معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برخی از واحد های مسکونی مهر در اختیار صاحبانشان قرار گرفته است با این حال سکونت متقاضیان در این واحد ها محقق نشده است. وی افزود: این امر (عدم سکونت در واحد های مسکونی مهر) به این معناست که واحد ها به دست متقاضیان اصلی نرسیده است و آنان که این واحد ها را خریداری نموده اند متقاضیان اصلی نبوده اند.

حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد: به دنبال این هستیم که تحویل واحد های مسکونی مهر را در شهر جدید پرند سرعت بخشیم و با قسط بندی این واحد ها، آن ها را هر چه سریع تر به دست متقاضیان برسانیم. وی ادامه داد: در برخی از فاز ها شاهد این مسئله هستیم که واحد هایی که به متقاضیان تحویل داده شده اند فاقد سکونت هستند که این امر حاکی از آن است که واحد ها به دست متقاضیان واقعی نرسیده اند. وی عنوان نمود: به عبارتی به جای این که واحد ها در اختیار متقاضیان اصلی برسند به دیگران فروخته شده اند.

طاهرخانی تصریح نمود: برخی از افراد، واحد های مسکونی مهر را در شهر جدید پرند خریداری نموده اند و در آن ساکن نمی شوند چرا که مایلند آن را به دیگری فروخته و به سود کلان برسند از این رو ما هم تمهیداتی در نظر گرفته ایم که از واحد هایی که به متقاضی تحویل داده شده اما فاقد ساکنین است، هزینه هایی بر اساس کارشناسی های انجام شده، متحمل گردد.

وی افزود: مترو پرند در دست انجام قرار دارد و به زودی به بهره برداری خواهد رسید. به گفته طاهرخانی، حمل و نقل های ریلی از جمله اولویت هایی است که نه تنها در پرند بلکه در دیگر شهر های جدید نیز در اولویت قرار دارد به طوری که در پرند برآنیم که دو خطه کردن راه آهن را عملیاتی و پیاده سازی نماییم. این مقام مسئول عنوان نمود: جابه جایی مسافران میان تهران و پرند از طریق ۲۲ رام قطار صورت می گیرد.

وی بار دیگر تأکید کرد: به زودی مترو پرند افتتاح شده و به بهره برداری خواهد رسید. به گفته این مقام مسئول از دیگر توافق هایی که با شهرداری به عمل آمده است، تداوم مترو فرودگاه امام خمینی (ره)-پرند است ضمن این که پرند به وسیله مترو به تهران متصل می گردد.

ایشان در خصوص هزینه هایی که برای تکمیل مترو پرند مورد نیاز است هم صحبت هایی به میان آوردند و اظهار داشتند: بر اساس مشارکت هایی که میان شرکت عمران شهر جدید پرند و شهرداری به میان آمده است، مبلغ ۱۷۴ میلیارد تومان از هزینه مورد نیاز برای تکمیل این پروژه توسط شرکت عمران پرند، تأمین می گردد با این هدف که چنین پروژه ای زودتر به نقطه پایان رسیده و عملیاتی گردد.

ایشان اظهار داشتند: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از دیگر مسیر هایی است که دسترسی به شهر جدید پرند را ممکن می سازد و عنوان نمودند: از صحبت هایی که با وزارت راه و شهرسازی به عمل آمده، ایجاد یک مسیر به آزادراه کنار گذر جنوبی تهران است که از محل آبیک آغاز می گردد و به چندین شهر منتهی می گردد.

وی ادامه داد: مهم ترین هدفی که ما در نظر داریم سرعت بخشی به تکمیل و تحویل واحد های مسکونی مهر پرند است و امید است که این واحد ها با همه امکانات و تجهیزات در اختیار متقاضیان و خریداران قرار بگیرند.

افتتاح ۵ هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید پرند عملیاتی گشته است ضمن این که بر اساس گزارش هایی که توسط مسئولان و معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام شده است، تحویل و بهره برداری از واحد های مسکونی مهر در دیگر فاز های پرند کماکان ادامه خواهد داشت.

  • منبع خبر : فارس نیوز