دعاوی ملکی

شاید تصور کنید که نقش شما امروز و در این شرایط که نمی‌توان بازار مسکن را پیش‌بینی کرد در خرید و فروش مسکن اندکی کمرنگ است. سال ۹۸ بدون شک سالی خواهد بود که دعاوی ملکی نه تنهای کاهش نخواهند یافت بلکه رو به افزایش نیز خواهند بود. در این حال نیاز به وکیل دعاوی ملکی به صورت محسوس حس می‌شود.

ممکن است تصور کنید که دعاوی مربوط به ملک معمولاً مربوط به قیمت هستند اما دقت داشته باشید که هر چند قیمت را نیز منصفانه طی کنید و آن را با خریدار و یا فروشنده خود هماهنگ کنید اما همچنان نیاز به یک وکیل دعاوی ملکی وجود دارد چرا که ممکن است معامله شما به یک کلاهبرداری بی‌انجامد و در این حال تنها کسی که می‌توانید به او اعتماد کنید وکیل دعاوی ملکی است.

شما نیاز به یک وکیل را زمانی حس خواهید کرد که به دادگاه مراجعه کنید و ببینید که سراسر راهرو های دادگاه پر از افرادی است که به دلیل دعاوی ملکی مراجعه کرده‌اند. در این حال است که وکیل دعاوی ملکی می‌تواند شما را از تمامی مشکلاتی که به صورت احتمالی پیش رویتان قرار خواهد گرفت مطلع کنید و یا راهی برای مقابله با این مشکلات پیش روی شما بگذارد.

همه چیز درباره مشاور حقوقی املاک

تقسیم‌بندی دعاوی ملکی

شاید پیش از آنکه بخواهید با وکیل دعاوی ملکی آشنا شوید بخواهید اطلاعاتی درباره انواع دعاوی ملکی داشته باشید. در این حال بهتر است بدانید که دعاوی ملکی معمولاً به وضعیتی گفته می‌شود که یک فرد یا گروهی از افراد بر سر ملک و معامله‌ای که انجام گرفته است دچار مشکل شده‌اند. در این حال است که دعاوی ملکی به کمک شما می‌آیند.

در هر یک از معاملات ملکی‌ای که صورت می‌گیرد در واقع رقم بسیار زیادی جابه جا می‌شود و شما نمی‌توانید این رقم را به راحتی بازگردانید. به خصوص زمانیکه پای افرادی در میان است که اقدام به سودجویی می‎کنند و ممکن است که شما را با مشکلات فراوانی رو به رو کنند. در واقع دعاوی ملکی به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می شود که طبق بررسی‌های وکیل دعاوی ملکی راه‌های مختلفی برای مقابله با آن‌ها نیز وجود دارد.

معمولاً برای اغلب پرونده‌هایی که در دعاوی ملکی مطرح می‌شوند جرم کاملاً واحدی نمی‌توانید پیدا کنید و دقت داشته باشید که جرائم می‌توانند متقاوت باشد. به طور حتم می‌دانید که هر فردی و در هر سنی ممکن است که حداقل یکبار در زندگی خود نیازمند خرید و یا فروش یک ملک باشد در این محل می‌توان گفت که آشنایی با انواع دعاوی ملکی و همچنین کمک گرفتن از وکیل دعاوی ملکی می‌تواند راه خوبی برای مقابله با اینگونه مشکلات باشد. همچنین اینکه شما پیش از خرید و فروش ملک اقدام به مشورت با یک وکیل و مشاوره کنید به شما کمک می‌کنید که احتمال بروز مشکلات را کاهش دهید.

دانستنی‌های دعاوی ملکی

دعاوی حقوقی؛ رایج‌ترین نوع دعاوی ملکی

شاید رایج‌ترین نوع دعاوی ملکی که به آن بر بخورید دعاوی حقوقی باشد. این دعاوی معمولاً به دلایل مختلفی رخ می‌دهند که از سری آن‌ها می‌توان به فک رهن، فک سندهایی که برای ضمانت طراحی شده‌اند، تنظیم سندهای مختلف برای املاک و همچنین صورت جلسه‌های مختلف را نام برد. همچنین اخذ پایان کار برای ساختمان‌های مختلف نیز جز دعاوی حقوقی به شمار می‌آیند. در این نوع دعاوی معمولاً یک جرم کیفری رخ نداده است و شما با کمک گرفتن از یک وکیل دعاوی حقوقی میتوانید به آسانی این مشکلات را حل کنید.

دعاوی کیفری برای جرایم مختلف

به جز دعاوی حقوقی نوع دیگری از دعاوی ملکی وجود دارند که در واقع مربوط به یک ملک هستند و یک جرم در رابطه با آن‌ها اتفاق افتاده است. این دعاوی را دعاوی کیفری می‌نامند که حضور وکیل در این دعاوی به نوعی امری ضروری تلقی می شود چرا که شما به طور حتم تمامی اطلاعات مربوط به این دعاوی را نمی‌دانید و ممکن است که در صورت عدم اطلاع و آگاهی حتی در صورت که حق با شما باشد نیز نتوانید از خود دفاع کنید.

دعاوی ثبتی یا دعاوی حقوقی؟

نوع دیگری از دعاوی ملکی وجود دارد که به نام دعاوی ثبتی آن‌ها را می‌شناسیم اما شباهت بسیاری با دعاوی حقوقی دارند. دعاوی ثبتی معمولاً به صورت یک جرم در دفتر اسناد و مدارک انجام می‌گیرد. این دعاوی معمولاً به دلیل اینکه ثبت می‌شوند به دعاوی ثبتی معروف هستند.

در نهایت…

هم اکنون می‌دانید که دعاوی مختلف در دادگاهی‌ها وجود دارند که مربوط به یک ملک هستند. برای اینکه بتوانید با هریک از این دعاوی به صورت منطقی و صحیح برخورد کنید باید دقت داشته باشید که حضور یک وکیل دعاوی ملکی را جدی بگیرید چرا که شاید تنها کسی که بتوانید به شما کمک کند همین فرد باشد.