مشاوران املاک و فعالان بازار مسکن بر این باورند که بازار مسکن تهران در حال حاضر در حال مقاومت قوی است و آن چه در پایتخت اتفاق می افتد دیری نمی پاید که در بازار مسکن دیگر شهر ها هم نمود پیدا کرده و به چشم می خورد.

بهروز ملکی به عنوان یکی از کارشناسان حوزه مسکن در پیامی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده بود، این طور گفته بود: زمانی که بازار مسکن تهران را زیر ذره بین می بریم متوجه می شویم عرضه و تقاضای واحد های مسکونی از عدم تعادل رنج می برند عاملی که تشویش این بازار را دو چندان کرده و افزایش داده است. به گفته این کارشناس حوزه مسکن، به دلیل عدم پشتیبانی سمت تقاضا از عرضه واحد های مسکونی، در شرایط کنونی قیمت مسکن تهران در حال مقاومت است. این کارشناس بازار مسکن عنوان کرد: چنانچه ثبات بازار ارز به هم نخورد آن گاه می توان ادعا کرد بازار مسکن تا چندین سال از نوسانات قیمتی در امان است.

وی با بیان این که تهران را می توان پیشتاز در معاملات مسکن دانست اظهار کرد: آن چه در تهران اتفاق می افتد با کمی تأخیر در دیگر شهر ها نمود پیدا می کند و مشهود می شود. ایشان اظهار داشتند: این عوامل سبب می شوند به این نتیجه برسیم که بازدهی مناسب از خرید مسکن کماکان در برخی از مناطق و قسمت های کشور موجود است.

  • منبع خبر : شهرخبر