فروش مسکن

شاید یکی از مواردی که امروزه بیش از خرید مسکن حائز اهمیت است فروش مسکن است. در واقع زمانیکه شما اقدام به خرید مسکن می‌کنید می‌خواهید یک مبلغ قابل توجه را از کسی بگیرید در حالی که می‌خواهید مسکن خود را به او به فروش برسانید. اینکه شما تمامی امکانات مسکن مورد نظر خود را به فروشنده نشان دهید در واقع باعث می‌شود تا شما بتوانید یک قیمت منصفانه و یک فروش منصفانه را داشته باشید.

فروش مسکن در واقع در سال ۹۸ بیش از سال ۹۷ اهمیت یافته است. در سال ۹۷ قیمت مسکن به طور روزانه افزایش پیدا می‌کرد که این افزایش در نهایت نتیجه مثبتی را در بر نداشت. در واقع قیمت مسکن تا مرداد ماه سال ۹۷ افزایش پیدا کرد و این طور تصور می‌شد که دیگر این قیمت‌ها به یک ثبات برسند اما در واقع اینطور نبود و در بهمن ماه این سال مجدداً قیمت مسکن رشد زیادی داشت که این امر به نوبه خود باعث راکد شدن بازار شد. در نهایت شما می‌توانید این نکته را در نظر داشته باشید که با افزایش قیمت مسکن، قدرت خرید به تدریج کاهش پیدا می‌کند که با کاهش قدرت خرید خرید و فروش مسکن هم دچار مشکل می‌شود و بازار به طور کل راکد می‌شود.

نکات فروش مسکن

زمانیکه می‌خواهید مسکن خود را به فروش برسانید باید نکات بسیاری را مدنظر داشته باشید. اینکه شما بتوانید مسکن خود را با یک قیمت مناسب به فروش برسانید باید امکانات و ویژگی‌های مسکن خود را به طور دقیق بشناسید چرا که این ویژگی‌ها هستند که قیمت مسکن را تعیین می‌کنند. اینکه شما بتوانید مسکن خود را با قیمتی بیش از آنچه که می‌ارزد به فروش برسانید نشان دهنده بی‌اخلاقی است چرا که شما باید قیمت مسکن خود را با توجه به امکاناتی که دارد مشخص کنید.

فروش آپارتمان و هر آنچه باید بدانید

قیمت مسکن در واقع به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فروش مسکن با توجه به متراژ

شما می‌توانید در خرید و فروش مسکن متراژ را اولین ملاک برای تعیین قیمت قرار دهید. قیمت مسکن در واقع با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود اما شاید اولین و مهم‌ترین نکته متراژ باشد. متراژ اما در کنار مواردی همچون منطقه می‌توانید بسیار در قیمت مسکن تاثیرگذار باشد.

منطقه

شاید یکی دیگر از نکته‌هایی که بسیار در خرید و فروش مسکن حائز اهمیت است به ویژه در شهرهایی مانند تهران منطقه است. در واقع منطقه می‌توانید عامل تعیین کننده در قیمت مسکن باشد. شاید اینطور تصور کنید که قیمت مسکن در نهایت با توجه به سلیقه ی مالک تعیین می‌شود اما در واقع اینطور نیست و قیمت مسکن توسط عوامل بسیاری تعیین می‌شود که منطقه یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. منطقه می‌تواند همچنین در کیفیت زندگی شما نیز تاثیرگذار باشد.

شهر

همانطور که گفته شد، شهر یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت فروش مسکن است چرا که معمولاً در کلان شهر‌ها قیمت مسکن بیشتر است و اینطور تصور می‌شود که هیچ نظارتی روی قیمت مسکن وجود ندارد. این امر تا حد بسیار زیادی صحیح است. قیمت مسکن در نهایت جزء مواردی است که با توجه به سایر افزایش قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و اینطور تصور می‌شود که افزایش قیمت ارز و طلا در نهایت روی قیمت مسکن هم تاثیرگذار خواهد بود. در نهایت در شهرهای بزرگ به طور طبیعی قیمت مسکن از شهرهای کوچک بیشتر است.

فروش مسکن و امکانات

شاید تصور کنید که متراژ مهم‌ترین نکته در تعیین قیمت مسکن است اما مهمتر از آن و شاید بتوان گفت مهم‌ترین نکته در خرید و فروش مسکن امکانات ملک شماست. پیش از اینکه اقدام به فروش مسکن خود کنید دقت داشته باشید که بهتر است یک لیست از امکانات مسکن خود را بشناسید و آن‌ها را بنویسید تا بتوانید تمامی نکاتی که باید به خریدار متذکر شوید را یادآوری کنید. دقت داشته باشید که تنها نکات مثبت را در نظر نگیرید و نکات منفی را نیز به خریدار خود بگویید چرا که تنها نکات مثبت باعث می‌شوند تا یک جلوه ایده‌آل از خانه شما در ذهن شخص ایجاد شود در صورتیکه اینطور نیست و باید نکات منفی را نیز متذکر شوید تا در صورت هرگونه مشکل آمادگی‌های لازم برای شخص ایجاد شود و فرد بتواند تمامی برنامه‌ریزی‌های خود را برای تصحیح مشکلات انجام دهد.

در نهایت…

فروش مسکن همانطور که گفته شد ریزه‌کاری‌های بسیار زیادی دارد. این ریزه‌کاری‌ها بیشتر اما به اخلاقیات شما نیز برمی‌گردد. اگر می‌خواهید که فروش شما صحیح باشد بهتر است که امکانات مسکن خود را به طور دقیق و همچنین صادقانه بیان کنید.