خرید آپارتمان در تهران

خرید آپارتمان در تهران امروزه در بین شهروندان به دلایل مختلفی انجام می‌گیرد. برخی افراد به قصد سرمایه‌گذاری اقدام خرید می‌نمایند و برخی دیگر برای کسب و کار اقدام به خرید واحدهای مسکونی می‌کنند. از طرفی عده ی زیادی برای اینکه دارای یک سرپناه و جایگاه مناسب برای زندگی باشند تصمیم به خرید می‌گیرند. در واقع خريد آپارتمان در تهران از مواردی است که به بررسی و تحلیل زیادی نیاز دارد. بازار  مسکن یکی از حساس‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. برای سرمایه‌گذاری در چنین بازاری باید از مشاورین املاک با تجربه و متخصص مانند گروه املاک ملکانا استفاده نمود.

نکات مهم و کلیدی برای خرید آپارتمان در تهران

بهتر است قبل از اقدام به خريد آپارتمان در تهران با دقت تمام آپارتمانی را که می‌خواهید انتخاب نمایید در ذهن خود مجسم نمایید تا ناچار به تصمیم‌گیری لحظه‌ای نشوید. برای مثال بهتر است آپارتمانی را که قصد خرید آن را دارید از لحاظ متراژ، منطقه واقع شده، امکانات رفاهی، امکانات آپارتمان و قیمتی که قادر به پرداخت آن هستید مشخص نمایید.از طرفی مهم‌ترین قسمت قبل از انتخاب آپارتمان تعیین شرایط مالی و بررسی آپارتمان‌ها متناسب با هزینه اقتصادی شما است. بعد از انجام این کار باید به بازدید و انتخاب آپارتمان مورد نظر خود بپردازید. بهتر است بدانید اگر بخواهید تمامی این واحدهای مسکونی را به صورت حضوری بررسی نمایید کاری بس سخت و دشوار می‌باشد.

از اینرو در کلانشهر تهران با توجه به جمعیت و بزرگی شهر استفاده از سایت ملکانا برای خريد آپارتمان در تهران بهترین گزینه برای انتخاب آپارتمان مورد نظر می‌باشد. با استفاده از این سایت دیگری نیازی به مراجعه حضوری برای دیدن آپارتمان‌ها نیست. در این سایت انواع ملک‌ها براساس متراژ، منطقه واقع شده، قیمت‌های کارشناسی شده همراه با تصاویر کامل تقسیم‌بندی شده‌اند.

فاصله عرضه و تقاضای مسکن دائما در حال بیشتر شدن است

پرمعامله‌ترین آپارتمان‌ها برای خرید آپارتمان در تهران

با توجه به اینکه تهران کانون اقتصادی ایران به شمار می‌آید و نقش بسیار مهمی را اقتصاد کشور بازی می‌کند، از اینرو تعداد بی‎شماری تهران را برای زندگی کردن انتخاب می‌کنند، به همین دلیل خريد آپارتمان در تهران بسیار پر رونق است. لازم به ذکر است که کلانشهر تهران به بیست ‌ودو منطقه تقسیم شده است و در هر منطقه به دلیل وجود امکانات خاص و دسترسی به امکانات تفریحی، مراکز خرید و بیمارستان‌ها همواره شاهد اختلاف قیمت خواهیم بود.

به طوریکه قیمت خرید آپارتمان در تهران در نیمه‌ی شمالی این شهر گرانتر و نیمه‌ی جنوبی ارزانتر می‌باشد. همچنین آپارتمان‌هایی که دارای بافت قدیمی‌تر بوده و بیش از چند سال از ساخت آن‌ها می‌گذرد در مقایسه با سایر آپارتمان‌ها از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند.

از طرفی با توجه به شرایط حاکم بر بازار مسکن همانطور که می‌دانید با افزایش قیمت مسکن در سال ۹۷ قدرت خرید مردم به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. این شرایط حاکم بر بازار مسکن باعث شده است افراد اقدام به خريد آپارتمان در تهران نمایند که این آپارتمان‌ها مطابق با خواسته‌های آن‌ها نیست.

طبق آخرین اخبار و اطلاعات موثق در کلانشهر تهران این روزها آپارتمان‌هایی با عمری بیش از شانزده سال در اردیبهشت ماه سال ۹۷ از یک رشد چشمگیری برخوردار بوده است. به گونه‌ایی که تعداد معاملات آپارتمان‌هایی با بیش از ۲۰ سال ساخت نسبت به سال گذشته از یک رشد ۴۶.۱ برخوردار بوده است. همچنین تعداد معاملات مربوط به آپارتمان‌هایی با عمر ۱۶ تا ۲۰  سال نسبت به تعداد معاملات سال قبل یک رشد ۴۲.۵ درصدی داشته است. در حالت کلی شرایط حاکم بر بازار مسکن سبب شده است افراد به دلیل کاهش قدرت خرید آن‌ها از خرید آپارتمان‌های نوساز خودداری کنند.

از طرفی آپارتمان‌های میان‌متراژ در کلانشهر تهران از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است و همواره سهم قابل توجهی از معاملات مسکن را به خود اختصاص می‌دهند. لازم به ذکر است که آپارتمان‌ میان‌متراژ به آپارتمان‌هایی واقع در بازه مساحتی ۷۰ تا ۹۵ مترمربع اطلاق می‌شود. از اینرو افراد برای خريد آپارتمان در تهران بیشتر به انتخاب اینگونه آپارتمان‌ها می‌پردازند.

همچنین اخبار و اطلاعات موثق نشان می‌دهد که در کلانشهر تهران واحدهای مسکونی که قیمت هر متر مربع آن‌ها در محدوده‌ی قیمتی ۵ تا ۶ میلیون تومان و ۶ تا ۷ میلیون تومان است بیشترین سهم از تعداد معاملات  انجام شده را به خود اختصاص می‌دهند. واحدهای مسکونی که قیمت هر متر مربع آن‌ها در رنج ۴ تا ۵ میلیون  و همچنین در رنج ۷ تا ۸ میلیون تومان هستند در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

در حالت کلی طبق آخرین اخبار مربوط به بازار مسکن در اردیبهشت ماه سال ۹۷ واحدهای مسکونی با ارزش ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان با اختصاص سهمی معادل ۱۲.۵ درصد توانسته‌اند بیشترین سهم معاملات مربوط به خريد آپارتمان در تهران به خود اختصاص دهند. همچنین واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع ۱۵.۹ درصد از معاملات را به خود اختصاص داده است و دارای بیشترین معاملات انجام شده می‌باشد.