صورت عمده دیده نشود باز هم به طور طبیعی با این نرح تورمی که دیده می‌شود قدرت خرید به تدریج کاهش خواهد یافت که این امر به نوبه خود منجر می‌شود که قدرت خرید به صفر برسد. در واقع اینطور تصور می‌شود که با توجه به نرخ تورمی که ایجاد شده است قیمت‌ها در نهایت تغییر خواهند کرد.

عقبایی همچنین این نکته را هم بیان کرد که حداکثر رشد قیمت در شهرهایی مانند تهران زیر نرخ تورم است و در شهرهایی که کوچک هستند نیز شاهد تغییرات عمده‌ای نخواهیم بود. وی همچنین بیان کرد که حداکثر افزایش قیمتی که با آن رو به رو شویم ۱۰ الی ۱۵ درصد است و این نوسانات قیمت از تابستان امسال آغاز می‌شود.

وی همچنین اینطور گفت که با اینکه قیمت مسکن ممکن است دچار بالا و پایین‌های بسیار باشد اما نهایتاً تا اردیبهشت ماه امسال مشخص خواهد شد. وی همچنین بیان کرد که در سال ۹۷ با اینکه شاهد رشد صد درصدی قیمت‌ها در بازار بوده‌ایم و به همین دلیل همین موضوع باعث شده است تا تعداد زیادی از متقاضیان با مشکلات بسیاری رو به رو شوند که این مشکلات می‌توانند در نهایت باعث رکود بازار شوند.

نکات خرید خانه تهران در سال 98

اخبار مسکن در سال ۹۸ و برنامه دولت

دقت داشته باشید که با اینکه در واقع اینطور تصور می‌شود که در سال ۹۸ با کاهش قدرت خرید قیمت‌ها رو به یک ثبات و حتی کاهش باشند اما اینطور نیست. در واقع با اینکه قدرت خرید کاهش پیدا کرده است اما همچنان هم هستند افرادی که بتوانند مسکن‌های مختلف را خریداری کنند و به همین دلیل هم شاید تصور شود که قیمت مسکن نه تنها روند کاهش نخواهد داشت بلکه همچنان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

دقت داشته باشید که در سال که گذشت همچنان قدرت خرید برای اغلب مردم از بین رفته است و حتی کسانیکه مبلغی را برای خرید خانه پس‌انداز کرده بودند نیز اقدام به رهن و اجاره منزل مسکونی کرده‌اند و در نهایت مجبور به اجاره‌نشینی شده‌اند. دولت در واقع باید امسال برنامه ویژه‌ای را برای مستاجران و همچنین بازار اجاره در دستور کار خود قرار دهد چرا که در غیر این صورت ممکن است که مشکلات بسیاری در این زمینه پدید بیاید.

قیمت مسکن

در مورد اخبار مسکن شاید باید اینطور گفت که در واقع نمی‌توان مسکن در سال ۹۸ را به طور کامل پیش‌بینی کرد. اینکه قیمت مسکن در سال ۹۸ به یک ثبات نسبی برسد در واقع نیازمند امور بسیاری است که کاهش قیمت ارز و طلا یکی از آن‌ها است. با توجه به اینکه اینگونه تصور می‌شود که قیمت این موارد در سال ۹۸ کاهش نخواهد یافت به طور دقیق و کامل پیش‌بینی می‌شود که اخبار مسکن نیز در سال ۹۸ اخبار جالب توجه، مثبت و امیدوار کننده‌ای نخواهد بود و دقت داشته باشید که ممکن است مشکلات بسیاری در این زمینه پیش روی شما باشد. در واقع اخبار مسکن ناشی از این است که قیمت مسکن به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کند تا در نهایت قدرت خرید برای همگان به صفر برسد؛ در این حال ممکن است که در نهایت بازار مسکن به یک ثبات برسد.