شاید تصور اینکه زمانی خرید و فروش خانه به قدری سخت و پیچیده شود که نیاز به وکیل ملکی در واقع امری ضروری تلقی شود تا سال گذشته دور از ذهن بوده باشد. اما با پایان سال ۹۷ دیدیم که قیمت مسکن تا حدی افزایش یافته است که در واقع مجبور هستیم برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری از یک وکیل ملکی کمک بگیرید.

به طور کلی می‌توان گفت که خرید و فروش مسکن در سال ۹۸ به نوعی یک کار ریسکی به شمار می‌آید و بهتر است که شما در عین اینکه از خرید خود مطمئن هستید اما همچنان از یک وکیل ملکی کمک بگیرید تا بتوانید تمامی بالا و پایین‎های این راه را به درستی طی کنید و دیگر مشکل خاصی در این زمینه نداشته باشید.

ممکن است که برای شما هم پیش بیاید که قبل خرید خود این موارد را مدنظر نداشته باشید و در این حال است که ایجاد بروز مشکل محتمل تر است و امکان دارد که به طورکل به مشکلاتی بر بخورید که مجبور شوید از یک وکیل ملکی کمک کنید. اگر شما هم راهروهای دادگاه‌ها را دیده باشید متوجه می‌شوید که امروزه دعاوی ملکی در واقع بعد از دعاوی مربوط به خانواده عمده‌ترین نوع دعاوی را در دادگاه‌ها به خود اختصاص می‌دهند.

وکیل دعاوی ملکی کیست

نقش وکیل ملکی در دعاوی ملکی چیست؟

شاید شما از آماری که در این زمینه ارائه می‌شود بی‌خبر باشید اما در واقع تجربه و همچنین آمار نشان می‌دهد که در مراحل مختلف از خرید و فروش یک ملک ممکن است که مشکلات زیادی دیده شود. در واقع وکیل دعاوی ملکی زمانی به کمک شما می‌آید که در مسیر خرید و فروش خانه خود به یک پیچیدگی یا دشواری بر می‌خورید. در این زمان امکان اینکه حق شما ضایع شود بسیار محتمل است و به همین دلیل است که حضور یک وکیل ملکی به طور مستمر در این پروسه دیده می‌شود.

در واقع این طور گفته می شود که زمانیکه شما وارد یک دادگاه می‌شوید که یک دعاوی ملکی در انتظار شماست بهتر است که یک وکیل ملکی را با خود همراه کنید چراکه در بیشتر موارد در واقع این وکیل ملکی است که از تمامی قوانین و همچنین پیچ و خم‌های این راه آپاه است و به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید تمامی مشکلاتی که در این راه با آن مواجه می‌شوید را به آسانی حل کنید.

وکیل ملکی در واقع به شخصی گفته می شود که قوانین مختلف و مربوط به خرید و فروش ملک را به خوبی می‌داند. ‌ است که شما هم در این راه به مشکلاتی بر بخورید که بسیار سخت‌تر از علم و آگاهی شما باشند و نیازمند راه‌هایی باشند تا شما بتوانید آن‌ها را به آسانی حل کنید. در واقع وکیل ملکی قادر است که مشکلات شما را در این زمینه حل کنید و اینطور تصور می‌شود که در واقع حضور یک وکیل ملکی باعث می شود تا شما ایراداتی که از نظر پنهان بوده‌اند را مورد بررسی قرار دهید و آن ها را آسان‌تر حل کنید.

همه چیز درباره مشاور حقوقی املاک

وکیل ملکی و دعاوی مختلف

باید بدانید که دعاوی ملکی که در دادگاه‌های ملکی به آن برمی‌خوریم در واقع از یک نوع نیستند و انواع گوناگونی را در بر می‌گیرند. در اینجا می‌خواهیم به بررسی انواع دعاوی ملکی بپردازیم. دعاوی مربوط به تصرف بیشترین نوع دعاوی را در دادگاه‌های ملکی به خود اختصاص می دهند. این دعاوی در واقع مربوط به مشکلاتی هستند که در زمینه‌های مختلفی ممانعت از حق و ایجاد مزاحمت هستند.

در اینگونه دعاوی معمولاً یک خواهان حضور دارد و یک خوانده که شما می‌توانید هر یک از طرفین این دعاوی باشید. در اینگونه دعاوی در واقع این نکته را مد نظر داشته باشید که در صورتیکه شما فرد خوانده هستید با کسب اجازه کتبی از سمت مالک می‌توانید تا دعاوی مدنظر را از بخش دعاوی تصرف خارج کنید و آن را در سایر بخش‌هایی که مربوط به دعاوی ملکی هستند پیگیری کنید.

وکیل ملکی و موفقیت یک پرونده!

در واقع یکی از راه‌هایی که به طور قطع می‌توانید در یک دعاوی ملکی به موفقیت دست پیدا کنید این است که از یک وکیل ملکی کمک بگیرید. در صورتیکه حق واقعاً با شما باشد می‌توانید برای گرفتن یک وکیل اقدام کنید. دقت داشته باشید که در دعاوی ملکی معمولاً اموال غیرمنقول حساب می شوند و بنابراین اموال منقول را نمی‌توان در دعاوی ملکی حساب کنید. وکیل ملکی در واقع مانند سایر وکیل‌هایی که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند در زمینه ملک کار می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که به صورت کاملاً خبره با مشکلات خود روبرو شوید و برای آن‌ها راه حل‌های حرفه‌ای ارائه دهید.