وکیل دعاوی ملکی

شاید در شرایطی که مسکن به صورت روزانه افزایش قیمت دارد و هیچ نظارت مستقیمی نیز روی آن وجود نداردی یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن انجام یک معامله ملکی باشد. حتی اگر قیمت را هم بتوانید تا حد بسیار منصفانه‌ای بالا و یا پایین کنید در نهایت در هر لحظه امکان کلاهبرداری وجود دارد و به همین دلیل نیز اغلب زمانیکه به دادگاه مراجعه می‌کنید افرادی را خواهید دید که به خاطر دعاوی ملکی در دادگاه حضور دارند. در این میان نقش وکیل دعاوی ملکی را نمی‌توان نادیده گرفت چرا که اغلب اوقات این افراد می‌توانند شما را از مشکلات احتمالی آگاه کنند و راه حل‌های احتمالی و بهترین راه حل ها را به شما ارائه دهند.

دعاوی ملکی معمولاً به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. معمولاً در خرید و فروش یک ملک مبلغ بسیاری زیادی جا به جا می‌شوند و به همین دلیل هم هست که افراد بسیار زیادی اقدام به سودجویی می‌کنند و به همین دلیل هم گاهی ممکن است که یک معامله ملکی به خوبی آنچه تصور می‌شد پیش نرود. در واقع دعاوی ملکی به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که وکیل دعاوی ملکی برای هریک از آن‌ها راه حل خاصی را اراده می‌کند.

وکیل ملکی و تمام آنچه باید بدانید

دعاوی ملکی معمولاً به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

شما در دادگاه‌های مختلف ممکن است که دعاوی ملکی مختلفی را با وکیل دعاوی ملکی مشاهده کنید. این پرونده‌ها معمولاً هرگونه دلیل را شامل می شوند و هیچگونه جرم واحدی در این زمینه وجود ندارد. از آنجائیکه بطور حتم هر فرد حداقل یک بار در طی زندگی خود نیاز به خرید و یا فروش ملک خواهد داشت آشنایی با دعاوی ملکی و کمک گرفتن از وکیل دعاوی ملکی می‌تواند یک راه مناسب برای پیشگیری از هرگونه مشکلی باشد. همچنین دانستنی‌های مختلفی در زمینه حقوق و املاک وجود دارد که بسیار برای شما مفید خواهد بود.

دعاوی حقوقی املاک؛ آسان‌ترین نوع دعاوی ملکی

با اینکه مشورت با یک وکیل دعاوی ملکی می‌تواند بهترین راه برای آشنایی با اینگونه دعاوی باشد اما تلاش بر این است که شما را با گزیده‌ای از آن ها آشنا کنیم. دعاوی حقوقی املاک در واقع یکی از اصلی‌ترین و رایج‌ترین دعاوی ملکی است. این دعاوی معمولاً درباره مواردی مانند فک رهن، فک سندهای ضمانتی، تنظیم سندهای مختلف برا املاک، صورت جلسه‌های مختلف و همچنین اخذ پایان کار برای ساختمان‌های مختلفی است که کار ساخت و ساز بر روی آن‌ها به پایان رسیده است.

همچنین طلب‌هایی نظیر اجرت المثل، فسخ قراردادهای مختلف و همچنین تعدیل اجاره بها جزء مواردی هستند که به دعاوی حقوقی ملکی ارجاع داده می‌شوند. در این حال دعاوی حقوقی معمولاً توسط یک قاضی مورد بررسی قرار می‌گیرد و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد هم براساس قوانین مختلفی که در این زمینه تصویب شده است تعدیل و حل می‌شود. شما همچنین می‌توانید برای دعاوی حقوقی از یک وکیل دعاوی ملکی نیز کمک بگیرید.

دعاوی کیفری و نیاز به حضور وکیل دعاوی ملکی

یک سری از دعاوی ملکی وجود دارد که در واقع مرتبط با یک ملک هستند اما در آن ها یک جرم اتفاق افتاده است. این دعاوی را به طورکلی دعاوی کیفری می‌نامند و حضور یک وکیل در جلسات آن‌ها به طور نسبی الزامی است چرا که باید با فردی همراه باشید که آگاهی کامل به تمامی قوانین ملکی در این زمینه دارد. در این دعاوی معمولاً یک شخص دچار جرمی شده است که بنابر شواهد مختلف در دادگاه ثابت می‌شود.

در اینگونه موارد کمتر پیش می‌آید که سهل‌انگاری رخ دهد و بیشتر افراد قصد کلاهبرداری دارند. این دعاوی در واقع شامل جعل سند به منظور فریب دادن افراد برای خرید یا فروش مسکن، کلاهبرداری در زمینه معاملات املاک، خیانت در امانت، فروش و یا خرید مال دیگران به صورت گروهی و یا انتقال دیگران به غیر باشد. در این حالت ممکن است که دعاوی کیفری با مشکلات بسیاری برای حل شدن رو به رو باشد و به همین دلیل هم گفته می‌شود که حضور یک وکیل دعاوی ملکی در این دادگاه‌ها بسیار موثر است.

دعاوی ثبتی؛ زیر مجموعه دعاوی حقوقی

این دعاوی معمولاً در دسته‌ی دعاوی حقوقی هستند اما چون با آن‌ها اندکی تفاوت دارند و هم اینکه باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهند به دعاوی ثبتی معروف شده‌اند. در اینگونه دعاوی معمولاً فعالیت‌های به عنوان جر در ثبت اسناد و املاک انجام می‌گیرد.

همانطور که ذکر شد دعاوی ملکی دارای انواع مختلفی هستند و برای هریک از آن‌ها نیاز به تشکیل یک دادگاه جداگانه است اما دقت داشته باشید که حضور وکیل دعاوی ملکی در این زمینه می‌توانید بسیار به شما کمک کند پس پیش از هرگونه اقدامی در زمینه دعاوی ملکی با یک وکیل مشورت کنید.